Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:05:23 GMT

هلاکت بیش از ۳۰ داعشی در حملات روز شنبه ارتش سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۶۱۰۰

هلاکت بیش از ۳۰ داعشی در حملات روز شنبه ارتش سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن بیش از ۳۰ تروریست داعشی طی درگیری‌های روز شنبه با نیروهای نظام سوریه در استان ادلب خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: درگیری‌های شدید عصر شنبه میان داعش و نیروهای نظام سوریه به کشته شدن ۳۲ تن از عناصر این گروه تروریستی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم شکست داعش در سوریه و عراق، این گروه تروریستی و تندرو به شکل محدودی به جنوب شرقی استان ادلب بازگشته و از درگیری‌های بین ارتش سوریه و "هیات تحریرالشام" (جبهه النصره سابق) به سود خود استفاده می‌کند.

ارتش سوریه از دسامبر ۲۰۱۷ حملاتی را به منظور تسلط دوباره به جنوب شرق ادلب راه‌اندازی کرده است.

ارتش سوریه روز جمعه اعلام کرد، موفق شده تروریست‌های مسلح را از تمامی مناطق دو استان حماه و حلب که در همسایگی ادلب قرار دارند، بیرون کند.

اما همچنان داعش در منطقه‌ای محدود در ادلب جنوبی حضور دارد و در آنجا با احزاب تندرو مواجه است.

این گروه تروریستی بعد از یک صعود قوی در ۲۰۱۴ و تسلط بر مناطق زیادی از عراق تا سوریه در سال گذشته میلادی با شکست‌های زیادی مواجه شد و مهمترین پایگاه‌های خود را از دست داد تا جایی که در یک منطقه محدود در جنوب سوریه محاصره شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی