Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر ولایتی در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با هیاتی فرانسوی به ریاست ژاک هوگارد دیدار و گفتگو کرد.
جلسه مذکور با این هیات که متشکل از برخی وزرا و مقامات عالی سابق و نمایندگان پارلمان کشور فرانسه بود بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و موضوعاتی از قبیل روابط فی مابین ایران و فرانسه، اوضاع منطقه غرب آسیا، سفر امانوئل مکرون به تهران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد بحث و تبادل نظر  قرار گرفت.
دکتر ولایتی در این دیدار با اشاره به سابقه روابط ایران و فرانسه گفت: ملت های دو کشور از یکدیگر خاطرات خوبی دارند به خصوص در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو که نوعی ارتباط قلبی بین دو ملت ایران و فرانسه برقرار شد.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه ما فرانسه را با ژنرال دوگل می شناسیم، افزود: لذا انتظارمان از فرانسه به عنوان پیشتاز آزادی در اروپا و پایه گذار انقلاب کبیر فرانسه متفاوت از برخی کشورهای اروپایی و غربی است‌.
وی با اشاره به تلاش های گذشته مقامات دو کشور در جهت تحکیم روابط گفت: برخی مواضع متناقض و دو سویه می تواند تلاش های گذشته را تحت الشعاع قرار دهد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: انتظار ما این بود که آقای امانوئل مکرون در موضوع برجام مواضع مستحکم تری اتخاذ کند نه اینکه به توصیه ترامپ با آلمان و انگلیس در جهت اصلاح برجام نشست برگزار کنند.
دکتر ولایتی با بیان اینکه برجام نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد نخواهد شد افزود: اینکه مواضع دولت فرانسه با فشار و توصیه های ترامپ تغییر می کند نشان دهنده آن است که مدیریت مستقل فرانسه در بلوک غرب دچار اخلال شده است.
دکتر ولایتی با یادآوری تلاش های شرکت فرانسوی توتال برای سرمایه گذاری در ایران هنگام تصویب قانون داماتو گفت: زمانی که آمریکایی ها در داماتو مدعی بودند شرکت هایی که بالای ۲۰ میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری می کنند را جریمه خواهند کرد، توتال در صنایع نفت ایران میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرد و آمریکایی ها نیز هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.
وی با بیان اینکه اما امروز شرکت توتال خود را متغیری از سیاست های دولت ترامپ می بیند افزود: این تفاوت فرانسه امروز با فرانسه زمان میتران است و به نظر می رسد فرانسه می بایست جایگاه واقعی و مستقل خود را به دست آورد.
مشاور مقام معظم رهبری درباره احتمال سفر رئیس جمهور فرانسه به تهران هم توصیه کرد:
 در صورتی که مکرون در سفر به تهران در خصوص مذاکرات موشکی مباحثی را مطرح نماید حتما با پاسخ منفی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
دکتر ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره توان موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت و متناسب با نیازهای دفاعی خود به توسعه توان موشکی خواهد پرداخت.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع ثبات لبنان اشاره کرد و گفت: لبنان در نیم قرن اخیر و به خصوص از ۱۹۸۲ تا کنون هیچ وقت شاهد امنیت و ثبات کنونی نبوده است‌.
دکتر ولایتی ابراز امیدواری کرد: فرانسه نیز مانند ایران مدافع ثبات سیاسی و امنیت در لبنان باشد.
وی امنیت سوریه و لبنان را در گرو یکدیگر دانست و افزود: بشار اسد محور اصلی ثبات در سوریه است و امروز حتی مسیحیان سوریه فهمیدند که حضور وی در قدرت چه اهمیتی دارد.
مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه مصلحت ایران و فرانسه اقتضا می کند که از ثبات و امنیت در سوریه با محوریت بشار اسد دفاع کنند افزود: کسی را در سوریه با لیاقت تر و مقتدر تر از بشار اسد برای ریاست جمهوری که بتواند محور ثبات باشد نمی شناسیم و البته برخی اصلاحات هم بید در دولت سوریه م صورت پذیرد.
دکتر ولایتی همچنین در خصوص یمن خطاب به هیات فرانسوی گفت: اگر سعودی ها به جنگ با یمن اصرار داشته باشند مطمئن باشید یمن ویتنام سعودی ها خواهد شد.
دکتر ولایتی با بیان اینکه سعودی باید دندان طمع درباره یمن را بکشد گفت: یمنی ها با فرهنگی چند هزار ساله مردم مقاومی هستند که با حداقل ها حاضرند از استقلال خود دفاع کنند و سعودی ها نمی توانند مقاومت مردم یمن را بشکنند.
ژاک هوگارد رییس هیات فرانسوی نیز در این دیدار با بیان اینکه این هیات فرانسوی متشکل از برخی وزرای سابق و نمایندگان پارلمان فرانسه است گفت: ایران قلب خاورمیانه و پایه صلح منطقه است.
وی با بیان اینکه ما برای ایران احترام خاصی قائل هستیم، افزود: هدف ما تعمیق روابط ایران و فرانسه از نظر سیاسی، فرهنگی و تجاری است.
سایر اعضای این هیات نیز با انتقاد از سیاست های گذشته فرانسوا اولاند در خصوص منطقه غرب آسیا و به ویژه سوریه و لبنان ضمن اشاره به دیدار های خود با بشار اسد تاکید کردند: اسد در سوریه باید سر کار بماند و کمک فرانسه به گروه هایی نظیر ارتش آزاد یک اشتباه استراتژیک بود چرا که از دل همین گروه ها داعش متولد شد.
اعضای این هیات با اشاره به نقش ایران و روسیه در ایجاد امنیت و ثبات در سوریه عنوان کردند: اگر این تلاش ها نبود امروز داعش به تهدیدی برای جهان تبدیل شده بود و جمهوری اسلامی ایران  در مقابل ۷ سال جنگ تحمیلی در سوریه مقاومت کردند و امروز چیزی از داعش باقی نمانده است.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

آفتاب‌‌نیوز :

علاوه بر این وضعیت سلامتی کبد بیش از آنچه فکر کنید زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، بیش از ۴.۵ میلیون بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر در این کشور به بیماری‌های کبدی مبتلا می‌شوند.

چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟

دکتر «سودا کودالی»، متخصص کبد، می‌گوید: کبد عضو مهم بدن است که چندین عملکرد حیاتی انجام می‌دهد، اما با اینکه تعداد زیادی به بیماری‌های آن مبتلا می‌شوند، کمتر تشخیص داده می‌شود و افراد، معمولا تا وقتی به بیماری‌های کبدی بسیار پیشرفته دچار نشده‌اند به متخصص مراجعه نمی‌کنند؛ یعنی زمانی که گزینه‌های درمانی بسیار محدود شده‌اند.

به گفته دکتر کودالی، برای چندین بیماری که سلامتی کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گزینه‌های درمانی وجود دارند و به همین دلیل تشخیص زودهنگام بیماری کلید اصلی است.

برخی عوارض کبد ناسالم

عوامل متعددی می‌توانند باعث بیماری کبد شوند از جمله عفونت، چربی و مشکلات ایمنی. به گفته دکتر کودالی، پیامد بیماری‌های کبدی طولانی‌مدت فارغ از اینکه چه عاملی موجب آسیب کبدی شده است، شرایطی به نام سیروز کبدی یا آسیب‌دیدگی شدید کبد را به وجود می‌آورد که در صورت ابتلا، بافت سالم کبد تخریب و بافت‌های نسجی نامنظم و زخمی جایگزین آن می‌شوند.

سیروز کبدی خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز افزایش می‌دهد و سایر عوارض آن که ناتوانی کبد در انجام دادن چندین عملکرد مهم را در پی دارد، می‌تواند کار فرد را به بستری شدن در بیمارستان بکشاند، بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد و در اغلب موارد به پیوند کبد منتهی می‌شود.

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

به گزارش ایندیپندنت، مهم‌ترین کاری که می‌توان برای سلامتی کبد انجام داد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی ضروری است و به گفته دکتر کودالی، رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند نمونه بسیار خوبی باشد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی انواع سبزیجات، فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بر مصرف ماهی‌های دارای اسید‌های چرب امگا، مغز‌ها و سایر مواد معدنی و ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها در حد تعادل تاکید می‌کند.

روش‌های دیگر تغذیه برای تقویت سلامت کبد

دکتر کودالی می‌گوید: به جای مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها و مکمل‌ها، رعایت یک رژیم غذایی متعادل باید در مرکز توجه قرار گیرد، با این حال آشکار شده که ویتامین E در رفع چربی و التهاب کبد مفید است.

به گفته او، برخی پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد ممکن است در بیماران مبتلا به کبد چرب، سطح پایین ویتامین D دیده شود، اما برای تایید اینکه آیا مکمل ویتامین D واقعا در پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید است یا این روند را معکوس می‌کند، به تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز است.

برخی روش‌های دیگر برای بهبود سلامت کبد

طبق توضیحات دکتر کودالی، کبد چرب یکی از دلایل اصلی بیماری‌های کبدی است که عامل ثانویه فاکتور‌های خطر مانند فشار خون بالا، دیابت، کلسترول و تری‌گلیسیرید بالا به شمار می‌رود که همگی باید کاملا تحت کنترل باشند.

او خاطر نشان می‌کند که عدم مصرف الکل، پیشگیری از چاقی و کاهش وزن با اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم از راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی است. همچنین توصیه می‌کند از مصرف گیاهان دارویی و مکمل‌های غیرضروری که به کبد صدمه می‌زنند، پرهیز کنید. ترک سیگار هم می‌تواند سلامتی کبد را تقویت کند و خواب کافی نیز تاثیر مثبتی بر کبد می‌گذارد. مراجعه منظم به پزشک نیز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • مطهری و استفاده بهینه از ستاره استقلالی
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!