Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:34:05 GMT

رویش‌های صنایع اسلامی ـ ایرانی بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۷۳۷۲

رویش‌های صنایع اسلامی ـ ایرانی بیشتر می‌شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به اقدامات این سازمان جهت حمایت و تقویت آثار و صنایع دستی اسلامی در حال فراموشی در کشور، گفت: هویت ما یک هویت ایرانی و اسلامی است و آثار ما هم از این حیث تفکیک ناپذیر است لذا نمی‎توانیم در هنرهای سنتی و صنایع دستی این دو مورد را از هم تفکیک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرآنچه که ایرانی است، اسلامی و هرآنچه که اسلامی باشد ایرانی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف صنایع دستی و گردشگری در کشور ازجمله فجر، گفت: همین که ما امکان دیده شدن را برای برخی آثار فراهم می‌کنیم برای این است که آنها فراموش نشوند؛ اما این طبیعی است که برخی از صنایع و هنرهای ما فراموش می‎شوند و برخی هم تازه متولد می‎شوند، چراکه ما به هنر و صنایع دستی خودمان به عنوان یک موجود زنده نگاه می‎کنیم.

نامور مطلق افزود: موجود زنده هم تولد و هم مرگ دارد و تمام تلاش ما این است که صنایع ایرانی اسلامی دچار سکته و سرطان نشوند؛ به این معنی که مرگ زودرس نداشته باشند. مرگ طبیعی از آن همه هنرها و صنایع دستی بوده و همه هنرها تاریخ تولد و مکاتب گوناگون داشته‌اند و این یک امر طبیعی در هنر است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: کسی که انتظار داشته باشد این هنرها و صنایع دستی باید همیشگی باشند در واقع روح هنر را درک نکرده و فکر می‌کند که این هنر تا ابد باید به همین شکل باشد. اما ما معتقد هستیم این هنرها پویا هستند و زاد و ولد می‌کنند، ریزش و رویش دارند و لذا توجهمان به این است که رویش‌هایمان در حوزه صنایع اسلامی-ایرانی بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در توسعه صنایع دستی اسلامی-ایرانی گفت: سرمایه‎گذاری در حوزه فضای مجازی ارائه مدلی مناسب برای همزیستی بخش صنعت با صنایع دستی ایرانی-اسلامی است به همین جهت صنایع دستی ایران نیاز به روح و چهره‌ تازه‌ای دارد و باید خود را از نو تعریف و ویرایش کند که این مسئله از طریق بستر فضای مجازی ممکن می‎شود.

نامورمطلق گفت: بسترهای فضای مجازی ازجمله ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی باعث به هم نزدیک شدن بازیگران صنایع ایران اعم از صنعتی و دستی و تکمیل شدن آنها می‌شود و از طرفی فعالان صنایع ایرانی-اسلامی می‌توانند با استفاده از این بستر، در بهبود مدل فعالیت‌های خود و تقویت روح کاری و همچنین ویرایش رویکردهای تجاری جدید به کار ببرند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری