Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي گفت: 23 ميليارد ريال اعتبار ملي براي رسيدگي به مشکلات آب شرب شهر و روستاهاي آستارا اختصاص يافته است و به روز رساني شبکه هاي آبرساني به خصوص در روستاها بايد در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ ولي داداشي شامگاه شنبه در آئين جشن انقلاب در مسجد جامع روستاي بيجاربين آستارا افزود: بعد از انقلاب اسلامي به توسعه روستاها توجه شده است و اين انقلاب با پشتوانه مردم به پيروزي رسيد و مسئولان بايد به مشکلات و دغدغه هاي اقشار مختلف جامعه توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به قطعي و افت فشار آب تعدادي از روستاهاي بخش مرکزي و لوندويل، افزود: با تکميل طرح سد لاستيکي بر روي رودخانه ملاهادي آستارا، کاستي هاي حوزه آب اين شهرستان برطرف خواهد شد.
وي بيان کرد: اين طرح با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال ظرف يکسال آينده تکميل خواهد شد و با گنجايش يک و نيم ميليون متر مکعب، آب شرب و کشاورزي 15 روستاي آستارا را تامين خواهد کرد.
داداشي با بيان اينکه تاسيسات آبرساني در برخي مناطق آستارا حدود 40 سال قدمت دارد، افزود: آستارا از شهرستان هاي پرتنش در حوزه آب است و با توجه به جمعيت شناور ناشي از حضور گردشگران، با افزايش مصرف آب به خصوص در فصل تابستان مواجه هستيم.
وي اضافه کرد: پس از اجراي طرح شبکه بهداشتي فاضلاب در شهر آستارا، سامانه دفع فاضلاب در روستاهاي پر جمعيت اين شهرستان راه اندازي خواهد شد.
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه فاضلاب بسياري از واحدهاي مسکوني و تجاري به رودخانه هاي اصلي شهر هدايت مي شود و تهديد زيست محيطي در پي دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده است و جزو 20 شهر گردشگر پذير ايران است.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار دهنده: بابايي
7105 / 7124 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت