Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ محمدرضا افضلی فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت : این مرکز با هدف افزایش حفاظت از موزه‌ها و آثار تاریخی استان سمنان راه اندازی شده است و جاذبه‌های مهم استان به صورت آنلاین رصد می‌شوند.

وی راه اندازی این مرکز را در کاهش میزان تخلف در آثار تاریخی از جمله حفاری غیر مجاز، تخریب آثار و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. موثر دانست و افزود : در مرحله نخست، تجهیزات مورد نیاز برای رصد شبانه روزی مخزن اداره کل و موزه پهنه سمنان فراهم شد و به زودی 12 اثر تاریخی و موزه فعال سایر شهرستان های استان نیز تحت پوشش این مرکز قرار می‌گیرند.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان افزود: اتصال آثار تاریخی امامزادگان دارای دوربین به مرکز مانیتورینگ نیز در دستور انجام است.

افضلی، رصد شبانه‌روزی آثار تاریخی و استحکام بخشی و ارتقاء امنیت محل‌های نگهداری اشیای تاریخی استان سمنان را از جمله فعالیت های مهم انجام شده توسط یگان حفاظت استان سمنان در سال جاری عنوان کرد.

وی گفت: با هدف افزایش توان عملیاتی کارکنان یگان حفاظت، کار ساخت و تجهیز اسلحه خانه یگان حفاظت مطابق با استاندارهای لازم نیز انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

گفتنی است ، استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

انتهای پیام / ه

تجهیز اسلحه خانه یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی سمنان برای میزبانی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ شهردار سمنان از ایجاد مجتمع ایستگاهی راه ابریشم در یک کلیومتری ورودی غربی شهر سمنان برای استراحت موقت و معرفی مناطق گردشگری و تاریخی شهر جهت بازدید مسافران نوروزی خبر داد.
حسین موسوی با بیان اینکه این مجتمع با وسعت ۵ هکتار دارای غرفه‌های مختلف سوغات و خوراکی، ایستگاه‌های امدادی و اورژانس، چادر ایل عشایر سنگسری، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پایگاه راهنمای نوروزی است و خدمات بصورت شبانه روزی ارائه می‌شود افزود: توقفگاه بزرگ این مجتمع با حفاظت کامل شرایطی را فراهم می‌آورد که مسافران با استفاده از سرویس‌های در نظر گرفته شده بدون نیاز به عبور و مرور درون شهری جهت گشت و گذار در امکان تاریخی و گردشگری از این امکانات ویژه استفاده کنند.
به گفته وی گل آرایی و زیباسازی تمام بوستان‌های درون شهری و پارک ها، نصب تابلو‌های راهنما در کنار مراکز اقامتی و پذیرایی در ایام نوروز به منظور اسکان چند ساعته تا شبانه روزی مسافران در نظر گرفته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایش شبانه روزی حفاظت از محیط زیست در گیلان
  • ۴۷ داروخانه زنجان در ایام نوروز آماده‌باش هستند
  • آمادگی سمنان برای میزبانی از مسافران نوروزی
  • فعالیت شبانه روزی کالا و مسافر از پایانه های کرمانشاه
  • طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی دراستان سمنان اجرا می‌شود
  • ۳۰ تیم در تعطیلات نوروز از منابع طبیعی استان سمنان حفاظت می‌کنند
  • تجهیز دومین مرکز درمانی بخش احمدآباد مشهد به دستگاه الکتروشوک
  • تلاش شبانه روزی برای مقابله با زمین خواری اراضی دولتی
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد + عکس
  • ۴۸ تیم یگان حفاظت جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی برای نظارت بر اراضی فعال شد