Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@15:52:16 GMT

اکران هفت فیلم در ششمین جشنواره فیلم فجر زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۴۲۸۰

اکران هفت فیلم در ششمین جشنواره فیلم فجر زاهدان

حسین مسگرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتت: در آخرین روز از ششمین جشنواره فیلم فجر زاهدان سه فیلم در سینما اشراق و چهار فیلم در سینما هلال به روی پرده می رود.
وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم از فیلم لاتاری، امروز در سینما اشراق این فیلم جایگزین شعله ور ساخته حمید نعمت الله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به مناسبت 22 بهمن و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فیلم ها امپراطور جهنم و عرق سرد در کنار لاتاری در سینما اشراق زاهدان اکران می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فیلم های به وقت شام، سرو زیرآب، جشن دلتنگی و چهارراه استانبول نیز به ترتیب از ساعت 15 تا 23 در سینما هلال به روی پرده می رود.
وی گفت: سینما هلال با 560 صندلی و سینما اشراق با 200 صندلی از ابتدای جشنواره هر شب پذیرای علاقه مندان به سینما و فیلم های فجر بوده است.
به گزارش ایرنا ششمین جشنواره فیلم فجر زاهدان که از 14 بهمن آغاز بکار کرده امشب به کار خود پایان می دهد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد

اصغر یوسفی‌نژاد را می‌توان یکی از نام‌های کشف شده در جشنواره فیلم فجر دانست که با اولین فیلمش «اِو» (خانه) در بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فجر توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ به همین دلیل وقتی پنج سال بعد در چهلمین دوره این جشنواره با فیلم «عروسک» متقاضی حضور در جشنواره شد، فیلمش به عنوان یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز این رویداد محسوب می‌شد اما با رد شدن فیلم توسط هیأت انتخاب سرنوشت فیلم و شاید فیلمسازش هم تغییر کرد.

پس از جشنواره فیلم فجر اصغر یوسفی نژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان برای دریافت پروانه نمایش فیلم عروسک تلاش بسیاری کرد که تا قبل از فوتش بی‌نتیجه ماند و سرانجام  فیلم سینمایی عروسک چند روز پیش با حضور جمعی از اهالی سینما و منتقدین در سینماهای هنر و تجربه به نمایش در آمد.

فیلم «عروسک» (قولچاق) داستانی درام و اجتماعی دارد و ماجرای این فیلم در تبریز اتفاق می‌افتد. تهیه‌کننده فیلم جلیل صحت از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران است.

️مهسان فراست منتقد سینما تلویزیون درباره این فیلم گفت‌: اکبر خواجوی با پدرسالار ابدی شد و اصغر یوسفی نژاد با عروسک. معتقدم همان طور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد کارگردان پر آوازه ترک زبان اثری از خود به جا گذاشت که تاریخ سینمای ایران این شاهکار ترک زبان را هرگز فراموش نخواهد کرد و در عجبم که مسؤلین جشنواره فجر چطور این فیلم را رد کرده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی عروسک حداقل در سه رشته می‌توانست نامزد بهترین فیلمنامه، بهترین تصویر برداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار بگیرد اما نامهربانی داوران از ارزش‌های این فیلم کم نکرد و نخواهد کرد.

این منتقد سینما افزود: همچنین قطب اصلی داستان زبان مادری بازیگران است که شیرینی این فیلم را دو چندان کرده است. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد با تمام وجود، درد جامعه افسار گسیخته امروز را درک کرده، از سینمای لمپنیسم امروز فاصله گرفته و یک اثر کلاسیک ایرانی به جا گذاشته است.

 فراست بیان کرد: فیروز عاقلی بازیگر نقش ایوب، مردی برای تمام ثانیه‌های فیلم عروسک است که تماشگر را با فیلم همراه و میخکوب می‌کند. همچنین این کاراکتر با دیالوگ های خیره کننده تماشگر را شیفته نقش منفی خود می‌کند.

وی مطرح کرد: فیلم عروسک با بهترین تصویر برداری و فیلم نامه ادای دینی برای بیدار شدن انسانیت و زنان بی سرپرست است. عروسک فیلمی است که بیننده آن را لمس می‌کند، ودرپایان داستان ببینده را به فکر فرو می‌برد. 

شایان ذکر است اصغر یوسفی نژاد در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر خونریزی و سکته مغزی در گذشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟