Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@07:09:54 GMT

رول مرغ مجلسی غذایی خوش طعم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۸۱۵۵

رول مرغ مجلسی غذایی خوش طعم

رول مرغ مجلسی با پنیر فتا از آن غذاهای به یادماندنی و خوش طعمی است که ظاهر خیلی شیکی دارد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اگر قصد دارید مهمان‌هایتان را سورپرایز کنید و هنر آشپزی خودتان را به نمایش بگذارید این غذا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در اختیار دارید. در ضمن تهیه این رول مرغ مجلسی به نسبت راحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط باید سینه مرغ‌ها را بکوبید تا نازک شوند و بعد آنها را با مخلوط بی‌نظیر اسفناج و پنیر فتا رول کنید. یک سس خیلی ساده هم در عرض ۵ دقیقه از آب مرغ و چند چاشنی خوشمزه تهیه می‌کنید و روی رول مرغ میریزید. به این ترتیب بعد از نیم ساعت پخته شدن در فر، رول مرغ مجلسی با پنیر فتا آماده می‌شود.

مواد لازم

سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۴ عدد
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱/۲ قاشق غذاخوری
اسفناج ۳۵۰ گرم
سیر خرد شده ۱/۲ قاشق چایخوری
سبزی معطر خشک ۲ قاشق چایخوری
پنیر فتای کم چرب ۱/۳ پیمانه
آب مرغ ۱/۲ پیمانه
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف یک ظرف پیرکس مستطیلی را چرب کنید و آن را کنار بگذارید. سینه‌های مرغ را داخل کیسه پلاستیکی یا بین دو کاغذ روغنی قرار دهید آنها را با ردنه یا گوشتکوب آنقدر بکوبید تا نازک شوند و ضخامتی حدود ۵–۶ میلی متر پیدا کنند. سپس مرغ‌ها را داخل بشقابی قرار دهید و دو طرف آنها نمک و فلفل بپاشید.

روغن زیتون را در یک تابه متوسط بریزید و آن را روی شعله نسبتاً کم قرار دهید تا داغ شود. برگ‌های اسفناج و سیر خرد شده را داخل روغن بریزید و حدود ۸ دقیقه تفت بدهید تا اسفناج‌ها نرم و چروکیده شوند. تابه را از روی شعله بردارید و پنیر فتا را به آن اضافه کنید. پنیر و اسفناج را با هم مخلوط کنید، سپس این ترکیب را به طور یکنواخت روی سینه‌های مرغ بریزید و پهن کنید.

حال مرغ‌ها را رول کنید و بعد هر کدام از رول‌ها را با نخ یا با دو عدد خلال دندان ببندید تا حین پخت باز نشوند. رول‌های بسته شده را داخل ظرف پیرکس بچینید.

همان تابه قبلی را دوباره گرم کنید. کره، آب مرغ، آبلیمو، پودر سیر و سبزی معطر را داخل آن بریزید و یا هم مخلوط کنید. بگذارید سس روی شعله بماند تا داغ شود و کره ذوب شود. در این مدت هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید. نصف پیمانه از سس تهیه شده را داخل ظرف مرغ بریزید.

۴۰–۳۵ دقیقه آن را در فر بپزید تا مرغ‌ها مغز پخت شوند.

منبع:‌پارسینه

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟! (عکس)
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار