Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین اولویت امام خمینی(ره) پس از پایان جنگ دانست و از وجود ارتباط مستقیم بین مافیای مواد مخدر و معاندین نظام و سلفی‌ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز افشار در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) اولویت اول جنگ را ترسیم کرده بودند و همواره تاکید داشتند که «بعد از مسئله جنگ، مسئله اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی در حقیقت درون ملت را تباه می‌سازد ولی جنگ با بیرون ملت کار دارد. پس از پایان جنگ نیز جمعی از مسئولان ارشد کشور نزد حضرت امام رفته بودند و اولویت اول پس از اتمام جنگ را پرسیده بودند که باز هم با تاکید امام بر «مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» مواجه شده بودند.

 

*مهم‌ترین اولویت امام خمینی(ره) پس از پایان جنگ چه بود؟

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: مسئولان نظام بعد از پایان جنگ نزد امام خمینی(ره) رفته و پرسیده بودند که اولویت کشور چیست که با تاکید معمار کبیر انقلاب بر موضوع «اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» مواجه شده بودند.

افشار در ادامه اضافه کرد: سپس مسئولان گفته بودند که اکنون بحث موادمخدر زیاد مطرح نیست ولی حضرت امام فرموده بودند «اکنون نیست ولی در آینده به عنوان یک آسیب بزرگ سد راه شما خواهد بود».

وی به سرعت افزایش استفاده از مواد مخدر در دنیا اشاره و عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی نه تنها کشور ما را درگیر خودش کرده بلکه مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و شیوع اعتیاد در دنیا به شدت افزایش پیدا کرده است.   

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم‌چنین از افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بخش کاهش تقاضا یا پیشگیری که نسبت به بخش مقابله جوان‌تر بوده و فعالیتش را دیرتر شروع کرده، در همین چند سال فعالیتش اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

حرکت به سوی مردمی شدن مبارزه با مواد مخدر از دیگر مباحثی بود که توسط سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد. افشار در این باره گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر بانک اطلاعاتی سازمان‌های مرد‌م‌ نهاد فعال آموزش‌دیده را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش منطقه‌ای، استانی و کشوری داده است. در فضای دانشگاه‌ها نیز کانون‌های همیاران سلامت دانشجویی با محوریت دانشجویان تشکیل شده است.

وی بر همین اساس بیان داشت: مصرف‌کنندگان از استعمال مواد سنتی به سمت مواد صنعتی و مواد محرک روی آورده‌اند که خطرات آن بسیار بیشتر است. امیدوارم در مبارزه‌ای که بدون وقفه و تعطیلی است، موفق باشیم.

 

*اثبات وجود ارتباط مستقیم بین مافیای مواد مخدر و معاندین نظام

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان و نهادهای امنیتی در مبارزه با استعمال مواد مخدر خبر داد و گفت: بین مافیای مواد مخدر و معاندین نظام و سلفی‌ها ارتباط نزدیکی وجود دارد و اثبات هم شده است.

افشار در بخش دیگری از اظهاراتش به ارائه اخبار خوب این سازمان پرداخت و اظهار داشت: گمرکات ما به عنوان بخشی از مقابله با ورود مواد مخدر آموزش‌های خوبی دیده‌اند و کشفیات ما در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: اتحادیه جهانی گمرک ایران از طرف اتحادیه جهانی به عنوان کشور برتر در زمینه کشفیات مواد مخدر شناخته شده است. گمرکات بزرگ ما به دستگا‌ه‌های مجهز x-ray مجهز هستند.

 

*کاهش ۲۰ درصدی استفاده از مخدر «شیشه» در ۶ سال اخیر

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به کاهش ۲۰ درصدی استفاده از مخدر «شیشه» در ۶ سال اخیر اشاره و مطرح کرد: در سال ۹۰ حدود ۲۵ یا ۲۶ درصد از معتادان کشور ما شیشه مصرف می‌کردند اما این آمار در حال حاضر به ۸ درصد رسیده و معتادان از مواد پرخطر به استعمال مواد کم‌خطر روی آورده‌اند. بیش از ۸ هزار مرکز درمانی در کشور مشغول فعالیت است.

 

*جزئیات بیشتر از مخدر جدیدالورود «دستمال»

 

افشار در بخش پایانی سخنانش در ارتباط با شایعاتی مبنی بر ورود مواد مخدری با عنوان «دستمال» به کشور ابراز داشت: این مواد در ایران دامن‌گیرمان نشده است. ورود این نوع مخدر به کشورمان در حدی بوده که توسط یک مسافر وارد و در یک محله یا منطقه توزیع شده باشد.

وی تاکید کرد: این‌ها به عنوان خطر جدی تلقی نمی‌شود. وقتی استفاده از مواد مخدر «دستمال» خطر محسوب می‌شود که در حد وسیع استفاده شود. راه اصلی جلوگیری از اشاعه دستمال، بخش آموزشی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث مبارزه با مواد مخدر خطاب به مردم ایران خاطرنشان کرد: مواد مخدر دیگر یکی دو تا نیستند که مردم ما آن‌ها را به راحتی بشناسند. هر آن چه که غیر از پزشک به مردم توصیه می‌شود را باید به عنوان ضرر در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه