Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-30@01:57:35 GMT

هشدار هواشناسی به دریانوردان و کشاورزان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۵۹۰۹

اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با پیش بینی مواج شدن خلیج فارس، نسبت به تردد شناورها در دریا و اقامت در ساحل هشدار داد و از کشاورزان نیز خواست نسبت به مراقبت از محصولات شان در مقابل سرمازدگی تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

به گزارش جنوب نیوز، در این اطلاعیه آمده: با توجه به افزایش ناپایداری های جوی طی روزهای آینده، نسبت به وزش طوفان بویژه در نقاط ساحلی و روی دریا و در پی آن تلاطم شدید خلیج فارس از عصر روز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه هشدار داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، پیش بینی می شود سرعت طوفان طی این مدت بویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به بیش از 70 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 3 متر افزایش یابد. براین اساس توصیه اکید می شود ضمن اجتناب از ترددهای دریایی (بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی) از اقامت در سواحل استان خودداری شود. همچنین توصیه می شود جهت جلوگیری از ایجاد خسارتهای احتمالی به مبلمان شهری، تأسیسات ساحلی و زیر بنایی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

هواشناسی استان همچنین در اطلاعیه دیگری نسبت به ابجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده: با توجه به وزش باد شدید جنوب شرقی و افزایش محسوس دما طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه  و پس از آن وزش باد شمال غربی و کاهش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه، نسبت به ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی هشدار داده می شود. بر همین اساس تأکید می گردد نسبت به مراقبت از محصولات تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از صدور سه هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی برای نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی است که از امروز شروع و تا فردا ۱۰ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه  از جمله مخاطرات اين  هشدار هواشناسی است.

ضیائیان اظهار کرد: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان  از جمله  شهرهای است که‌ درگیر این سامانه بارشی می شوند.

او گفت:احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: هشدارسطح زرد برای افزایش گرادیان فشاری طی فردا صادر شده  که براثر این سامانه شاهد وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم بود.

وی افزود: بوشهر،کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان، شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان از جمله  استان های درگیر این سامانه است.

ضیائیان گفت: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا هشدار دیگری است که طی امروز و فردا رخ می دهد و در این مدت افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر می رسد.

وی گفت: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز درگیر این وزش باد می شوند و  خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی وجود دارد.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش ابر و بارش پراکنده در کرمانشاه/دمای هوا افزایش پیدا می‌کند
  • افزایش ابر و بارش پراکنده در کرمانشاه/دمای هوا افزایش می یابد
  • افزایش دمای هوا / روز طبیعت در کرمانشاه بارانی است
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • هشدار افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود