Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@11:56:55 GMT

رکورد مسافران ایرانی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۴۶۸۹

رکورد مسافران ایرانی در ترکیه

رکنا: اتحادیه هتلداران ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در سال 2017 بیش از 2.5 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، بر اساس اعلام اتحادیه هتلداران ترکیه، تعداد ورود گردشگران ایرانی به این کشور در سال گذشته میلادی بیش از 50 درصد افزایش یافته و رکوردی در سفر ایرانیان به ترکیه به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این مرجع تخصصی، ترکیه اولین مقصد گردشگران ایرانی در سال گذشته بوده است.

اتحادیه هتلداران ترکیه همچنین میانگین حضور گردشگران ایرانی در ترکیه را 6 شب و میانگین هزینه سرانه آنها را حدود هزار دلار اعلام کرد این در حالی است که میانگین هزینه هر گردشگر کشورهای دیگر در ترکیه حدود 630 دلار است.

بر اساس اعلام این مرجع، در سال 2016 بیش از یک میلیون و 665 گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند که این آمار در سال 2017 با افزایش بیش از 50 درصدی، به 2 میلیون و 501 هزار نفر رسید.

هتلداران و مراکز گردشگرپذیر ترکیه هم اکنون خود را برای پذیرایی از گردشگران پرشمار ایرانی در ایام عید نوروز آماده می کنند.

گردشگران ایرانی در ایام عید نوروز اغلب برای تعطیلات گذرانی و خرید به شهرهای استانبول، وان و آنتالیا سفر می کنند.

مرکز آمار ترکیه هفته گذشته با انتشار گزارشی، درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی را با 18.9 درصد افزایش، 26 میلیارد و 283 میلیون دلار اعلام کرد.

بنا بر داده های مرکز آمار ترکیه، با وجود تمام بحران ها سال گذشته میلادی 32.4 میلیون گردشگر به ترکیه سفر کردند.

نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز هفته پیش وعده داد که تا سال 2023 تعداد گردشگران ورودی ترکیه به 50 میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری کشورش نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

بنا به اعلام اتحادیه هتلداران ترکیه، گردشگران روسیه، آلمان، ایران به ترتیب پرشمارترین گردشگران ورودی به ترکیه در سال میلادی گذشته بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه برای اولین سفر خود پس از ۱۳ سال گذشته وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

براساس گزارش شفق نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در راس هیات پذیرایی از اردوغان در فرودگاه بغداد بود. پس از دیدار با السودانی، قرار است اردوغان به دیدار عبدالطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق برود.

اردوغان قرار است با نخست وزیر عراق کنفرانس مطبوعاتی داشته باشد و سپس یک سری توافقات دوجانبه بین دو کشور امضا شود. رئیس جمهور ترکیه پس از پایان دیدار‌های خود در پایتخت بغداد با هیات همراه خود برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عازم شهر اربیل  می‌شود.

این سفر در سایه نزدیکی راهبردی گسترده بین عراق و ترکیه پس از یک سری نشست‌های امنیتی در سطح عالی که با حضور وزرای خارجه و دفاع، روسای سرویس‌های اطلاعاتی و دیگر مقامات ترکیه و عراق در ۱۳ مارس گذشته در بغداد برگزار شد، انجام می‌شود. 

پیش از این «جواد گوک»، تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای، تأکید کرد که سفر اردوغان به عراق بسیار مهم خواهد بود و هرگز شبیه سفرهای قبلی او نیست. به گفته گوک، این سفر ابعاد فنی و عملی بسیاری خواهد داشت به خصوص که به نظر می‌آید عراق در پی استفاده از اهرم‌های فشار خود برای رسیدن به نتایج مناسب به ویژه در پرونده آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • جنایت مرد ایرانی در ترکیه بخاطر کرایه تاکسی
  • ترکیه ادعای رهگیری موشک‌های ایرانی را رد کرد
  • ترکیه رهگیری موشک‌های ایرانی را تکذیب کرد
  • ترکیه رهگیری موشک‌ های ایرانی را تکذیب کرد
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد