Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرسی آزاد اندیشی با موضوع دشمن شناسی و خود باوری به مناسبت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر انور ضیائی رئیس واحد بوکان در این مراسم که با حضور جمعی از استادان و دانشجویان در سالن علامه جعفری واحد بوکان برگزار شد، هدف از این برنامه را بصیرت‌افزایی و عمل به فرامین مقام‌ معظم‌ رهبری دانست و اظهار کرد: «این کرسی‌ها در روشن ‌شدن پرسش‌های ذهنی دانشجویان بسیار مفید و مؤثر است و بی شک دشمن شناسی محوری‌ترین مباحث در موضوع دفع تهدیدها و دفاع از یک ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ضیائی افزود: «ملّت ایران راه را درست رفت، حرکت را درست انجام داد و رهبری مقتدر موجب شد این ملّت بتواند به پیروزی برسد و حکومت تحمیلی وابسته‌ سیاه خاندان پهلوی و حکومت پادشاهی ننگ‌آلود در ایران از بین رفت و مردم صاحب اختیار شدند؛ خود باوری، دشمن شناسی مردم، رو شدن دست منافقان و کفار و شناخت دشمن و دوست و بدست آوردن تجربه‌هایی که حاصلش پیشرفت در مسائل دفاعی، نظامی، نانو، هسته‌ای و حتی مسائل دینی از این برکات دفاع مقدس است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان خاطرنشان کرد: «دشمن شناسی و استکبارستیزی از مهمترین عناصر فرهنگ و تمدن در حیات اجتماعی است. جاودانگی و استمرار این اندیشه بیش از هر چیز مرهون سعی و تلاش رادمردان و بزرگان و فرزانگانی است که با همت والای خویش گام در این راه نهادند و همچون نوری در دنیای ظلمانی جوامع بشری را هدایتگری کردند و مردم را به قسط و عدالت سعادت و آزادی و استقلال فراخواندند.»

وی با بیان عوامل عقب ماندگی ملت‌ها افزود: «از جمله عوامل عقب ماندگی ملت‌ها که زمینه تسلط بیگانگان را بر منابع مادی و معنوی یک کشور فراهم می‌سازد، پدیده شوم عدم خودباوری و اعتماد به نفس در یک ملت است که رهبر معظم انقلاب با نگاه نافذ خود از آن بعنوان دشمن درونی ملت بزرگ ایران یاد کرده است.»

این مسئول با توجه به شرایط کنونی کشور بیان کرد: «نکته مهمی که لازم است در شرایط کنونی کشور آحاد جامعه نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشند، آگاهی کافی از اقدامات تخریبی برخی افراد و جریانات سیاسی منحرفی است که قصد تخریب جامعه ایران از اتحاد و خود باوری است؛ حفظ هویت فرهنگی و دینی نشانه‌ای از شخصیت و استقلال ملت‌ها و تضعیف آن نشانه وابستگی ملت‌ها است؛ اگر دشمن بتواند این اعتقاد را از ذهن مردم بزداید، مقاومت‌ها و ایثارها و فداکاری‌ها هم به دنبال آن از بین خواهند رفت و کشور دوباره در سلطه اجانب قرار خواهد گرفت.»

در ادامه این کرسی سؤالاتی از سوی استادان و دانشجویان مطرح و درباره موضوع دشمن شناسی و خودباوری و اهمیت آن بحث و تبادل نظر آزاد صورت گرفت.

ضیائی در پایان به جمع بندی نهایی این کرسی پرداخت و دانشجو را یک قشر فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: «دانشجویان باید در همه حال پرسشگر باشند و مسائل سیاسی، اجتماعی و... کشور را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند تا در مقابل توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

بیشتر بخوانید؛ راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.
حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو