Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی محمدرضایی در حاشیه مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین سایپا و بانک مهر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی سایپا با تأخیر تا ۴ ماه همراه است، چه اقدامی برای کاهش این مدت انجام داده‌اید؟ اظهار داشت: به این منظور استفاده از یکسری ابزارهای جدید مالی را در دستور کار داریم که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شوند و مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در بازه زمانی مشخص‌شده در قراردادها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبادل تفاهم‌نامه بین سایپا و بانک مهر اقتصاد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، از ابزار مالی اسلامی جدید در قالب خرید دین برای تقویت توان مالی گروه سایپا و قطعه‌سازان استفاده می‌شود که امیدواریم در آینده نیز به عنوان یک ابزار عمومی برای تقویت صنایع کشور عملیاتی شود.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در قالب این تفاهم، گروه سایپا چک‌های تضمین‌شده‌ای را به بانک مهر اقتصاد ارائه می‌کند، افزود: از این طریق، تسهیلاتی به قطعه‌سازان طرف قرارداد سایپا اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک مهر اقتصاد پیگیری شده و امیدواریم تا پایان سال نیز بتوانیم ۶ هزار میلیارد ریال دیگر از طریق این بانک جذب کنیم.

به گزارش فارس، مجتبی جمشیدپور معاون اعتباری بانک مهر اقتصاد نیز در این مراسم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در این راستا، سال گذشته ۵۶۳ هزار و ۱۱۳ پرونده جهت پرداخت تسهیلات به ارزش ۱۸۸ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال در بخش‌های خرد و کلان داشتیم که ۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات خرد به ۳۲ هزار و ۹۵۴ متقاضی پرداخت شده است.

به گفته وی، در قالب تفاهم‌نامه امضا‌شده با گروه سایپا به قطعه‌سازان معادل ۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که بخشی از مشکلات آنها را برطرف کرده است.

جمشیدپور با اشاره به نرخ سود ۱۸ درصدی این تسهیلات و بازپرداخت ۳۶ ماهه آن، گفت: تسهیلات پرداخت‌ شده به هر شرکت از ۶ میلیارد ریال تا ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: برای ۴۷۷ بنگاه اقتصادی بابت پرداخت تسیهلات ۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریالی، پرونده تشکیل شده که ۲۹۲ واحد صنعتی معادل ۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند. علاوه‌بر این، ۱۸۵ واحد صنعتی نیز در شرف دریافت تسهیلات به ارزش ۲ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال هستند که تا پایان سال محقق خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.   به گزارش ایسنا از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‌‏/۰۰ سال ۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه ای و فناورانه و با همکاری بانک های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.     در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند.   لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می کند.   مزایای برات الکترونیکی  برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:   قابلیت انتقال در زنجیره های فعالیت های اقتصادی

-    امکان صدور برات الکترونیکی  تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار

  معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی

  امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره   با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه های اقتصادی در طول زنجیره های فعالیت آنها فراهم شده است.   لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور  ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد