Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا- استاندار اردبيل با تشريح برخي از برنامه ها و اقدامات در اين استان گفت که احياي گردشگري زمستاني و مدرن سازي آب هاي گرم معدني بعنوان يکي از محورهاي توسعه استان پيگيري و عملياتي مي شود.

اکبر بهنام جو شنبه شب در گفت و گويي تلويزيوني افزود: آب‌هاي گرم معدني موجود جوابگوي گردشگران داخلي و خارجي نيست وايحاد مجتمع هاي درماني مجهز پيگيري مي شود و هم اکنون نيز سرمايه گذاري براي ايجاد 2 آبگرم مدرن و پيشرفته در استان در جريان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: مجتمع هاي آب گرم در استان مي بايست داراي پزشک و تجهيزات مدرن درماني باشند و در اين راستا توافق ايجاد رشته هاي آب درماني در دانشگاه علوم پزشکي اردبيل اخذ شده اما تا راه اندازي و تربيت متخصصان اين رشته ، اعزام پرشکان به کشورهاي پيشرفته دنبال مي شود.
او با بيان اينکه در يک افق سه ساله قرار است 200 نفر از پزشکان اين استان براي طي دوره هاي آموزشي به خارج اعزام شوند افزود: در مرحله نخست سال آينده 50 پزشک براي اين منظور به يکي از کشورهاي خارجي اعزام خواهند شد.
بهنام جو همچنين به تلاش براي خارج کردن گردشگري استان از تک فصلي بودن و احياي گردشگري زمستاني گفت: براي اين منظور2 پيست اسکي در آلوارس سرعين ، 2 پيست اسکي در مشگين شهر و يک پيست در اندبيل خلخال راه اندازي و فعال مي شوند.
او از راه‌اندازي تله‌کابين آلوارس، تکميل و احداث هتل در اين منطقه و حضور يک سرمايه‌گذار جديد در آلوارس براي تجهيز اين منطقه خبر داد و گفت:
به جد دنبال اين هستيم تا زمستان اردبيل با جاذبه هاي ورزشي و گردشگري مسافران داخلي و خارجي را به سوي خود جذب کند .
وي ظرفيت‌هاي شهرستان هاي محتلف استان را در گردشگري بي‌نظير خواند و اظهار کرد: در گرمي سد گيلارلو و نوار مرزي به عنوان مکان احداث دهکده سلامت، در پارس‌آباد درياچه شهيد غفاري و در بيله‌سوار گردشگري سلامت و در جنوب اين استان نيز تقويت امکانات بوم‌گردي در کنار آب گرم گيوي و حمام سنگي و در نمين منطقه فندقلو از بهترين شرايط و امکانات براي رونق گردشگري برخوردار هستند.
**در تامين اعتبار راه آهن مشکلي نداريم
استاندار اردبيل با اشاره به اهميت طرح راه آهن اردبيل - ميانه و اردبيل - پارس آباد مغان گفت: در ارتباط با راه آهن اردبيل – ميانه وعده سه ساله براي تکميل اين طرح پابرجاست و با وجود سختي کار مصمم به اجراي آن هستيم و از اول ارديبهشت ماه سال آينده روزشمار اجراي طرح در ديد شهروندان استان قرار خواهد گرفت.
بهنام جو اضافه کرد: با همراهي نمايندگان استان اردبيل از منابع مختلف نسبت به تامين اعتبار اين طرح اقدام شده و اخيرا نمايندگان استان نيز 400 ميليارد ريال براي طرح تامين اعتبار کرده اند .
وي گفت: علاوه بر اعتبار تختصيصي، تلاش براي تامين اعتبار از صندوق توسعه ملي در جريان است ضمن اينکه پيش‌بيني مي‌ شود 300 تا 400 ميليارد ريال تامين اعتبار براي اين طرح در ماه‌هاي آتي انجام شود تا راه آهن اردبيل - ميانه سرعت اجرايي بيشتري به خود گيرد.
استاندار اردبيل همچنين به طرح راه آهن اردبيل - پارس آباد مغان اشاره کرد و گفت: مطالعات اين طرح در سال 97 انجام و عمليات اجرايي آن نيز از سال 98 در دو شاخه به سمت مشگين‌شهر و همچنين گرمي، پارس‌آباد و بيله‌سوار اجرايي و عملياتي خواهد شد.
وي همچنين در مورد راه‌هاي استان و چهار خطه کردن جاده اردبيل - آستارا و اردبيل - سرچم گفت: با اتمام مطالعات اينطرح ها در 6 ماهه اول سال‌ آينده اجراي آنها از نيمه دوم آغاز خواهد شد.
وي بيان کرد: تلاش مي شود در يک برنامه سه ساله 200 کيلومتر بزرگراه در استان احداث شود تا زيرساختي مناسب براي ترانزيت کالاها و توليد محصولات متنوع شمال استان اردبيل باشد.
بهنامجو افزود: پيش‌بيني مي شود سالي 40 تا 50 کيلومتر بزرگراه در اين استان احداث شود ضمن اينکه و در 2تا 3 سال سال آينده نيزجاده کلور – درام که راه ارتباطي اردبيل را با مرکز کشور تا 70 کيلومتر کاهش مي‌دهد آماده بهره‌برداري شود.
** سامانه اشتغال از ابتداي 97 راه‌اندازي مي‌شود
رئيس شوراي اشتغال استان اردبيل از راه‌اندازي سامانه اشتغال از ابتداي سال آينده خبر داد و اظهار کرد: در يک ماه آينده مقدمات اين کار فراهم مي‌آيد تا به تدريج از اول سال آينده با راه‌اندازي سامانه اشتغال به صورت دقيق اشتغال ايجاد شده را رصد کنيم.
وي اضافه کرد: ايجاد 20 هزار فرصت شغلي در سال را در برنامه داريم و با توجه به آمار بيکاران اين استان که 65 هزار نفر هستند با جذب سرمايه‌گذاران و تسهيل امور در يک فرصت سه ساله مي‌توان براي اين افراد فرصت هاي شغلي مناسب ايجاد کرد.
وي حل مشکلات و موانع پيش‌روي سرمايه‌گذاران را در صدور موافقتنامه‌هاي اصولي و فرآيند پرداخت تسهيلات يادآور شد و بيان کرد: نمونه عملي تسهيل اين فرآيند در گرمي و در کارخانه شيرآلات آويسا اتفاق افتاد و براي سرمايه‌گذار در کمتر از 21 روز مجوز صادر شد و به جاي کلنگ‌زني با بتن‌ريزي عملا عمليات اجرايي اين طرح از امروز شروع شد.
بهنام جو به سفرهاي متعدد خود در ايام‌الله دهه فجر به شهرستان‌هاي استان اشاره کرد و افزود: در اين سفرها در کنار افتتاح طرح ها و ديدارهاي مردمي سعي شد تا جلسات اقتصاد مقاومتي آنها برگزار شود تا در جريان آخرين روند اجراي پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي و همچنين حوزه کشاورزي، صنعتي و گردشگري قرار گيريم.
وي به افتتاح 792 پروژه عمراني، خدماتي، بهداشتي و درماني، صنعتي و گردشگري را در دهه فجر در استان اردبيل اشاره کرد و گفت: اين طرح ها با سرمايه‌گذاري 750هفت هزار و 500 ميليارد ريال در نقاط مختلف استان به بهره‌برداري رسيد.
استاندار اردبيل وفاق و همدلي مسئولان اجرايي استان را برگ برنده در توسعه همه‌جانبه استان ذکر کرد و گفت: اين وفاق که برگرفته از پيام اصيل انقلاب است سبب شده تا ما بسياري از کارها را به شايستگي و توان مضاعف به پيش رود.
** کاهش 50 درصدي قيمت زمين در نواحي صنعتي اردبيل
بهنامجو ادامه داد: هيچ اداره و نهادي حق ندارد بدون دليل سرمايه‌گذار را در مسير صدور مجوز بيش از 20 روز معطل کند و حتي مقرر شده در کمتر از اين زمان صدور مجوزها و فرآيند پرداخت تسهيلات مدنظر قرار گيرد.
وي ادامه داد: در حمايت از سرمايه‌گذاران قرار شده قيمت زمين در نواحي صنعتي اردبيل50 درصد کاهش يابد و ما در رضي اين کار را به عينه انجام داديم.
استاندار اردبيل يکي از زيرساخت‌هاي مهم استان را منطقه ويژه اقتصادي نمين اعلام کرد و گفت: هر چند قرار بود از اول تابستان سال آينده واگذاري زمين به واحدهاي مستقر در اين منطقه آغاز شود اما در دهه فجر کارخانه توليد کريستال سلامت با يک هزار و 900 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري و اشتغال يک هزار نفر آغاز شد.
بهنام جو در مورد 2 واحد نساجي و ذوب‌ آهن و تلاش براي خروج آنها از رکود بيان کرد: با رايزني بانک‌هاي عامل به ويژه بانک ملي و صادرات دنبال سرمايه‌گذاري هستيم تا سبلان پارچه و ذوب آهن را از اين وضعيت نابسامان رهايي داده و با شروع به کاردوباره آنها زمينه اشتغال چهار هزار نفر فراهم آيد.
وي خاطرنشان کرد: در حوزه شيلات نيز قرار است در پاياب سد خدافرين با کارهاي مطالعاتي و پژوهشي در سه سال آينده ظرفيت توليد آبزيان استان به 30 هزار تن ارتقا يابد .
خبرنگار و انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان