Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:17:48 GMT

افتتاح افزون بر470 طرح نوسازی مدارس در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۵۵۰۵

افتتاح افزون بر470 طرح نوسازی مدارس در دهه فجر

گناباد- ایرنا- معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: افزون بر 470 طرح در قالب یک هزار و 809 کلاس درس با زیربنای 238 هزار و 589 مترمربع در دهه فجر امسال در کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا سیدهدایت الله هاشمی نسب روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های دهه فجر در گناباد افزود: برای اجرای این طرح ها 2 هزار و 380 میلیارد ریال هزینه شده که از این تعداد 368 طرح مشارکتی و مردمی، 96 طرح دولتی و بقیه تخریب و مقاوم سازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تخصیص 65 درصد اعتبارات مشارکتی نوسازی مدارس کشور از ابتدای امسال، گفت: استان خراسان رضوی با داشتن 350 طرح، بیشترین طرحهای مشارکتی را به خود اختصاص داده است.
معاون سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به فرسودگی 30 درصد مدارس کشور اشاره کرده و مهمترین اولویت این سازمان را تکمیل طرحهای نیمه تمام برشمرد.
هاشمی نسب گفت: 212 طرح نوسازی و مقاوم سازی مدارس در قالب 828 کلاس درس و زیربنای 117 هزار و 497 متر مربع تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
مدیرکل هماهنگی دفتر اقتصادی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی هم از افتتاح 260 طرح اقتصادی با اعتبار بیش از 25هزار میلیارد ریال در دهه فجر در این استان خبر داد و افزود: دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی در بخش های اقتصادی، عمرانی، تولید و اشتغال داشته است.
علی رسولیان به تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستاییان استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: از این میزان اعتبار تاکنون 2 هزار و 130 میلیارد ریال ابلاغ شده است.
فرماندار گناباد نیز با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی افزود: امسال طرح گازرسانی به 20 روستای این شهرستان آغاز شده است.
محمدعلی نبی پور، تخصیص 120 میلیارد ریال اعتبار در 2 سال اخیر به آبرسانی مناطق روستایی گناباد را از اقدامات مهم دولت در گناباد ذکر کرد و افزود: تعداد واحدهای تعطیل این شهرستان از 14 درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید، اکنون به 6 درصد کاهش یافته است.
امروز پنج طرح عمرانی با اعتبار 123 میلیارد و 646 میلیون ریال شامل بهره برداری از گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی، افتتاح ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، استادسرای مجتمع آموزش عالی و نمازخانه و کتابخانه آموزشگاه خیرساز ذبیحی و محوطه سازی و بازسازی نماد شهدای گمنام گناباد افتتاح شد و ساخت آموزشگاههای مرحومه عطایی و مرحوم قاسمی در خیبری و نوقاب این شهرستان آغاز شد.
128 طرح با هزینه 485 میلیارد ریال طی دهه فجر در بخشهای مختلف شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7545/2095/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال