Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید باشد. ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ سیاسی دولت نظرات

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر شنبه در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران اظهارداشت: ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتباط کشورهای جهان از حدود 150 سال قبل به دلیل شرایط حمل و نقل و راه های ارتباطی، تنگاتنگ و نزدیک نبود و مدرن شدن وسایل حمل و نقل از قبیل کشتی، هواپیما و قطار باعث شد که روابط کشورها به یکدیگر نزدیک‌تر شود و این ارتباطات با برقراری نقل و انتقالات پولی بسیار نزدیک‌تر گردید.

رئیس جمهور پیام انقلاب اسلامی را نه توسعه طلبی، بلکه استقلال، عدم اجازه به دیگران برای دخالت در امور داخلی ایران و روابط منصفانه و عادلانه با جهان دانست و تاکید کرد: ایران آماده پذیرش سرمایه گذاری، بویژه در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری و معدن است.

روحانی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی جهان در پارادایم جدیدی قرار گرفت که در آن کشورهایی صاحب تکنولوژی، کارخانه‌های بزرگ و پیشرفته در عرصه صنعتی بودند و از طرف دیگر کشورهای فراوانی از این تکنولوژی‌ها فاصله داشتند اما در عوض دارای منابع غنی زیرزمینی بودند و در چنین شرایطی روابط جدیدی بین جهان پیشرفته و جهان در حال توسعه بوجود آمد که متأسفانه این روابط عادلانه و منصفانه نیست.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: کشورهای صنعتی با قیمت نامناسب منابع کشورهای در حال توسعه را تصاحب کرده و در عوض محصولات صنعتی خود را به قیمت غیرعادلانه و بالاتر به کشورهای در حال توسعه سرازیر می‌کنند و مسیر روابط استعماری و استثماری از اینجا آغاز شد.

روحانی گفت: به دنبال ایجاد روابط ناصحیح در جهان ملت‌هایی ناچار به قیام و انقلاب شدند و در 39 سال پیش انقلاب اسلامی ایران به دلیل تحقیر ملت ایران از طریق مداخلات آمریکا و زیر پا گذاشتن احساسات دینی و مذهبی،  به ثمر نشست.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پیام جدیدی به جهانیان داشت، گفت: پیام انقلاب اسلامی صدور یک مدل حکومتی به کشورهای منطقه و جهان نبود و به معنای تجاوز به کشورهای منطقه نبود؛ بلکه پیام انقلاب اسلامی ایران، ‌استقلال، عدم مداخلات بیگانه و برقراری روابط منصفانه و عادلانه با جهان بود.

روحانی با اشاره به اینکه در 40 سال گذشته تحولات جدیدی در جهان بوجود آمده است، اظهار داشت: حدود 10 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام کمونیستی تقریباً از جهان برچیده شد و اقتصادهای دولتی به پایان رسید و به بخش خصوصی و مردم واگذار گردید و در کنار آن دموکراسی‌ها، جهان شکل جدیدی به خود گرفت و کشورهای صنعتی از لحاظ صنعتی اشباع شدند و با استقلال بانک‌های مرکزی در دنیا، تورم حداقلی باثبات در بیش از 90 درصد کشورهای جهان استقرار پیدا کرد و این همه دست به دست هم داد که بخشی از تولیدات کشورهای صنعتی به سایر کشورهای جهان وارد شود و از این نقطه، تولید جهانی آغاز گردید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اعتماد کشورها و قوانین بین‌المللی، امکان همکاری چندجانبه صنعتی را شکل داد، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری تولید جهانی در سایه اعتماد و ارتباط نزدیک‌تر کشورهای جهان و در قوانین و مقررات بین‌المللی شکل گرفت و آنچه در پیشرفت کشورهای شرق آسیا از جمله مالزی، اندونزی و چین شاهد هستیم در سایه این تحول و پارادایم جدید است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

R1011158/P31462/S1,13/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حسن روحانی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است