Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@14:35:52 GMT

صادرات ۱۷۱هزار تن خرما به خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۰۹۴۸

صادرات ۱۷۱هزار تن خرما به خارج از کشور

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نخل‌داران کشور در سال جاری موفق به تولید یک میلیون تن خرما شده‌اند که تاکنون ۱۷۱هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی طهماسبی بعد از ظهر امروز در آیین آغاز به کار طرح پایلوت اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در دشتستان اظهار کرد: استان بوشهر با 39 هزار هکتار جنگل نخل و شش میلیون اصله نخل از بزرگترین تولیدکنندگان خرمای کشور به حساب می‌آید که به عنوان یک قطب تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این که طی بیش از یک دهه کشور و از جمله استان بوشهر درگیر موضوع خشکسالی است جهت حفاظت از نخیلات، ضروری است که در تامین منابع آبی برای آنها تجدیدنظر شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌کارها در این زمینه، اصلاح شیوه آبیاری نخیلات از حالت سنتی به روش‌های نوین است تا ضمن افزایش بهره‌وری در تامین منابع آبی نیز برای نخیلات دچار مشکل نشویم.

وی بیان کرد: کاهش نزولات آسمانی در 47 سال گذشته بی‌سابقه بوده و اگر از امروز فکری برای اصلاح شیوه آبیاری نکنیم، با ادامه روند خشکسالی شاهد از بین رفتن حجم وسیعی از نخیلات در استان بوشهر خواهیم بود.

طهماسبی ادامه داد: نخل‌داران مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقی کشور در سال جاری موفق به تولید یک میلیون تن خرما شده‌اند که تاکنون 171 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است که رشد 22 درصدی در این بخش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استان قم با داشتن ۳۰۰ واحد صنعتی کفش ماشینی، ۷۰ درصد صادرات این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید کنندگان کفش قم این روز‌ها در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان خریدارانی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی هستند.

پیش بینی می‌شود امسال ۸۵ میلیون دلار صادرات از این صنعت، عاید اقتصاد استان شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید