Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ابراهیم شیخ در حاشیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که در حال برگزاری در پردیس های سینمایی باغ کتاب تهران است، با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران می تواند منجر به تقویت «هویت جمعی» شهروندان شود، گفت: این مجموعه چهار راه فرهنگی و محل تلاقی فرهنگ ها در پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از متولیان ساخت فضاهای فرهنگی در شهر تهران گام موثری در توسعه و گسترش این فضاها برداشته و در این میان ستاره و مروارید فعالیت ها برای توسعه مجموعه های فرهنگی؛ باغ کتاب است.

شیخ با تاکید براینکه باغ کتاب تهران ظرفیت آبرومندانه و ارزشمندی را برای شهر تهران مهیا کرده است، تصریح کرد: باغ کتاب تهران مجموعه فرهنگی قابل توجه در دنیای امروز به شمارمی آید.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید استفاده بهینه و موثری از مجموعه باغ کتاب تهران صورت گیرد، افزود: باغ کتاب باید به محل رفت و آمد شهروندان و به عبارتی چهار راه فرهنگی تبدیل شود.

وی ادامه داد: باغ کتاب فرصت مناسبی را برای ملاقات شهروندان با نخبگان و تبادل فرهنگی فراهم می کند.

شیخ با بیان این مطلب که هر محدوده و منطقه ای از تهران فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد، گفت: تا کنون فضایی برای تبادل و تلاقی این فرهنگ در شهر تهران وجود نداشت و امروز باغ کتاب تهران می تواند این ظرفیت را برای پایتخت نشینان به وجود آورد.

وی به بازدیدهای خود از فضاهای فرهنگی ایجاد شده در سطح شهر تهران از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: باید به این شرکت و دست اندرکارانش به خاطر ظرفیت ها و زیرساخت های خوبی که در زمینه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق 22 گانه شهر تهران به وجود آورده است، دست مریزداد گفت، چرا که فرصت قابل توجهی را برای بهره مندی شهروندان از این فضاها فراهم کرده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد فضاهای فرهنگی از نظر گستردگی باید تمامی نقاط و محدوده های تهران را دربر بگیرد.

به گفته شیخ، در زمینه ساخت و سازهای فضاهای فرهنگی اقدامات قابل قبولی صورت گرفته و باید با توجه به بستر مناسب‌ فراهم شده پایتخت ایران به سمت شهری مدرن، پویا و سرزنده حرکت کند.

مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.

وسعت این مجموعه فرهنگی110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.

پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ کتاب تهران،مسجد 72 تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شرکت به شمار می آید و یکی از مهمترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق 22 گانه شهر است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، اولین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امکان سنجی در خصوص مراکز فرهنگی و هنری به شمار می آید.

این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد.

گفتنی است شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در نخستین همایش ملی مشارکت در ساخت که با حضور سازندگان برتر برگزار شد به عنوان سازنده برتر در پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری امام رضا (ع) (رضوان) انتخاب شد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مهران محمدی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در استان اردبیل اظهار کرد: این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در ۵ بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات در دانشگاه‌های ۲۱ استان کشور و ۳۰ واحد جهاددانشگاهی اجرا می‌شود، بیان کرد: در هر بخش شرکت‌کنندگان در مقاطع مختلف باید در سه دقیقه به ارائه دستاورد‌های علمی و مطالعاتی خود بپردازند تا بتوانند مورد ارزیابی داوران علمی قرار گیرند که شامل دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی همه دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارتین می‌باشند.
مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل با تشریح شرایط شرکت در بخش کتاب افزود: شرکت کنندگان می‌توانند کتاب خود و یا سایر نویسندگان و مترجمان را برای مسابقه انتخاب نمایند، اما باید تلاش شود تا آثاری که متناسب با مسائل و نیاز‌های کشور و ترجیحاً مروج آموزه‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی باشد را مدنظر قرار دهند و آثار دیگر نیز باید از ارزش محتوایی کافی برخوردار بوده و مخالف با ارزش‌های فرهنگی رسمی کشور نباشد ضمن اینکه اولویت با کتاب‌هایی است که در دو سال اخیر به چاپ رسیده باشند و یا کتاب‌هایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثر گذار باشند.
محمدی گفت: در بخش پایان نامه فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند با اولویت موضوعات کاربردی شرکت کنند، اما پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی پذیرفته نخواهد شد.
وی افزود: در بخش مقاله، مقاله ارائه شده باید در دوران دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از آن در مجلات معتبر علمی داخلی یا خارجی منتشر شده باشد و در بخش اختراع نیز، اختراع ارائه شده باید مربوط به دوران دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از دانش‌آموختگی ثبت و دارای گواهی ثبت اختراع از مرجع رسمی باشد.
مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطر نشان کرد: در بخش طرح پژوهشی، طرح ارائه شده باید در دوران دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از دانش‌آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای قرارداد و گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقات باشد، در غیر این صورت شرکت‌کننده باید تعهدنامه عدم محرمانگی طرح را به دبیرخانه مسابقات تسلیم نماید.
محمدی با بیان اینکه مسابقات سدید بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی‌کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است، اذعان داشت: مرحله کشوری این مسابقات پس از پایان مرحله مقدماتی استانی به صورت ملی اجرا خواهد شد.
وی گفت: دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل و فارغ التحصیلانی که دو سال از تاریخ فراغت آن‌ها گذشته است، می‌توانند برای ثبت نام در بخش‌های مختلف این مسابقات با مراجعه به صفحه اختصاصی سدید اردبیل در سامانه فعالیت‌های فرهنگی به آدرس https://www.roytab.ir/Ard ۳ MT اطلاعات لازم را کسب و اقدام و یا با شماره ۰۴۵۳۳۷۴۹۵۰۷ داخلی ۱۱۵ و همراه ۰۹۱۴۹۵۱۱۴۶۱ ارتباط برقرار نمایند، ضمن اینکه کانال ارتباطی این مسابقات در پیام رسان ایتا به آدرس @Ard ۳ MT بصورت مدام اطلاعات و اخبار جدید را ارائه خواهد کرد.
مدیر انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل در پایان تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام در این رویداد علمی و فرهنگی تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شده و زمان برگزاری مسابقات بخش استان اردبیل، اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد