Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@21:25:09 GMT

کوکوی مرغ یک وعده غذای سالم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۹۹۲۲

کوکوی مرغ یک وعده غذای سالم

مرغ همیشه در مجالس ایرانی جایگاه خاصی داشته و دارد اما لازم نیست همیشه به یک روش سرو شود. کوکوی مرغ جایگزین خوبی است که هم ظاهر زیبا و هم طعم فوق‌العاده‌ای دارد. کوکوی مرغ در فر تهیه می‌شود و فقط کمی روغن برای تفت دادن سیب زمینی و هویج احتیاج دارد. بقیه مواد با مرغ پخته ریش ریش شده مخلوط می‌شوند و در قالب فر پخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از پنیر پیتزا در کوکوی مرغ اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید. اما قطعاً پنیر موزورلا طعم خیلی خوبی به کوکوی شما می‌دهد. 
مواد لازم

    سینه مرغ پخته شده ۴۵۰ گرم
    هویج متوسط ۱ عدد
    سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
    روغن سرخکردنی ۲ قاشق غذاخوری
    فلفل دلمه نگینی یا خلالی ۱/۴ پیمانه
    نمک و فلفل به مقدار کافی
    زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
    زعفران دم کرده ۱/۲ قاشق چایخوری
    تخم مرغ ۵ عدد
    پنیر موزورلا ۱۰۰ گرم (اختیاری)

 
 طرز تهیه:  فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف یک قالب فر مستطیلی را هم چرب کنید و کنار بگذارید.

مرغ پخته شده را به صورت تکه‌های کوچک ریش ریش کنید. سیب زمینی و هویج را با رنده درشت رنده کنید. روی سیب زمینی آب سرد بریزید و آن را زیر و رو کنید. سپس آب آن را کامل بگیرید تا نشاسته از سطح آن خارج شود و موقع تفت دادن تکه‌های سیب زمینی به هم نچسبند.
 
کف تابه‌ای کمی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس شعله را کم کنید و سیب زمینی رنده شده را داخل روغن بریزید. یکی دو دقیقه تفت بدهید، سپس هویج را اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. هدف این نیست که سیب زمینی و هویج سرخ شوند بلکه فقط باید کمی از خامی آنها کاسته شود.

سیب زمینی و هویج را خارج کنید و با دستمال حوله‌ای روغن اضافی آنها را بگیرید. سپس آنها را به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید. حال تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و به مواد اضافه کنید.

نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مایه کوکو تهیه شده را داخل قالبی که چرب کردید بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید.

قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فر گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه قرار دهید تا کوکوی مرغ پخته و طلایی رنگ شود. آن را از فر خارج کنید در صورت تمایل پنیر رنده شده را روی آن بریزید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر آب و روی آن طلایی رنگ شود. می‌توانید برای این مرحله، شعله روی فر را روشن کنید. کوکوی مرغ را برش بزنید سرو کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید

فراروـ  امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. مرغ سوخاری یا مرغ معروف به کنتاکی یکی از فست فود‌های خوشمزه و بسیار محبوب به خصوص در میان کودکان است. در این میان بال و کتف سوخاری هم بسیار پرطرفدار است و معمولا بر سر آن دعواست. زمانی که مرغ می‌خرید و نمی‌دانید با بال‌ها و کتف‌هایش چکار کنید، بهتر است همه را جمع کنید و در یک فرصت مناسب با روشی که در ادامه آموزش خواهیم داد، یک ظرف بال و کتف سوخاری خوشمزه برای اعضای خانواده تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

بال و کتف مرغ: به میزان لازم
دوغ آبعلی: به اندازه‌ای که روی بال و کتف‌ها را بگیرد
نمک و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این کتف و بال سوخاری خوشمزه ابتدا بال و کتف‌ها را خوب بشویید و روی هر کدام را با چاقو یک برش ایجاد کنید. حالا بال و کتف‌ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و کمی نمک و زردچوبه بپاشید، سپس دوغ آبعلی را تا جایی که کاملا روی بال و کتف‌ها را بگیرد، داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا دوغ شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کنید و اجازه بدهید بال و کتف‌ها حدود ۲۰ دقیقه با دوغ بجوشد. بعد از این مدت زمان بال و کتف‌ها را آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافه آن‌ها کشیده شود و کمی خشک شوند. در مرحله آخر مقداری روغن داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید و بال و کتف‌ها را یکی یکی داخل روغن داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید که بال و کتف باید داخل روغن شناور سرخ شود. حالا بال و کتف سوخاری خوشمزه و خاص شما آماده سرو است، نوش جان و مراقب انگشتانتان باشید!

نکات مهم
۱ ـ برای تهیه این بال و کتف سوخاری می‌توانید از هر نوع دوغ ترش گازدار استفاده کنید.

۲ ـ هنگام سرخ کردن بال و کتف‌ها توجه داشته باشید که روغن حتما داغ و به اندازه‌ای باشد که بال و کتف‌ها داخل آن شناور شوند.

۳ ـ این بال و کتف سوخاری را با هر نوع سسی که تمایل دارید، سرو کنید.

دیگر خبرها

  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا
  • ببینید | ابراز عشق سرمربی پرسپولیس به دو غذای ایران؛ اولی کشک بادمجان، دومی چیست؟