Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چندي پيش پاليگان در مقاله‌اي به بررسي آينده‌ي بازي هاي ويديويي در چند سال آينده پرداخته است. مقاله‌اي که در پيش رو داريد، ترجمه‌اي است از مقاله‌اي با عنوان «دنياي بازي ها در پنج سال آينده چطور خواهد بود؟» به قلم پاتريک استرافورد که ترجمه‌ي آن را در دو قسمت برايتان آماده کرده‌ايم. با ما همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
دنياي بازي در سال 2022 بزرگ، شلوغ و کم نظير است.
کساني که اين دنيا را تعريف مي‌کنند ممکن است کودکان باشند. ممکن است توسعه دهندگان تک نفره‌اي باشند با بودجه‌ي کافي براي پروژه‌هايشان. ممکن است بازنشستگان باشند، هنرمندان و يا کودکان به حاشيه رانده شده در کشور هاي جنگ زده.
آن‌ها ممکن است کاري فوق العاده داشته داشته باشند که تا سال ها بعد از مرگشان ديده نشود.
با فرارسيدن پنجمين سالگرد تاسيس پاليگان، تصميم گرفتيم با چندي از خبره هاي صنعت بازيسازي صحبت کنيم و از آن‌ها سوالي مشابه بپرسيم: پنج سال بعد، دنياي بازي‌ هاي ويديويي چه شکلي خواهد بود؟
برخي به پيشرفت‌هاي عملي اشاره مي‌کنند؛ مانند پيشرفت واقعيت مجازي، که بيشتر حول ساختاري است که در وهله‌ي اول به ساختار بازي هاي ويديويي منجر مي‌شود. و برخي ديگر همه چيز را در حال پيشرفت مي‌بينند. عده‌اي حتي درباره‌ي اينکه دنياي بازي ها چطور خواهد بود و چه کسي قدرت را در دست خواهد گرفت، هشدار مي‌دهند.

آينده لزوما آنطور که فکر مي‌کنيد نيستدر حالي که بسياري از توسعه دهندگان آينده‌اي را متصور هستند که در آن دنياي بازي ها سرشار از تکنولوژي هاي جديد و هيجان انگيز است، بسياري به دنبال پاسخ پرسش‌هايي اساسي هستند. واقعيت مجازي چه نقشي را ايفا خواهد کرد؟ کنسول هاي جديدي ايجاد مي‌شوند؟ و اگر جواب مثبت است، پي سي چه قدرتي را ارائه خواهد داد؟
هاروي اسميت، کارگردان Arkane Studios که خالق سري ديسانرد هم هست، به واقعيت مجازي باور دارد، اما نه به عنوان پلتفرمي براي بازي در پنج سال آينده. او در اين باره مي‌گويد:
برنامه‌ هاي کاربردي زياد ديگري، با پتانسيل بيشتر و مشکلات ذاتي کمتر وجود دارند که به آن ها پرداخته شود.
چندي ديگر از توسعه دهندگان هم اين احساس را دارند. سليا هودنت، رئيس اسبق UX از شرکت اپيک گيمز، مي‌گويد تا زماني که واقعيت مجازي بيشتر از چيزي که هست قابل استفاده باشد، حتي تا سال 2022 هم در حاشيه خواهد بود.
نيک يي، رئيس مرکز مشاوره و تحليل بازي ها در کوانتيک فاندري مي‌گويد، نسبت به فراگير شدن پلتفرم واقعيت مجازي «بد بين» است:
واقعيت مجازي بي معني است يا شايد به خيلي از سبک هاي بازي چيزي اضافه نمي‌کند. و چون علاقه به غوطه ور شدن در دنيا هاي متناوب انگيزه‌ي اصلي گيمر ها نيست، آن ها بعيد است که براي تجهيزات گران قيمت واقعيت مجازي خرج زيادي بکنند.

کلي سانتياگو، از بنيانگذاران thatgamecompany، سهام دار IndieFund و حالا تهيه کننده‌ي بازي ها و اپليکيشن هاي واقعيت مجازي گوگل، با اين موضوع که مخاطبان واقعيت مجازي تقسيم خواهند شد موافق است:
واقعيت مجازي در ارائه‌ي دنيايي غني و پويا عالي خواهد بود. اما، آيا گيمر هاي زيادي به آن جذب مي‌شوند؟ اينطور فکر نمي‌کنم.
همچنان عده‌اي هستند که واقعيت مجازي را پيروز بازار سال هاي آتي مي‌بينند. پيتر فان دن هوول، رئيس بخش توسعه محصولات ورزشي الکترونيک در گروه هوش اقتصادي Newzoo يکي از آن‌هاست:
من کسي را سراغ ندارم که Oculus Rift را بدون هيجان زدگي از روي چشمانش بردارد.
او همچنين اضافه مي‌کند که توسه دهندگان مي‌توانند محتوا هايي مربوط به واقعيت مجازي که ارتباطي به تجربه‌ي اصلي بازي ندارد، به محصولاتشان اضافه کنند. مثلا اينکه بازيکن بتواند دنياي ليگ آو لجندز را به صورت اول شخص بکاود، يا اينکه تجربه هاي خاص ديگري مختص به واقعيت مجازي داشته باشد.
هيجان کلي راجع به واقعيت مجازي براي اين نيست که بگوييم صنعت بازيسازي درباره آن ريسک نخواهد کرد. اتفاقا کاملا برعکس. در واقع هودنت انتظار دارد پلتفرم هاي جديدي را ببيند که در مخيله مان هم نمي‌گنجد:
هيجان انگيز است که Oculus مستقل است. بخش جذاب براي من اين است که تا سال 2022 رابط اصلي ما با بازي ها چطور خواهد بود. گذشته از بازي هاي کامپيوتر، تلويزيون از طريق ابر يا از طريق شبکه هاي سرگرمي؟ يا از طريق کنسول هاي فيزيکي؟ هدست هاي مستقل يا از طريق Goggle ها؟

سانتياگو به نينتندو سوييچ به عنوان نمونه‌اي از طراحي خلاقانه سخت افزاري اشاره مي‌کند که ممکن است در سال هاي آينده، سازندگان زيادي به توليد موارد مشابه اقدام کنند.
بله، قطعا کنسول هاي جديدي خواهيم داشت. همچنين فکر مي کنم تا سال 2022 کنسول ها شکل و شمايل متفاوتي به خود مي‌گيرند.
مت هال، کسي که در ساخت Crossy Road نقش داشته بر اين عقيده است که صنعت بازي سازي با انبوهي از تکنولوژي هاي جديد تا سال 2022 رو به رو خواهد شد:
هدف غايي واقعيت افزوده اين است که شما ديگر نيازي به آيفون نداريد. شما هميشه عينک به چشم خواهيد داشت. بازي هاي واقعيت افزوده عظيم خواهند بود!
هنوز بهترين وسيله براي بازي کنترلر هاي دوال شاک هستند. براي موبايل، اين يک نقطه ضعف است... براي کنترل بازي هاي واقعيت افزوده از چه چيزي استفاده مي‌کنيد؟
هاروي اسميت مي‌گويد او فکر مي‌کند که بازار گوشي هاي هوشمند آنقدر پخته شده که بتواند در پنج سال آينده دچار تجديد ساختار شود:
ممکن است تا آن زمان جهش بزرگي در زمينه‌ي سبک، ذخيره سازي حالت بازي و رابط کاربري داشته باشيم. چيزي که باعث مي شود بازي هاي سبک پي سي رونق پيدا کنند.

کشف ناشناخته هااگرچه هال تصور مي‌کند موفقيت واقعيت افزوده قطعي است، اما او همچنين به معضلي اشاره دارد که تک تک توسعه دهندگاني که براي اين مطلب با آن‌ها صحبت کرده‌ايم، مستقلا آن را پيش کشيده اند و به اين موضوع اشاره کردند که بزرگترين مشکلي که صنعت بازيسازي تا سال 2022 با آن دست به گريبان خواهد شد، اين دو راهي ساده است که مخاطبان، محتواي مناسب را چگونه پيدا مي‌کنند. هال اينطور توضيح مي‌دهد که همه وقت کافي براي تجربه‌ي همه‌ي بازي ها نخواهند داشت و عده‌اي خيلي از آن‌ها را ناديده مي‌گيرند:
صد ها هزار بازي ناموفق در استيم وجود دارد... که خيلي از آن‌ها ارزش بازي کردن دارند.
شان وانامان، از بنيانگذاران شرکت توليد کننده‌ي فايرواچ، Campo Studio موافق اين موضوع است و اين استدلال را يک گام جلو تر مي‌برد و معتقد است بسياري از توسعه دهندگان تا قبل از مرگشان کشف نخواهند شد. وانامان معتقد است تا سال 2022 صنعت بازيسازي با وجود ابزار هايي مانند يونيتي و گيم ميکر ديوار کوتاهي براي ورود خواهد داشت. چرا که اين ابزار اجازه مي‌دهند ايده هاي جديد به نقل از آدم هاي جديد ايجاد شود. اما پيدا کردن بازي ها در دريايي از عناوين کار سختي خواهد بود. وانامان در اين باره مي‌گويد:
هنري که به صورت جهاني کشف و عرضه شده است، کسري از کسري از يک درصد چيز هايي است که در حال ساخت هستند. [کشف بعد از مرگ] زماني اتفاق خواهد افتاد که توسعه دهندگاني که از ابزار دموکراتيزه شده براي توليد محتوايشان استفاده مي‌کردند، بميرند.
هاروي اسميت پا را فراتر مي‌گذارد و مي‌گويد مشکل يافتن محتوا به حدي بزرگ خواهد بود که توانايي ساختن يک زندگي پايدار- چيزي که هاروي معتقد است همين حالا هم سختي بزرگي است- مزيتي براي ايجاد بازيکناني با پول فراوان است.
راه حل چيست؟ سانتياگو مي‌گويد که ما مي‌توانيم به خوبي رشد سرويس هاي شبيه به نت فليکس که بر مبناي خريد اشتراک است را در بازي ها هم ببينيم:
ما حالا در حال رسيدن به زماني هستيم که به تعداد کافي محتواي با کيفيت و با ارزش موجود هستند. اگر کسي بتواند چگونگي نشان دادن اين ارزش به توسعه دهنده را بشکافد، آنوقت يافتن بازي ها براي مردمي که کمتر در معرض اين عناوين قرار داشتند، آسان تر مي‌شود.

چشم اندازي جديد براي توليد بازي هابعضي از توسعه دهندگاني که در اين مقاله با آن ها مصاحبه کرديم باور دارند که صنعت بازيسازي همچنين ممکن است در زمينه‌ي عناوين با بودجه‌هاي کلان هم دچار تغييراتي شود.
به طور مشخص، سانتياگو مي‌گويد که صنعت بازيسازي با دو ريسک بزرگ رو به روست: سوختن و غرق شدن استعداد. اولي زماني اتفاق مي افتد که توسعه دهندگان با بالا رفتن سنشان از کار هاي فرسايشي خسته مي‌شوند.
دومي-غرق شدن استعداد- زماني اتفاق خواهد افتاد که همين توسعه دهندگان خسته، از صنعت بازيسازي خارج شوند:
من شنيدم که مهندسان و طراحان مي‌گويند که هميشه ميخواستند [بازي بسازند] اما اين سبک زندگي را نمي‌خواهند.
کمپاني هاي نرم افزاري بزرگ با مشکلات زيادي سر و کار دارند چرا که مي‌خواهند مهندسان خود را تا زماني که ممکن است پيش خود نگه دارند... اما صنعت بازي سازي براي استفاده از افرادي که در دهه سوم و چهارم زندگيشان هستند مطلوب به نظر مي‌رسد، آن ها در اين صنعت مي‌سوزند و بعد رها مي‌شوند.
در صنعتي که به دنبال تخليه‌ي محتواي مستقل است، اين رويکرد بايد تغيير کند.
بسياري از آن افراد ممکن است به ساختن استوديو هاي کوچک تر و متعلق به خودشان بپردازند. اين عقيده‌ي هاروي اسميت است (او اشاره مي‌کند اين اتفاق وقتي آسان تر مي‌شود که ابزار توسعه‌ي بازي ها ارزان تر شوند). او همچنين پيش بيني مي‌کند که هاب هاي توسعه‌ي بازي، مي‌تواند در چند شهر مختلف سرتاسر جهان ايجاد شوند چرا که همين توسعه دهندگان به دنبال امنيت اجتماعي هستند تا به آن‌ها براي دوري از ورشکستگي، در صورت عدم موفقيتشان، ياري برساند:
من فکر مي‌کنم کشور هاي مختلف رويکرد هاي متفاوتي خواهند داشت، و سپس اين سوال مطرح مي‌شود که کجا مي‌خواهيد يک توسعه دهنده باشيد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جلیلی» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» با اشاره به «مکتب شهید مطهری» اظهار داشت: هر جا از معیارهای واقعی انقلاب، از جمله اندیشه ها و منطق مطهر فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ برای مثال در زمینه مفهوم عدالت، شهید مطهری نگاهی عمیق، فراگیر و نو ارائه داده است که هنوز هم کاربردی است و باید قدر و قیمت آن شناسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های آینده سازمان با برنامه ها هماهنگ می‌شود، توضیح داد: از آنجایی که حسابرسی داده محور، به یک مبنای قدرتمند از جمله فناوری حقوقی نیاز دارد، برای توسعه این بُعد از دانش حسابرسی، باید قوانین را واکاوی و شناسایی کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه عبور از نگاه سنتی در حسابرسی یک ضرورت است، ادامه داد: ظرفیت های سازمان در زمینه آموزش، منحصر به فرد است، اما بنا داریم از ظرفیت همه نخبگان استفاده کنیم؛ مشارکت با کسانی که در حوزه حسابرسی تجربه دارند را بالا ببریم و درهای سازمان را به روی کسانی که قصد برنامه های «تحول خواهانه» دارند، باز کنیم.

برونگرایی در سازمان حسابرسی از محوری ترین برنامه های ما است

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تاکید بر «استراتژی برون‌گرایی» بیان‌داشت: در برنامه های تحولی به تجربه کشورهای صاحب سبک و نوآور نیز نیاز داریم و تلاش می کنیم که برای تغییر و توسعه این حرفه، از این ظرفیت بیرونی استفاده کنیم؛ بنابراین نگاه به بیرون و استفاده از ظرفیت های بی شمار و تجربه های جهانی یکی از سیاست های سازمان در برنامه های آینده است.

وی در ادامه گفت: در آموزش های تعریف شده، مهارت های درک محیطی همکاران توسعه خواهد یافت، زیرا بر این باوریم که برای تحول در این حرفه، می بایست مهارت های چند بعدی و کلان محور، برای پرورش یک مدیر توانمند، آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی همچنین به نقش تعیین کننده آموزش اشاره کرد و یادآور شد: آموزش یک سرمایه گذاری زود بازده است، بنابراین باید در گام نخست، نیازهای آموزش را به خوبی شناسایی کنیم و با تحول ابزارهای آموزشی و نگاه به آینده، به مسائل و چالش های حرفه حسابرسی پاسخ دهیم.

در پایان این برنامه، از ۵۵ نفر از اساتید سازمان حسابرسی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش