Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی افغانستان در حالی برای دومین بار در چند ماه اخیر به ازبکستان سفر کرده است که کابل تلاش می‌کند روابط خود را با کشورهای آسیای مرکزی تقویت کند. ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان که برای دیدار با مقامات ازبکستان به تاشکند رفته در دیدار با «ویکتور محمدوف» همتای ازبک خود درباره گسترش روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه دفتر شورای امنیت افغانستان در نخستین جلسه کمیسیون مشترک امنیتی کابل-تاشکند دو طرف درباره عملی شدن تفاهم‌ها برای تنظیم این کمیسیون مشترک توافق کردند.

مقامات افغان و ازبکستانی در این دیدار ضمن مهم دانستن صلح و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بلند مدت برای امنیت و ثبات در منطقه بر اجرای کامل توافق‌نامه‌هایی تاکید کردند که در سفر رئیس جمهور افغانستان به این کشور امضا شده بود.

در این نشست همچنین درباره مبارزه با تروریسم جهانی، جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر گفت‌وگو شد و دو طرف ضمن تاکید بر نهادینه شدن هماهنگی و همکاری‌ها برای بهبود امنیت و ثبات منطقه، ثبات و امنیت در افغانستان را نیز برای امنیت منطقه مهم دانستند.

گفتنی است که کمیسیون مشترک امنیتی افغانستان و ازبکستان در سفر اخیر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به تاشکند شکل گرفت.

در حاشیه این نشست اتمر با «یایلیم بردیوف» وزیر دفاع ترکمنستان و «رشید مرادوف» وزیر خارجه این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی مشاور امنیت ملی افغانستان در این دیدار نیز دو طرف درباره  آمادگی برای افتتاح پروژه «تاپی» و تامین امنیت به منظور اجرای این پروژه نیز گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی

«گیلاد اردان» نماینده اسرائیل در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت نهایت تلاش خود را برای فتنه انگیزی و نفرت پراکنی بکار بست و از سیاست مسئولان این رژیم در محافل عربی و اسلامی پرده برداشت. 

حبیب عزالدین گزارشگر شبکه المیادین با اشاره به اظهارات اردان که تصاویر ویدئویی از عبور موشک‌های ایران از فراز مسجد الاقصی را نشان می‌داد گزارش داد: نماینده اسرائیل طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت که برای تحریک آفرینی علیه ایران تلاش می‌کرد، از مسائلی پرده برداشت که در منطقه روی داد و منطقه به مدت زیادی با آن دست و پنجه نرم کرد. خاک منطقه، خون مردم و آینده آن بهای سنگینی بود که در این راه پرداخته شد. نماینده رژیم اشغالگر از ایجاد فتنه‌ای با تأمین مالی برخی رژیم‌ها پرده برداشت که طی آن بسیاری جان باختند. تل آویو همواره گفتمان تحریک آمیز علیه گروه‌ها و مذاهب را اتخاذ کرده و پیراهن متحدان و اتباعش را بر آن پوشانده است. 

گزارشگر المیادین با اشاره به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی که ایران را با رایش سوم مقایسه کرد و مدعی شده بود ایران هیچ اهمیتی برای اسلام و مسلمانان قائل نیست و به هر طرفی که در برابر آن می‌ایستد، حمله می‌کند، گفت: چیزی که نماینده اسرائیل درباره آن سخن گفت، نشان دهنده طرح اصلی اسرائیل است که با فریبکاری در خصوص آن شعار می‌دهد. 

او افزود: اسرائیل که در طول ده‌ها سال، به مسلمانان و مسیحیان هتک حرمت و به مقدسات آنها توهین کرد، اکنون مدعی شده است که نگهبان مرز‌های آنهاست. این نمایش مسخره‌ای است که پشت پرده آن فاش شد. دستی که بند‌های عروسک نفرت پراکنی سازمان یافته آن را تکان می‌دهد و بر اساس اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» عمل می‌کند، رسوا شد. اسرائیل در گذشته این کار را انجام داده است و اکنون نیز به آن ادامه می‌دهد.

در انتها گزارشگر معتقد است نظریه پردازان اسرائیلی و آمریکایی درباره عمل برای فروپاشی جوامع اسلامی و عربی از درون و از طریق درگیری بین گروه‌های آنها سخن می‌گویند. این چیزی است که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به شکل گسترده برای آن تلاش کردند؛ به طوری که شخصیت‌های سیاسی و دینی را برای این طرح به کار گرفت و نماینده رژیم اشغالگر، در شورای امنیت از آن پرده برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود