Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از بزرگ ترين مشکلات صرافي هاي ارزهاي رمزپايه اين است که معمولاً هدفي ترغيب کننده براي مجرمان سايبري به حساب مي آيند. يکي از همين صرافي ها به نام BitGrain که در کشور ايتاليا فعاليت دارد، اخيراً ژتون هايي به ارزش 170 ميليون دلار از ارز رمزپايه Nano را از دست داده است؛ پول ديجيتالي نه چندان نام آشنايي که قبلاً تحت عنوان RaiBlock شناخته مي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


BitGrain دومين صرافي اي است که طي سال جاري ميلادي، چنين مقادير عظيمي از پول را از دست داده و ضمناً هنوز در ميانه دومين ماه از سال 2018 هستيم. پيش از اين و در ماه ژانويه، صرافي ژاپني Coincheck هم به خاطر يک حمله سايبري بين 400 الي 534 ميليون دلار پول از دست داده بود.
BitGrail در وب سايت رسمي خود، ربوده شدن 170 ميليون دلار را تاييد کرده و مي گويد که گزارش آن را در اختيار مقامات قرار داده است. در حال حاضر، تمام برداشت ها و واريزها به حساب، به حالت تعليق درآمده تا BitGrain قادر به بررسي تاييديه مبادلات مالي باشد. با اين حال برخلاف Coincheck، صرافي ايتاليايي مي گويد قادر به بازگرداني 100 درصدي پول از دست رفته کاربران نخواهد بود زيرا توسعه دهندگان Nano حاضر به همکاري نيستند.
در اين بين، تيم توسعه دهنده ارز Nano مي گويد هيچ دليلي براي باور اين موضوع وجود ندارد که سرقت، به خاطر ضعفي در پروتکل Nano بوده باشد و «به نظر مي رسد مشکل به نرم افزار BitGrail مربوط است». اين ماجرا منجر به درگيري تازه اي ميان سازندگان Nano و BitGrail نيز شده و در حالي که Nano، مديرعامل صرافي ايتاليايي را به گمراه کردن مشتريان خود متهم مي کند، مديرعامل BitGrail اين اتهامات را «بي اساس» مي خواند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حمایت مالی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده است.

به گزارش ایرنا، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آن‌ها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذار‌های تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرز‌های شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

دیگر خبرها

  • میکا ریچاردز و گزارش فوتبال به سبک ایتالیایی ها و واکنش دل پیرو (زیرنویس فارسی)
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • شعار فارسی ایتالیایی‌ها: مرگ بر اسرائیل!
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند