Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال وبختیاری،درپیام حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام آمده است:اگر بخواهیم بگوییم از مردم تشکر می‌کنیم که تا امروز پای این حرکت عظیم ایستادند، خیلی سخن مطلوبی نیست چرا که مردم انقلاب را به تمامه از خودشان دانستند و می‌دانند فرزندی است که خودشان آن را متولد کردند و تا امروز هم پای پرورش این فرزند، خودشان ایستادند و از طرفی همه می‌دانند که این حرکت یک حرکت تمام عیار فرهنگی، معنوی و دینی است که در راستای بعثت نبی خاتم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در بخش دیگر این  پیام آمده است:روز ۲۲ بهمن از روزهایی است که باید پاسخ نهایی را به دشمن داد و باید باز یک بار دیگر محکم و مستحکم با مشت‌های گره کرده به صحنه آمد و به دشمن فهماند که ما هستیم و انقلاب را رایگان به دست نیاوردیم که بخواهیم رایگان از دست بدهیم . انقلاب به ما حیات بخشیده؛ انقلاب به ما عزت بخشیده؛ انقلاب مستکبرین را خوار کرده؛ انقلاب ارمغان‌های اقتصادی فراوان داشته؛ انقلاب توانسته است فرهنگ انسانی و عزت انسانی را به ما ارمغان بدهد و اهدا کند؛ این انقلاب چیزی نیست که ما بخواهیم به راحتی بگذاریم به دست دشمن بیفتد؛ لذا می‌آییم در صحنه و با مشت‌های گره کرده محکم و مقاوم یک بار دیگر یک «نَه» محکم به دشمن می‌گوییم و در عین حال پیوند خودمان را در درون مستحکم می‌کنیم و ولایتمداری‌مان و لبیک به مقام منیع ولایت و تداوم بخشیدن به راه امام و شهدا را باز تکرار می‌کنیم و یک جشن واقعی و تمام عیار را در روز ۲۲ بهمن به فضل الهی به منصه ظهور خواهیم رساند و یک جهاد دیگر و یک عبادت دیگر را رقم خواهیم زد.

من یقین دارم مؤمنین برای آمدن روز ۲۲ بهمن به خیابان وضو می‌گیرند و قبل با یک طهارت ظاهری و باطنی در خیابان می‌آیند تا یک وظیفه عبادی، یک وظیفه دینی، اجتماعی، سیاسی را برای رضای خدا انجام دهند. این نگاه ما به حرکت‌هایمان و دفاعمان از انقلاب است و قطعاً اگر با این نگاه از انقلاب حمایت کنیم، نصرت الهی را هم روز به روز بیشتر خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی

در میان جلسه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری، یکباره صدای مهیبی به همه‌چیز پایان می‌دهد؛خبرها می‌گوید ۷۲ نفر از اعضای حزب شهیدشده و «علی‌اکبر» هم یکی از این ۷۲ نفر است؛ معلمی که پایه ثابت تمام جلسات و راهپیمایی‌های پیش از انقلاب بود و با اندیشه و خون خود، بسیاری را بیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکشنبه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری جلسه‌ای برگزار شده و در میان شور عجیبی که میان حاضران برقرار بود، یکباره صدای مهیبی به همه‌چیز پایان می‌دهد؛خبرها می‌گوید ۷۲ نفر از اعضای حزب شهیدشده و «علی‌اکبر» هم یکی از این ۷۲ نفر است.

علی‌اکبر اژه‌ای متولد سال ۱۳۳۱ بود و در درس فلسفه شهید دکتر بهشتی به طور خصوصی شرکت می‌کرد؛ پس از گرفتن لیسانس در دبیرستان‌های احمدیه، فارابی وحکیم سنایی اصفهان به تدریس مشغول شد و فعالیت‌های اجتماعی سیاسی خود را از سال ۱۳۴۴ در کانون علمی و تربیتی جهان اسلام شروع و پس از بسته شدن آن به دست ساواک در سال ۱۳۵۲، فعالیت‌های خود را در مسجد امام علی(ع) اصفهان متمرکز کرد.

وی در همان دوره، نوشته‌هایی در نقد کتاب شناخت مجاهدین خلق نوشت و انتشار داد، منزلش پایگاهی برای فعالیت و برگزاری جلسات خصوصی بود، که چندین بار مورد هجوم و تفتیش ساواک قرار گرفت؛ هم‌زمان با شروع انقلاب اسلامی از مدیران و مدرسان جلسات مذهبی جوانان در اصفهان بود و از این طریق به تربیت جوانان در اصفهان می‌پرداخت.

رفاقتی که در میان خیابان‌های شهر شکل گرفت

وی با اغلب گروه‌ها و سازمان‌های اسلامی ارتباط داشت و پس از تأسیس حزب جمهوری اسلامی، به عضویت شورای مرکزی حزب (شاخه اصفهان) انتخاب شد؛ حجت‌الاسلام احمد سالک که از دوستان قدیمی شهید اژه‌ای است، می‌گوید که ارتباطش با خانواده شهید اژه‌ای از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و صحبت را اینطور ادامه می‌دهد: با علی‌اکبر اژه‌ای از همان قدیم‌الایام بودم به‌ویژه در فعالیت‌های اجتماعی از جمله راهپیمایی که از مصلی اصفهان به سمت نقاط مختلف شهر حرکت می‌کردیم و به یاد دارم آنجا با شهید اژه‌ای به سمت پل خواجو، خیابان نشاط و شکرشکن رفتیم و در نهایت به سبزه میدان رفتیم تا مجسمه شاه را پایین بکشیم که آنجا درگیری و تیراندازی صورت گرفت و سر شاه را زیر عبا گرفتم و در رگباری که نیروهای ساواک بسته بودند، به سمت منازل مردم رفتیم؛ شهید علی‌اکبر اژه‌ای در این حرکت نقشی قابل توجه داشت.

وی با بیان اینکه مسئله بعد در جلسات تفسیر قرآن در مسجدعلی داشت و با ارتباطی که با جوانان داشت به تربیت نیروی انسانی پرداخت، ادامه می‌دهد: با شهید بهشتی نیز تیمی داشتیم و در این راستا شهید اژه‌ای به‌عنوان یک معلم دین و قرآن مطرح بوده و فعالیت‌های مفصلی در تربیت نیرو داشت و سرنوشت این شهید در حزب جمهوری اسلامی رقم خورد و جزو ۷۲ شهید هفتم تیر شد.

این پیشگام انقلاب اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیت در تربیت دانش‌آموزان در دوره پیش از انقلاب اسلامی توضیح می‌دهد: نقش‌آفرینی روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ در اصفهان شخصیت‌هایی بودند که مبلغ انقلاب اسلامی بودند و در این راستا بسیاری از علمای اصفهان و کشور در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند و باید گفت اعتماد مردم به روحانیت عامل سقوط حکومت شاه و ابزار مقابله با شیطان بزرگ و استکبار جهانی است، بر همین اساس امروزه نیز نقش‌آفرینی روحانیت از جمله رهبر معظم انقلاب در هدایت این حرکت بزرگ و انقلابی موثر است؛ امروزه شاهدیم بیش از ۷۰ دانشگاه آمریکا به حکومتشان اعتراض دارند یعنی یک گسل نسلی میان نسل جوان بیدار شده با سران استکبار جهانی به‌وجود آمده و این موضوع جابه‌جایی قدرت را رقم می‌زند.

مبارزه‌ای از جنس شبکه‌های زیرزمینی

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به نوع مبارزه فرهنگیان در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان می‌کند: در اصفهان شبکه‌های زیرزمینی داشتیم که در تمام دبیرستان‌ها، حوزه‌ها، بازار و دانشگاه فعال بود؛ این فعالیت یک چهره بیرونی داشت که در آن تفسیر و معرفی قرآن به توده جوانان و نوجوانان آموخته می‌شد و در این راستا خودم در طول هفته ۱۳ مسجد را اداره می‌کردم و شهید اژه‌ای نیز به همین صورت جلسات متععدی در رابطه با قرآن برگزار می‌کرد اما در مرحله دوم، انتخاب جوانان و نوجوانان با استعداد بود که آن‌ها به جلسات مخفی در منازل دعوت می‌شدند و در آنجا توضیحات سیاسی، اجتماعی و حکومتی ارائه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی افرادی مانند شهید اژه‌ای و مطهری در ارتقای بصیرت بوده که باید به این موضوع دقت کرد، یادآوری می‌کند: شرایط فعلی جامعه با پیش از انقلاب اسلامی تفاوت زیادی کرده و در این راستا امروزه امپراتوری رسانه‌ها حکومت عوض می‌کند یعنی نمی‌توانیم متناسب با شرایط زمانی و مکانی حرکت نکنیم، بر همین اساس نقش‌آفرینی معلم‌ها و اساتید باعث ارتقای فهم و بصیرت نسل جوان نسبت به اسلام ناب و دشمنان می‌شود که رسالت بزرگی است و نیاز است افراد این حوزه پای کار بیایند.

معلم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد

این پیشگام انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه رشد بیداری گسترده جهان، ناشی از انقلاب اسلامی و نقش روحانیت است و بر این اساس معلمان نقشی مهم داشته و دارند که این مسئولیت نباید نادیده گرفته شود، عنوان می‌کند: شهید مطهری علیه اسرائیل فریاد می‌زد و امروز نیز اساتید و معلمان باید در مقابل این ظلم نسل‌کشی بین‌المللی بایستند و این مورد جز با اطلاع‌رسانی مستند و اقناع جوانان و انس دادن آن‌ها به متن دین اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حکومتی نداشتیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت و تشکیلات داریم و بر این اساس تمام دستگاه‌ها ماموریت و مسئولیت دارند و بر این اساس باید گفت مشکل اجرا داریم نه قانون، توضیح می‌دهد: ما باید نسل جوان فعلی را درک کنیم چرا که این مورد به نشست و گفتمان بر اساس سیاست چهره به چهره است و در این راستا باید با اهداف اقناعی و برطرف کردن سرپوش‌هایی که امپراتوری رسانه برعقل و ذهن ما گذاشته پیسش برویم یعنی باید با علوم شناختی اسلام را معرفی کنیم بر همین اساس مسئولان، اساتید، معلمان و روحانیت باید تلاش کنند مبارزه‌سرسخت در جنگ نرم داشته باشند چرا که معلم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

به گزارش ایمنا، باید گفت که در کتاب عشق معلمان شهید می‌توان رمز تفسیر علم و شهادت و در سلوک عاشقانه آن‌ها با خدا تدبیر وسعت جهاد را یافت چرا که حیات آن‌ها در ۲ بعد مشهود است؛ یکی تعلیم علم و جنگ با جهل و نادانی و دیگری جنگ با دشمنان خدا و در ادامه این جهاد بود که خون پاک آن‌ها به همراه اندیشه بیدارگرشان، هرکجا که ریخت سرداری از آنجا سر برآورد و قد کشید.

کد خبر 749421

دیگر خبرها

  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند