Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@21:08:35 GMT

داستان تعمیرات تلویزیون و بقیه‌ی چیزها

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۴۸۳۷

داستان تعمیرات تلویزیون و بقیه‌ی چیزها

کودک و نوجوان > آثار نوجوانان - پیچ‌گوشتی را برداشتم و رفتم سمتش.

- مامان، من درستش می‌کنم.

- نمی‌خواد. از این بدترش نکن.

اما مگر از اين بدتر هم مي‌شد؟ مهمان‌هاي امشب را چه‌كار بايد مي‌كرديم؟

بالأخره بعد از سه‌ چهار ساعت توانستم اين تلويزيون قديمي پخش زمين شده را جمع كنم. شب، وقتي همه‌ي فاميل آمدند، بابابزرگ از در وارد نشده گفت: «پسرم اون كنترل رو بده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سريال ديشب رو نديديم.»

شبكه‌ي 1: چنان كيفيتي داشت كه تلويزيون از زمان ساختش به خود نديده بود! مامان زير لب گفت: «پسر من از اول هم بااستعداد بود!» از خوشحالي صداي درونم را مي‌شنيدم: «دست و جيغ و هوراي بلند!»

شبكه‌ي 2: تركيبي از سريال و برفك.

شبكه‌ي 3: برفك‌هاي بيش‌تر خودنمايي مي‌كردند.

شبكه‌ي 4: شدت برفك‌ها بيش‌تر شده بود.

شبكه‌ي 5: صفحه كاملاً سفيد بود.

شبكه‌ي 6: همين كه بابابزرگ دكمه‌ي اين شبكه را فشار داد، دودي از پشت تلويزيون خارج شد. با خنده گفتم: «چيزي نيست. تازه موتورش روشن شده.» البته خودم مي‌دانستم كه احتمالاً پايان كار تلويزيون است. به نظرم مامان گفت: «اين بچه از اول هم عرضه‌ي هيچ‌كاري رو نداشت.»

بابابزرگ سريال ديشب را فراموش كرده بود و بي‌خيال عوض‌كردن شبكه‌ها نمي‌شد.

شبكه‌ي 7: همه به تلويزيون خيره شديم و نمي‌توانستيم چشم از آن برداريم. به نظر مي‌رسيد شبكه با كيفيت فوق اچ‌دي پخش مي‌شود. مامان بلندتر گفت: «مي‌دونستم اين بچه به يه جايي مي‌رسه.»

اين‌بار صداي دست و جيغ و هوراي بلند را از درون همه‌ي مهمان‌ها مي‌شنيدم. ناگهان تلويزيون خاموش شد. همه به تلويزيون زل زده بوديم و صدا از كسي درنمي‌آمد. بابا ‌با كاردي كه با آن زردآلو خورده بود، از جايش بلند شد. به قاب عكس 18 در 25 خودش روي ديوار كنار تلويزيون زل زد و با گام‌ها كوتاه به سمت آن رفت.

نزديك‌تر كه رفت، مطمئن شد قاب عكس تركي از بالا تا پايين برداشته و ترك دقيقاً ‌از وسط دماغش گذشته است. همه به بابا نگاه مي‌كرديم كه يك‌دفعه پدرام، برادر كوچكم، با صداي بلند گفت: «اگه محكم‌تر توپ رو شوت مي‌‌كردي، احتمالاً الآن مي‌فهميديم كه سقف خونه هم ريخته.»

همه‌ي نگاه‌ها به سمت من برگشت. سرم را پايين انداختم و با ته چنگال چايي‌ام را هم زدم. دوست داشتم جاي قندهايي بودم كه در چاي حل شده بودند.

 

محمدجواد تقوي‌نژاد از تهران

عكس: كيميا مذهب‌يوسفي

خبرنگار جوان از رباط‌كريم

در همین زمینه: «تا عطر خرمالو» و پنج شعر دیگر بنایی برای نگه‌داری زمان دختری از ۱۰۰سال پیش درخت وارونه «نگرانی چشم‌هایت» و چند یاد‌داشت دیگر کجاست؟ ترانه‌های غمگین کارخانه‌ی آرزوها نکنه ...

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

به گزارش همشهری آنلاین، دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

 پایتخت را هر شب ساعت ۲۱ ببینید

پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد کد خبر 847396 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران

دیگر خبرها

  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون