Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- 134 طرح سامانه هاي نوين آبياري تحت فشار در دهمين روز از گراميداشت ايام الله دهه فجر در سطح 761 هکتار از زمين هاي کشاورزي استان کرمانشاه به طور نمادين در روستاي `سي سهراب` قصرشيرين به بهره برداري رسيد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه روز شنبه در حاشيه افتتاح اين طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح ها را 48 ميليارد ريال اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه با اجراي اين طرح ها، در مجموع زمينه اشتغال 150 تن از افراد جوياي کار در کرمانشاه فراهم شده است، اظهارداشت: هم اکنون 79 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي استان به سامانه هاي نوين آبياري تجهيز شده اند و تلاش مي شود تا سال آينده اين ميزان به بيش از 140 هزار هکتار افزايش يابد.
وي اضافه کرد که اجراي طرح هاي سامانه هاي نوين آبياري در افزايش راندمان توليد محصولات کشاورزي و همچنين استفاده بهينه از منابع آبي استان، نقش بسزايي دارد.
رئيس جهاد کشاورزي کرمانشاه اضافه کرد که همچنين امروز عمليات اجرايي پاياب سد تنگه حمام در سطح يک هزار و 100 هکتار از اراضي کشاورزي شهرستان قصرشيرين آغاز شد.
شهبازي، هزينه اجراي اين طرح را 150 ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي ذکر کرد و گفت: اجراي اين طرح در مجموع براي 240 تن اشتغال زايي ايجاد مي کند.
وي پيمانکار اجراي اين طرح را شرکت قره ميسين غرب اعلام کرد و افزود: در مجموع سد تنگه حمام سه هزار هکتار از اراضي کشاورزي قصرشيرين را به سامانه هاي نوين آبياري تجهيز مي کند که تاکنون 500 هکتار آن اجرايي شده و 2 هزار و 500 هکتار آن نيز در دست اقدام است که در صورت اجراي عمليات شبکه هاي يک و 2 از سوي وزارت نيرو، اين طرح تا سال آينده به بهره برداري مي رسد.
قصرشيرين با بيش از 27 هزار تن جمعيت و 186 کيلومتر مرز با عراق، بيش از 30 هزار هکتار اراضي کشاورزي دارد.
استان کرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي 940 هزار هکتار زمين کشاورزي و باغ است.
7079/3012/8066خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین