Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شهناز حمزه‌لویی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در شنبه، 21 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی طی چند سال گذشته مورد تاکید مقام معظم رهبری و رویکرد اصلی اقتصادی نظام است از همراه بودن فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی با رویکردهای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: تمام فعالیت‌های اداره‌کل تامین اجتماعی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی مطابقت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که در سطح کشور ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه کرد: یکی‌از مشکلاتی که موجب کاهش وصول منابع این سازمان شده است، معوقات بالای بیمه‌هایی است که مشمول حمایت دولت می‌شوند.

حمزه‌لویی با بیان این‌که هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی لرستان بیش‌از ۴۰ درصد منابع ما بود، افزود: در عین حال تمام خدمات این نهاد به‌طور کامل انجام شده است این در حالی‌است که با تلاش دولت و کارفرمایان کاری کنیم که تامین اجتماعی همچنان یار دولت باقی مانده و بار دولت نباشد.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان این‌که تمام مشکلات بیمه‌ای کارگران پارسیلون توسط این نهاد حل شد، اضافه کرد: برای احیای مجدد کارخانه پارسیلون مبلغ هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرمای پارسیلون اعطا شد اما کوچک‌ترین تاثیری در رونق مجدد این شرکت نداشت.
وی با بیان این‌که اگر رسانه‌ها قوی عمل نکنند ممکن است برخی چالش‌ها به مشکلات عمیق‌تری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اگر سیستم دولتی لیست افراد بیمه شده و بدهی معوق آنها را با تاخیر پرداخت کنند، با جریمه مواجه می‌شود.

۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی لرستان

حمزه‌لویی از وجود ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی لرستان خبر داد و با بیان این‌که مطالبات جاری ما نیز جداگانه حساب می‌شود، اضافه کرد: اگر کارفرمایان به موقع حق بیمه خود را پرداخت کنند علاوه‌بر ارائه خدمات باعث پررنگ‌تر شدن خدمات این نهاد خواهیم بود.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان این‌که در استان لرستان ۲۱۸ هزار بیمه شده اصلی و ۶۶ هزار خانواده مستمری‌بگیر داریم ، اظهارکرد: بزرگ‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید در سازمان تامین اجتماعی استقرار سیستم‌های الکترونیکی در ارائه خدمات بود.
وی از اجرای دو طرح بزرگ ssnو his در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: با اجرای این دو طرح به سمتی می‌رویم که شاهد حذف دفترچه‌های درمانی باشیم.

وجود ۳۰ هزار کارگر ساختمانی در لرستان

حمزه‌لویی اضافه کرد: امروز سوابق بیمه‌ای افراد بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی به‌طور آنلاین در تمام شعب استان لرستان قابل انجام است این در حالی‌است که با افزایش خدمات الکترونیکی در این نهاد به سمتی می‌رویم که معطلی ارباب و رجوع به حداقل برسد.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود در ماده ۱۳ قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد دولت تا پایان برنامه ششم هر ساله ۱۰ درصد از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند این در حالی‌است که این امر در بودجه ۹۷ مصوب شده است.
وی از وجود ۳۰ هزار کارگر ساختمانی در استان لرستان خبر داد و افزود: در این راستا بنا بود که ۱۵ درصد حق بیمه این کارگران از صدور پروانه ساختمانی وصول شود اما تعداد پروانه‌های ساخت‌وساز محدود است این در حالی‌است که با وجود این‌که منابع سی هزار کارگر ساختمانی وصول نمی‌شود اما شاهد ارائه خدمات تامین اجتماعی لرستان به این افراد هستیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند