Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@04:10:54 GMT

رشد ۱۰۰۰ درصدی تولید انرژی سبز در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۸۰۳۱

 زمانی که آلمان یکپارچه شد سه منبع تولید برق شامل زغال سنگ قهوه ای با ۳۱ درصد سهم از سبد انرژی، زغال سنگ سخت با ۲۶ درصد سهم و انرژی هسته‌ای با ۲۸ درصد سهم داشت، در حالی که سهم انرژی تجدید پذیر که عمدتاً هیدرو الکتریکی بود، کمتر از ۴ درصد از تولید برق این کشور بود.


پس از گذشت ۲۷ سال به خصوص پس از دهه گذشته که شامل تحولات سریع بود، این وضعیت به کلی تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید برق سبز آلمان در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۱۷ تراوات ساعت رسید که از این میزان، حدود نیمی معادل ۱۰۵ تراوات ساعت توسط مزارع بادی، ۴۶ تراوات ساعت توسط احتراق بیومس، ۴۰ تراوات ساعت توسط پنل‌های خورشیدی و هفت تراوات ساعت توسط احتراق بیوگاز تامین شد.

طبق نتایج منتشر شده از سوی سازمان AGEB آلمان، تولید هیدروپاور بدون تغییر ماند. این نتایج به معنای آن است که یک سوم هر کیلووات ساعت برقی که سال میلادی گذشته در آلمان تولید شد از منابع انرژی تجدید پذیر بود.

در فاصله سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان نیمی کاهش یافت و به ۷۶ تراوات ساعت رسید، در حالی که تولید برق با زغال سنگ سخت یک سوم کاهش داشت و به ۹۴ تراوات ساعت رسید و برق تولید زغال سنگ قهوه ای نیز با ۱۳ درصد کاهش، به ۱۴۸ تراوات ساعت بالغ شد.

از سوی دیگر، تولید برق در نیروگاه‌های گاز سوز ۱۴۰ درصد افزایش یافت و به ۸۶ تراوات ساعت رسید زیرا این نیروگاه‌ها قادر بودند به سرعت به نوسانات در تولید نیروی بادی و خورشیدی واکنش نشان دهند.

بر اساس گزارش یورواکتیو، آلمان به اندازه انرژی سبز تولید کرد که در اکثر اوقات سال گذشته، این کشور پایین‌ترین قیمت عمده فروشی برق در اروپا را داشت و بنابراین صادرکننده عمده برق بود.

طبق آمار مقدماتی، AGEB در سال ۲۰۱۷ به میزان ۵۴ تراوات ساعت برق را به خارج صادر کرد که بزرگ‌ترین میزان صادرات در تاریخ این کشور بود و تقریباً نیمی از این میزان به اتریش صادر شد.

در بعضی از روزها، قیمت برق در واقع منفی می‌شد و نیروگاه‌های هسته‌ای بایستی تولید انرژی خود را حداکثر نیمی کاهش می‌دادند تا از صعود هزینه‌ها جلوگیری کنند.


انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی دورتموند و آگزبورگ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی دورتموند و آگزبورگ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان از ساعت ۱۷:۰۰ امروز آغاز و از سایت آنتن پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های دورتموند و آگزبورگ امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز دورتموند و آگزبورگ

بوندس‌لیگا آلمان (دورتموند - آگزبورگ) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750452

دیگر خبرها

  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و اشتوتگارت‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و آگزبورگ + پخش آنلاین
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴