Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغرزاده قوچانی‌ مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: واقعیت این است، آنچه در 39 سال گذشته در حوزه معادن و اکتشافات معدنی رخ داده حجم بالایی داشته و قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

وی به فعالیت‌های گسترده سازمان زمین‌شناسی و شرکت ملی فولاد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در جهت فعال سازی حوزه اکتشاف کشور اشاره کرد و گفت: فقط در 5 سال گذشته پهنه‌های زیادی در کشور پیگیری شد و با محوریت مناطق مرزی از استان سیستان و بلوچستان تا خراسان رضوی، مناطقی در غرب کشور و همچنین بخش‌هایی در مرکز ایران مورد شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغرزاده قوچانی‌ یادآور شد: در یک سال گذشته فاز شناسایی 250 هزار کیلومتر آغاز شده و تاکنون 85 هزار کیلومتر آن به پایان رسیده و 65 هزار کیلومتر باقی مانده نیز در مرحله پروژه‌های ژئوفیزیک‌ و اطلاعاتی است.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بیان کرد: نتیجه پروژه‌های اکتشافی در سال‌های اخیر، کشف 400 پتانسیل جدید معدنی بود که این اتفاق بیشتر در حوزه فلزات مختلفی از جمله سنگ آهن، سرب، روی، مس، طلا، تیتانیوم‌ و زغال سنگ افتاد.

وی با اشاره به کشف عناصر نادر خاکی در میان اکتشافات اخیر، بیان کرد: باید بپذیریم که سرعت و حجم فعالیت‌های اکتشافی در این سال‌ها بی‌سابقه بوده است و با بودجه 580 میلیارد تومانی دولت یازدهم و دوازدهم، حوزه اکتشاف معدنی کشور رونق جدیدی گرفت.

اصغرزاده قوچانی‌، تصریح کرد: 15 بلوک سنگ آهن در استان‌های فارس، هرمزگان‌، کرمان و یزد معرفی شده که نزدیک به 70 یا 80 پتانسیل خوب در این پهنه وجود دارد و برای واگذاری آنها به بخش خصوصی فراخوان اعلام شده است.

وی با اشاره به حضور پر رنگ بخش خصوصی در مزایده‌های معدنی، گفت: اکنون در حال ارزیابی برای شناسایی و انتخاب شرکت‌های خصوصی واجد شرایط برای واگذاری معادن کشف شده هستیم.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اظهار کرد: در واقع دولت وظیفه خود را اختصاص بودجه برای اکتشاف پهنه‌های معدنی می‌داند، اما تمایلی به ورود در حوزه‌های بعدی چرخه معدن نداشته و ترجیح می‌دهد که معادن کشور توسط بخش خصوصی و مردم اداره شوند.

اصغرزاده قوچانی‌ در پایان یادآور شد: واگذاری معادن به بخش خصوصی در واقع موجب رفتن پول بیشتر به جیب مردم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند

شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان در کارگروه اشتغال در محل فرمانداری رفسنجان که با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: سامانه ملی رصد اشتغال از امروز سه شنبه باز شده است و متقاضیان جویای کار می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق سهمیه اشتغال اداره خود در این سامانه اقدام کنند.

شریفی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مربوطه در حوزه اشتغال کمبود نیروی مهارت دیده در حوزه‌های مختلف صنایع و معدن است که قرار شد مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در خصوص آموزش نیرو‌های مورد نیاز صنایع و معادن تدابیر لازم را به کار بگیرد و اقدامات لازم را در خصوص تأمین نیروی مهارت دیده انجام و نیروی مهارت دیده تحویل جامعه دهد.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه‌های برق، مکانیک، حفاری و ... به شدت در صنایع و معادن احساس می‌شود و امیدواریم در این حوزه بتوان گام‌های موثری برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود