Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@10:52:44 GMT

دی‌هشت فرصت مناسبی برای پذیرش دانشجوی خارجی است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۶۴۵۳

دی‌هشت فرصت مناسبی برای پذیرش دانشجوی خارجی است

وزیر علوم در مراسم بهره‌برداری از سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا، با اشاره به کاهش دانشجو و ورودی به دانشگاه‌ها، افزود: با توجه به وجود استادان برجسته و امکان تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور شرایط پذیرش دانشجوی خارجی فراهم است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی ایجاد دانشگاه "دی هشت" برای پذیرش دانشجویان کشور‌های مسلمان عضو این گروه در دانشگاه بوعلی سینا را فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه دی هشت یا گروه هشت را کشور‌های "مسلمان درحال توسعه" که اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه تشکیل می‌دهند.

اهداف اصلی گروه دی‌هشت در آغاز تشکیل توسعه اقتصادی، اجتماعی، تقویت موقعیت کشور‌های در حال توسعه در اقتصاد جهانی، ایجاد تنوع و موقعیت‌های جدید در روابط بازرگانی و ارتقای سطح زندگی مردم در کشور‌های عضو و پایه‌گذار آن نجم‌الدین اربکان نخست وزیر اسبق و اسلامگرای ترکیه بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین خاطر‌نشان کرد: طرح افزایش مهارت و توان اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها برای آشنا‌کردن دانشجویان با مهارت‌های شغلی در وزارت علوم است.

سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا ۳۷۰ متر مربع مساحت دارد و در ۲ طبقه با بیش از یک میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و ظرفیت ۳۷۰ نفر را دارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دانشگاه آزاد ثبت نام از روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

همچنین لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام داوطلب تهیه و تا زمان اعلام نتایج حفظ شود.

کد خبر 6086639

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری