Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در نشست صمیمی با دانشجویان، دانشگاهیان و خادمیاران در بیرجند افزود: دشمن به هیچ وجه راضی نیست که ملت ایران در کشور خود دستاوردی داشته باشد.
وی بیان کرد: علم و دانش اقتدار به همراه دارد و این دانش باید به بازار و تولید وصل شود و این یعنی ارتباط با دانشگاه و حوزه صنعت و تولید ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مثلث علم، اقتصاد و سیاست یک کشور را توانمند می کند گفت: خراسان جنوبی با وجود اینکه در نقطه صفر مرزی قرار دارد اما کمترین آمار جرم و جنایت مربوط به این استان است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هرچند مسئولان مربوط در خصوص تامین امنیت تلاش می کنند اما این امنیت پایدار مربوط به فرهنگ غنی و دین مداری مردم است.
وی گفت: فرهنگ مردم استان، آنها را از ارتکاب به جرم و جنایت باز می دارد و این سرمایه بزرگ خراسان جنوبی است.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: بهره وری ما از دریا مطلوب نیست در صورتی که در کشورهای اروپایی تولید ناخالص ملی از دریا 50 درصد از دریاست و اقتصاد دریای آنها فعال است این میزان در ایران در خوشبینانه ترین حالت سه درصد است.
وی گفت: کشورهای همجوار ما و کشور هند به میزانی که ما پول نفت داریم از فضای مجازی و دیجیتال درآمد دارند.
وی اظهار کرد: زمینه های کار در کشور زیاد است و آنچه از سرمایه انسانی موفقیت داشتیم در حوزه هایی بوده که روحیه بسیجی و انقلابی وجود داشته است و حتما وضعیت شهرستان نهبندان (از توابع خراسان جنوبی) قبل از انقلاب با نهبندان امروز تفاوت دارد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: وضعیت دانشجویی ما و استادان استان نسبت به قبل انقلاب بسیار رشد کرده و اینها به برکت انقلاب است که در کنار این داشته ها باید به دنبال جایگاه بهتر و برتر باشیم و آنچه بر ما واجب است توجه به موضوع تولید، اشتغال، کارآفرینی و افزایش بهره وری است.
وی افزود: 6 سال قبل قضیه داعش شروع شد و آنها هر جنایتی را با پولی که از سعودی و اطلاعاتی که از صهیونیست ها و پشتیبانی و سلاح از آمرکایی ها داشتند انجام دادند و هیچ کس تصور شکست آنها را نداشت.
وی اظهار کرد: بعد از 6 سال با حضور نیروهای مخلص و جانفشان بساط داعش جمع شد و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که ما خواستیم و انجام دادیم اما دشمن خواست و نتوانست انجام دهد.
رئیسی گفت: اتاق های فکر بسیاری از کارهای علمی و تکنیکی در دست ایرانی هاست و اگر بازار کار و تولید ایجاد شود همه این افراد به کشور بازمی گردند.
وی افزود: کشور و دانشگاه های ما توانایی رفع مشکلات کشور را دارد زیرا انقلاب ما مدنیتی را به عالم عرضه کرده و شاخصه آن این است که هم معنویت و هم سیاست در آن به هم پیوند می خورد.
وی اظهار کرد: در دنیا گفته شده که علم با ایمان سازگاری ندارد ولی انقلاب اسلامی ثابت کرد که بهترین دانشمند دلداده خداوند را می توان تربیت و بین علم و ایمان، سیاست و معنویت ارتباط ایجاد کرد.
رئیسی گفت: آستان مقدس حضرت رضا (ع) ظرفیت بزرگی است نسبت به کسانی که جایگاه مجاورت و همسایگی حضرت هستند مثل استان های خراسان جنوبی و شمالی که در اولویت قرار دارند و برنامه ریزی در آستان قدس با نگاه به خراسان بزرگ بوده است.
وی بیان کرد: امروز عشق به خدمت به علی بن موسی الرضا (ع) آرزوی همه مسلمانان است و می خواهیم با این عشق به نیازمندان کمک شود چون خدمت به امام رضا (ع) تنها در حرم مطهر نیست، خادم فقط در حرم نیست و مخدوم هم فقط زائر نیست.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: گروه های جهادی را فعال و حمایت کردیم و سال گذشته صدها گروه دانشجویی در نقاط مختلف خدمت کردند و حمایت از گروه های جهادی در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: بعد از انجام واجبات و ترک محرمات هیچ کاری واجب تر از گره گشایی از کار مردم نیست و با بضاعت موجود در آستان قدس، گام هایی ماندگار برای رفع مشکل مردم استان برخواهیم داشت.
رئیسی گفت: مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری خود گفته بودند که اقتصاد جنوبب خراسان سنگ است و این نوع سنگ که در نهبندان و سربیشه (از توابع خراسان جنوبی) وجود دارد در بسیاری از کشورهای مدعی اقتصاد با سنگ، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: باید از ظرفیت سنگ های تزئینی در استان خراسان جنوبی برای تولید و اشتغال به درستی استفاده شود.
وی گفت: پیشرفت هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده بر کسی پوشیده نیست و گام های ارزشمندی برداشته شده اما وضع موجود ما با وضع مطلوب فاصله دارد و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه مسئولان این است که می توان وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک تر کنیم به شکلی که کمترین فاصله ایجاد شود و جامعه ای داشته باشیم که مشکلات امروز را نداشته باشد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشوری که منابع غنی نداشته باشد باید به راه های تامین منابع فکر کند اما کشور ایران با عنایت خداوند متعال منابع خدادادی دارد و باید به دنبال افزایش بهره وری استفاده از منابع باشیم.
وی بیان کرد: در بعضی کشورها نیروی انسانی کارآمد وجود ندارد اما در ایران نیروی متراکم کارآمد و جوان داریم و این از سرمایه های بزرگ کشور است.
رئیسی گفت: منابع و ذخایر موجود در کشور در کنار نیروی انسانی کارآمد انتظاراتی ایجاد کرده و آن انتظار این است که با همه تهدید و فشار دشمن می توان راه های برون رفت از این شرایط را ایجاد کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی که ظهر امروز (شنبه) وارد بیرجند شد، فردا ضمن شرکت در راهپیمایی 22 بهمن مردم بیرجند در این آیین سخنرانی می کند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور جزئیات خسارت‌های وارد شده درپی بارش های شدید باران در چهار استاناصفهان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد را تشریح کرد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور که منجر به جاری شدن سیل و آبگرفتگی شد، گفت: در روزهای اخیر در برخی استان‌ها مانند اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد بارش‌های شدید رخ داده و که این بارش‌ها منجر به سیل و آبگرفتگی در برخی از مناطق شده و بعضا خساراتی نیز وارد شده است.

آسیب به ۳ شهر اصفهان 

ظفری اظهارکرد: در روزهای اخیر، بارش‌هایی را در شهرهای کاشان، آران و بیدگل و قمصر در استان اصفهان داشتیم که این موضوع باعث ایجاد آبگرفتگی هایی شد و برخی اماکن مسکونی دچار خسارت شدند. در این مناطق آب، برق، گاز و راه های ارتباطی برقرار است و هیچ مشکلی در این زمینه ها وجود ندارد.

بارش های اخیر خسارات زیادی در خراسان جنوبی وارد کرد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در دو روز اخیر، در استان خراسان جنوبی نیز بارش‌هایی را داشتیم. در شهرهای زیرکوه، خوسف، طبس و بیرجند بارش ها شدت داشت و خسارت‌هایی به محورهای مواصلاتی، پل‌ها و آبنماها وارد شد البته تمام محورهای مواصلاتی باز هستند اما از مردم خواهش می کنیم تا ایمن سازی کامل محورها از تردد خودداری کنند. 

ظفری با اشاره به بخشی از خسارات بارش‌ها در خراسان جنوبی  گفت: این بارش ها باعث آسیب به ۲۰ قنات و تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام شده است. همچنین تعدادی روستا دچار قطعی برق شده بودند که به تازگی وصل شده است. سیستم سوخت رسانی در این استان فعال است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: برخی روستاها به دلیل قطعی آب،کمبود آب داشتند که آبرسانی با تانکرها انجام شد و همکاران ما در تلاشند تا به زودی مشکل آب نیز برطرف شود. 

خسارت به راه های روستایی کرمان

ظفری گفت: در جنوب کرمان نیز، بارش‌ها به منازل، راه های عشایری، ابنیه خساراتی وارد کرد اما نیروهای امدادی در تلاشند تا زودتر مشکلات را رفع کنند. راه های مواصلاتی باز هستند اما راه های روستایی ناایمن هستند که باید مدنظر هموطنان قرار گیرد. 

برق روستاهای یزد وصل شد 

وی افزود: بارش‌ها در استان یزد نیز سبب شد تا راه های روستایی تخریب شود. همچنین مشکلاتی در راه‌های اصلی نیز وجود دارد که در حال برطرف شدن است. تردد در این استان مشکلی ندارد. در این استان ۲۵۲ روستا دچار قطعی برق شده بودند که امروز شبکه برق پایدار شده و مشکلی وجود ندارد.

ظفری در پاسخ به این پرسش که این بارش‌ها، تلفات جانی داشته است یا خیر؛ گفت: خوشبختانه این بارش‌ها، تلفات جانی نداشته‌اند و به زودی میزان خسارات ارزیابی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم