Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@23:53:47 GMT

صورت همسرفرعون بازسازی شد/ ببینید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۰۱۳۵

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نِفِرتیتی یا نِفرتی‌تی همسر بزرگ سلطنتی (همسر اصلی) فرعون مصر، آخناتون بود. او و همسرش به خاطر یکتاپرستی و تغییر دین در تاریخ فراعنه پرآوازه هستند. نفرتیتی همچنین در تاریخ مصر به خاطر گردن کشیده و زیبایش مشهور است. به گفته برخی مورخان، نفرتیتی در طول حیات خود شش دختر به دنیا آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازسازی چهره ملکه نفرتیتی 500 ساعت به طول انجامیده است و طراحانی از دیور جواهرات او را به صورت دستی ساخته‌اند.

چهره ملکه نفرتیتی، مادرخوانده فرعون توت‌عنخ‌آمون، با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی تصویربرداری سه‌بعدی بازسازی شده است.با این حال پوست صورت این ملکه 3400 ساله اعتراضات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

دانشمندان دانشگاه بریستول صورت این ملکه باستانی را به صورت دیجیتال نقشه‌برداری کردند. این کار انجام شد تا بازسازی چهره نفرتیتی بادقت تمام صورت گیرد و شامل همه ویژگی‌های صورت او شود.الیزابت دینز، باستان‌شناس و هنرمند، 500 ساعت وقت صرف بازسازی صورت این ملکه کرده است.

 

تندیس بازسازی شده از صورت ملکه نفرتیتی

این مجسمه فوق‌العاده دقیق‌ترین تصویر از ظاهر ملکه نفرتیتی، معروف به «بانوی جوان»، در زندگی واقعی است. به عقیده برخی از دانشمندان ملکه نفرتیتی مادر بیولوژیک فرعون توت‌عنخ‌آمون بوده است.

ملکه نفرتیتی که 3300 سال پیش، از 1352 تا 1336 قبل از میلاد مسیح، بر مصر حکومت کرد، یا مادر واقعی فرعون توت‌عنخ‌آمون است یا مادرخوانده اوست.

نام کامل نفرتیتی «نفرنفریوتن نفرتیتی» به معنای زیباترین زیباروی آتن بود. قدرت او در قرن چهاردهم قبل از میلاد مسیح چنان زیاد بود که القاب زیادی، از جمله «بانوی همه زنان»، به او داده شد.

سازمان میراث فرهنگی مصر به دکتر ایدن دادسن، باستان‌شناس دانشگاه بریستول، اجازه داد تا برای مطالعه مومیایی ملکه نفرتیتی محافظ شیشه‌ای این مومیایی را بردارد.

 

دادسن از آخرین تکنولوژی تصویربرداری سه‌بعدی استفاده کرد تا صورت این مومیایی را به صورت دیجیتال نقشه‌برداری کند و بتواند کپی از سر او بسازد.

با این حال بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی از رنگ پوست مجسمه ملکه نفرتیتی راضی نبودند و اعتراض کردند که چرا رنگ پوست صورت یک ملکه مصر باستان، سفید است.

بسیاری از دانشمندان معتقدند که مصریان باستان نسبت نزدیکی با جمعیت اروپایی‌ها داشته‌ و به همین دلیل هم رنگ پوست روشنی داشته‌اند.

به گفته دانشمندان، طیف تناژ رنگ پوست مصریان بسیار گسترده بوده است: از قهوه‌ای روشن تا قرمز، زرد و مشکی. معمولا رنگ پوست مردان تیره‌تر از زنان بوده چراکه فعالیت مردان در محیط بیرون از خانه بیشتر بوده است.به گفته متخصصان، تندیس جدید نفرتیتی شباهت زیادی به چهره واقعی این ملکه باستانی دارد.

 

مومیایی نفرتیتی در سال 1898 در آرامگاهی در دره شاهان پیدا شد. در سال 2010 دانشمندان با انجام آزمایش‌های DNA تائید کردند که وی مادر بیولوژیکی توت‌عنخ‌آمون است.

ملکه نفرتیتی یکی از قدرتمندترین ملکه‌های مصری بود اما مانند خیلی از زنان قدرتمند تاریخ، میراث او از چشم جهانیای پنهان مانده است.ساختار استخوانی و ویژگی‌های صورت جدیدترین تندیس ملکه نفرتیتی، شباهت قابل توجهی به تصاویر باستانی از این ملکه دارد.

منبع:خبرگزاری آنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!
  • کرم گلدن شاین اصلی