Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطره قطره، فوج فوج؛ سیل بی‎کران ملتی به راه شد. نهرها و رودها چون یک به یک به سمت نیل. هر یکی اشاره‎ای برای غرق کبر و زور، هر یکی عصا برای فتح اژدهای سحر و کین.

آمدند راست قامتان. پیر و خرد؛ از جوان و نوجوان، مرد و زن. آمدند استوار و گام‎هایشان چنان که زلزله؛ تکانه‎ای شدید. تکانه‎ای برای قلب کافران؛ قلب دشمنان دین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کلام گام‎هایشان شرح حال آیه «أَرْضُ زِلْزَالَهَا». سکوت دشمنان از طلوع صبح تا کنون مؤید همین حکایت است.

از طلوع صبح زادروز انقلاب، چشم‎ها برق دیگری به خود گرفت. بوق دشمنان که لحظه‎های آخرین صدای زوزه‎اش به گوش می‎رسید به ناگهان خفیف شد. تا صدای بانگ مردمی از دیار دین و اعتقاد به آسمان رسید، تا سه رنگ پرچم امید همنوای با نسیم شد ... چه شد صدای جغد شوم نیمه شب؟ زوزه سخیف گرگ‎ها؟

هیبت مردمی که هیئت فاطمیه در قلوبشان همچنان به پاست، پرچمی که روی دست‎های عاشقان به اهتزاز می‎رود و بانگ فتح یک‌یک ملت غیور ایران، لحظه‎های بی‎مثال را این چنین به رخ کشیدند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، راهپیمایی 22 بهمن سال 1396 همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تماشایی و مثال زدنی شد. امروز ملت ایران از هر قوم و تباری به خیابان‎ها آمدند تا بار دیگر نشان دهند،‌ اتحاد و انسجام ایرانی و ایرانیان همچنان ناگسستنی است.

در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‎های مختلف مردمی برای حضور در جشن انقلاب از معابر اعلام شده خود را به مسیرهای اصلی رساندند. در تهران، همزمان با سایر شهرها، شهرستان‎ها و روستاها، مسیر خیابان‎های فرعی و اصلی به سمت خیابان آزادی و میدان آزادی مملو از جمعیت پرشور مردم بود. گروه‎های مختلف با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی و تصاویری از شهدای انقلاب، شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای هسته‎ای، صحنه‎های تماشایی و لحظه‎های پرغروری را آفریدند.

 مسیرهای ده‎گانه تهران منتهی به میدان آزادی از شمال و جنوب و شرق و غرب خبر از پیروزی مجدد ملت ایران می‎داد؛ ملتی که هر سال علی رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی، توطئه‎ها و فتنه‎گری‎های دشمنان همچنان پایبند انقلاب و آرمان‎های نظام جمهوری اسلامی مانده‎اند و با مأیوس کردن دشمنان فتح دیگری را رقم می‎زنند.

40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته اما شعارهای مردم انقلابی همان همیشگی است؛ رمزشان «الله اکبر» است و قولشان «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است و وعده‎شان «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» است.

در طول مسیر غرفه‎های مختلفی به پا شده است. غرفه‎ها نمایان‎گر پیشرفت‎هایی است که جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته در عرصه‎های مختلف به دست آورده. نقش‎آفرینی نسل‎های انقلاب در این پیشرفت‎ها قابل تأمل است.

بیش از ۶ هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از جمله ۲۵۰ خبرنگار خارجی راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند. علاوه بر خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران، اندیشمندان و فرهیختگانی از ۳۸ کشور میهمان ویژه سالگرد پیروزی انقلاب بودند.

شخصیت‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی نیز همگام و هم‎نوا با سیل خروشان مردم شده‎اند. حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از خیابان آزادی، تقاطع شادمان به جمع راهپیمایان پیوست. همچین آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس قوه قضائیه نیز در بین مردم حضور یافت. آیت‎الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان، آیت‎الله هاشمی شاهرودی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، ظریف؛ وزیر امور خارجه، رحمانی فضلی؛ وزیر کشور، شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر موسوی؛ فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام محسنی اژه ای، محسن هاشمی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده و جانشین نیروی هوایی ارتش، نجفی؛ شهردار تهران، محمدباقر قالیباف، حجت‎الاسلام ناطق نوری، حجت الاسلام منتظری؛ دادستان کل کشور و ... از جمله حاضران در مراسم بودند.

اوج شکوه مراسم ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی متجلی شد؛ جایی که هزاران نفر از مردم تهران در این محل که میعادگاه عاشقان انقلاب است، گرد هم آمده بودند. در این مراسم که از ساعت 10 با اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی،؛ قرائت قرآن توسط محسن قاسمی از قاریان ممتاز کشورمان آغاز و با مداحی، اجرای سرودهای انقلابی و برنامه چتربازی ادامه یافت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنان خود از اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت و تصریح کرد: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم؛ سال آینده باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد.

رئیس جمهور افزود: از لحاظ تاریخی بخواهیم یا نخواهیم سال آینده، چهلمین سال انقلاب اسلامی است اما در واقعیت باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته شاهد باشیم؛ دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی، باید تلاش مضاعف انجام دهند؛ دهه فجر سال آینده باید دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد. اینکه در همین روزها ما شاهد بودیم در یک روز در یک استان ده هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد که بخش بزرگ آن هم بخش خصوصی بود، به معنان آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.

دکتر روحانی تأکید کرد: هر کس به این قانون اساسی عقیده دارد، انقلابی است و تمام اقوام ایرانی، تمام مذاهب ایرانی، شیعه و سنی، تمام ادیان، اسلام مسیحیت، یهودیت و زرتشتی، هرکس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است و باید به او احترام بگذاریم؛ بزرگ ترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث امام(ره)، قانون اساسی است؛ این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای و حدت و اتحاد بدانیم.

وی با بیان اینکه در این یکسال گذشته در کنار مشکلات و مصائب، ملت پیروزی‎های بسیاری بزرگی را به دست آورد، اظهار کرد: اولین آن برگزاری شکوهمند انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود؛ همه مردم پای صندوق آرا آمدند و به دنیا نشان داند که به کشورشان، انقلابشان، نظامشان و آینده کشورشان عشق می‎ورزند. ۷۳ درصد از واجدین شرایط حضور یافتند و حماسه بسیار بزرگی را در این کشور بوجود آوردند؛ این انتخابات و این حماسه و حضور مردم به عنوان یک پیروزی بزرگ است.

در پایان مراسم قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

بار دیگر پشتیبانی قاطع خود را از موفقیت های جوانان مؤمن و متخصص کشور به خصوص در عرصه علم و فناوری و صنایع باز دارنده دفاعی و موشکی اعلام داشته و ضمن حمایت از دستاوردهای ارزشی و معنوی نظام اسلامی، بر تداوم عزم جدی مسئولین کشور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی تاکید می نماییم.

با تاکید بر لزوم تامین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای، خاصه از راه تدبیر فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی، از همه دستگاهها بخصوص از دولت محترم می‌خواهیم با مسئولیت پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و پاسخگویی صادقانه به مطالبات برحق مردم، تامین اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند.

امریکای جنایتکار را همچنان «دشمن شماره یک» خود دانسته و ضمن ابراز خشم و نفرت از بدعهدی های شیطان بزرگ در نقض مفاد توافقنامه هسته‌ای، و محکوم کردن مواضع خصمانه برخی مقامات ارشد اروپایی در همراهی با سیاست های سلطه طلبانه شیطان بزرگ از تمام مسئولین و دست اندرکاران نظام اسلامی می خواهیم تا با اتخاذ مواضع قاطعانه نسبت به استیفای کامل حقوق و منافع ملی و مقابله به مثل موثر با تحریم¬ها و اقدامات خرابکارانه نظام سلطه و ایادی آن، شجاعانه اقدام نمایند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی که صبح امروز ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز معلم گفت: در آستانه دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و اندیشمند و اسلام شناس نامی این عصر مرحوم شهید مطهری هستیم که این روز به حق روز معلم نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری یکی از ذخایر علمی کشور و از اساتید فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن بود و آثار بسیاریدر موضوعات مختلف نگاشته است و تأمل عمیق در مسائل مختلف اندیشه اسلامی را در بیانات و کلمات زیبایی بیان فرمودند.

حجت الاسلام منتظری گفت: روز معلم روز بسیار مهمی است، در مکتب آسمانی اسلام شاید موضوعی مهمتر از مسأله علم نداشته باشیم، اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد به خوبی جایگاه علم در دین مبین اسلام را مشخص کرده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره علق تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ... آیات نورانی قرآن مکتب تعلیم و تربیت اسلامی را به زیبائی هرچه تمام ترسیم کرده است و به تناسب اهمیت علم برای سعادت بشر، جایگاه معلم نیز روشن و مشخص است.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد:علم هنگامی که در ظرف انسان مومن قرار گیرد مثل یک مشعل نورانی است که راه تاریک زندگی هر انسانی را روشن می‌کند؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: "إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما" من معلم برانگیخته شده‌ام و ائمه اطهار و بزرگان دین نیز هر یک معلمانی برجسته و راهنمایانی بسیار شایسته بوده اند.

وی تصریح کرد: معلم حق فراوانی به گردن همه دارد و تاثیر گسترده‌ای در تشکیل ساختار شخصیت انسان دارد به گونه‌ای که یک فرد در طول دوران تحصیل از پیش دبستانی تا دانشگاه در ارتباط مستقیم با معلم قرار دارد و این معلم است که می‌تواند شخصیت وجودی انسان را بسازد.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: "کسی که یک حرف به من بیاموزد من را بنده خودش کرده است" این سخن به روشنی جایگاه علم و معلم را در اسلام نشان می‌دهد، مقام معلم مقام والایی است و معلمان وارثان انبیاء شمرده می‌شوند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا اظهار داشت: حوادث اخیر در قلب کشور‌های غربی توسط دانشجویان دانشگاه‌های دنیای غرب و برخی کشور‌های اروپایی در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که وجدان مراکز علمی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیدار شده است و نمی‌توانند در برابر جنایت‌ها، وحشی گری، نسل کشی وآدم کشی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت کنند.

وی ادامه داد: موج بیداری در میان دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه به گونه‌ای است که رژیم غاصب صهیونیستی با صرف هزینه‌های بسیار و آمریکا با اتخاذ سیاست‎های پنهانش نتوانسته اند؛ این اعتراضات و موج بیدار باش و آگاهی را سرکوب کنند، موجی که سرمنشأ آن انقلاب اسلامی است؛ روزی که امام راحل (ره) فرمودند انقلاب صادر می‌شود، معنی و مفهوم آن را در اعتراضات اخیر دانشجویان آمریکا مشاهده می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: دنیا در ظلم و ستم باقی نخواهد ماند و ان شاءالله با آمدن منجی حقیقی، عدل و داد به دست منجی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین روز کارگر را به کارگران عزیز و زحمت کش که یکی از ارکان تاثیرگذار در رشد و پیشرفت کشور هستند تبریک گفت و افزود: اگر قشر کارگر نباشد؛ قطعاً زندگی مختل خواهد شد، روز کارگر را به کارآفرینان و کارگران که با تولیدات خود گام‌های پیشرفت کشور را در عرصه اقتصادی استوارتر نموده اند؛ تبریک و تهنیت می‌گویم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به جایگاه کارگر در اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) ۱۴۰۰ سال پیش دست کارگر را بوسید و این نمادی از اهمیت جایگاه کار و‌کارگر در اسلام است که نمونه‌ای از آن را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.

گفتنی است: گزارش پرونده‎های اصراری حقوقی در جلسه امروز هیأت عمومی با موضوع عسرو حرج زوج و زوجه در خصوص طلاق، مورد بررسی قرار گرفت؛ که رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به تشکیل کارگروه خانواده در دیوان عالی کشور از قضات حاضر در جلسه خواست ضمن آسیب شناسی پرونده‌های طلاق، راهکار‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود