Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ، هر روز تعداد بيشتري از شهرهاي آلمان از پذيرش پناهجويان خودداري مي کنند. يکي از اين شهرها ، کاتباس است که مقامات محلي آن به تازگي از تصميم خود در اين خصوص خبر دادند و همين موضوع اعتراض ها و درعين حال استقبال هايي را در پي داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان هوادار پناهجويان در اعتراض به اين تصميم شهر کاتباس و هواداران گروه هاي راست گرا و تندرو در تمجيد اين تصميم در مرکز شهر تظاهرات کردند. مردم کاتباس مي گويند بيشتر انتقادها به اين تصميم شهري بي مورد و توجيه ناپذير است.
انتشار خبري که از خودداري مسئولان شهري از پذيرش آوارگان سوري و عراقي حکايت داشت ، اعتراض هايي سرشار از خشم و عصبانيت رقم زد. در اين ميان ، عناصر برخي از گروه هاي تندرو موسوم به نئونازي ها هم خودنمايي مي کردند و کاتباس را به صحنه ي درگيري گروه هاي رقيب تبديل کردند.
شهرداري کاتباس مدعي شد: « تصميم گيري درباره سرنوشت پناهجوياني که از اين پس وارد کاتباس مي شوند بر پايه برخي مسائل عملي از جمله کمبود فضاي مهد کودک ها اتفاق افتاد اما سبب شد کاتباس در کانون توجه رسانه ها قرار بگيرد.»
جان گلاسمان ، شهردار کاتباس در پاسخ به اين پرسش که آيا پناهجويان يا تندروهاي هوادار نئونازي ها به نگراني دامن زده اند گفت: « هر دو گروه نگران کننده هستند. اوضاع از هر جهت بد است و اگر ناآرامي شدت بگيرد بايد مديريت شود. خشونت هايي اتفاق افتاده است که ما آنها را محکوم مي کنيم و از پليس و دستگاه قضايي مي خواهيم عاملان بروز خشونت را شناسايي و مجازات کنند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، اورسولا فون در لاین رئیس شورای اروپا پنجشنبه در سفری به بیروت گفت که این کمک‌ها از سال جاری تا ۲۰۲۷ در اختیار لبنان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، ۷۳۶ میلیون یورو به حمایت از پناهجویان سوریه و «سایر گروه‌های آسیب‌پذیر» در لبنان اختصاص یافته و ۲۰۰ میلیون یوروی دیگر صرف تقویت سرویس‌های امنیتی لبنان به منظور اجرای کنترل‌های مرزی و مهاجرتی خواهد شد.

همچنین مقدار دیگری از این بودجه برای کمک به ماهیگیران لبنانی اختصاص یافته است تا آنها از فروش قایق‌های خود به قاچاقچیان انسان منصرف شوند.

فون در لاین گفت که اتحادیه اروپا همچنین روی «رویکرد مستحکم‌تری برای بازگشت» پناهجویان سوری کار می‌کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان از بسته کمکی اتحادیه اروپا تشکر کرد و گفت که «امنیت لبنان امنیت اروپاست» و تشدید بحران «نه تنها به لبنان محدود نخواهد شد بلکه به اروپا نیز گسترش می‌یابد.»

اتحادیه اروپا پیشتر کمک‌هایی به مصر، تونس و موریتانی برای تقویت کنترل‌های مرزی و جلوگیری از هجوم مهاجران به سمت اروپا اختصاص داده بود.

دیگر خبرها

  • اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • ادعای داغ در آلمان؛ ژوزه مورینیو آماده پذیرش پیشنهاد بایرن مونیخ!
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان