Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رییس جمهوری با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی ایران گفت:سال آینده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ انقلاب باشد و وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته شاهد باشیم.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهریکشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی اظهارداشت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تبریک می گویم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدان که با نثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند، خواهانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: راهپیمایی امسال ویژگی دیگری دارد و آن این است که وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم، سال آینده که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب است و در این سال باید اتحاد ملی را بیش از گذشته شاهد باشیم. 
رییس قوه مجریه تاکید کرد: دولت، بخش خصوصی، نهادهای عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند و ما باید در فجر سال آینده شاهد هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشیم. 
روحانی افزود: این که در همین روزها شاهد بودیم در یک روز و در یک استان پروژه هایی توسط دولت و بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان افتتاح شد به معنای آن است که ملت ایران بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.
وی همچنین گفت: زمانی که انقلاب ما پیروز شد همه با هم بودیم، در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند، حالا به طور طبیعی برخی خود خواسته از آن پیاده شدند، برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می توانستیم پیاده نکنیم . وی ادامه داد: همه را امروز باید دوباره به سوار شدن به قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم. رییس دولت دوازدهم تصریح کرد: ما همه یک ملت هستیم و یک آرمان داریم و در پی عظمت ایران بزرگ و تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی – اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم.
روحانی تصریح کرد: برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان ، اصلاح طلبان ، اعتدال گرایان و به همه کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند ، نیاز داریم.
وی یادآور شد: تمام اقوام ایرانی، پیروان مذاهب تشیع، اهل سنت و تمام ادیان و هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی هستند.
** ملت ایران به عهد خود تا روزی پایبند است که طرف مقابل هم به عهد خود پایبند باشد رییس جمهوری با یادآوری موفقیت ها و دستاوردهای دولت در یک سال گذشته و همچنین وجود مشکلات و کاستی ها، اظهارداشت: برگزاری انتخابات شکوهمند 29 اردیبهشت اولین دستاورد سال بود و همه مردم، پای صندوق آراء آمدند و به دنیا نشان دادند که مردم به کشور، انقلاب، نظام‌ و آینده سرنوشت‌ خود عشق می‌ورزند. 
روحانی خلق حماسه بزرگ مردم در انتخابات با مشارکت 73 درصدی را یک پیروزی بزرگ برای ایران اسلامی دانست . 
وی در ادامه با تشریح دستاوردهای کشور در سال 96 گفت: در این سال بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت‌های فراوانی را در روند نابودی تروریست‌ها و داعش در منطقه داشتیم، کمک ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت‌های این منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کردند. 
وی به تلاش دشمنان فرامنطقه ای برای تجزیه عراق و سوریه و تلاش های ایران اسلامی برای به شکست کشاندن این توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: توطئه گران می‌خواستند وحدت کشور عراق را از بین ببرند اما هوشیاری ملت عراق و کمک کشورهای منطقه، تمامیت ارضی و وحدت ملی کشورهای دوست ما را در این منطقه تضمین کرد. 
رییس جمهوری افزود: آنها همچنین می‌خواستند در لبنان ناآرامی‌های طولانی به وجود بیاورند و این کشور را به میدان جنگ و اختلاف تبدیل کنند اما هوشیاری مردم لبنان و حمایت کشورهای دوست ، این توطئه آمریکا و صهیونیسم را نیز خنثی کرد. 
روحانی با تاکید بر همکاری های منطقه ای ایران برای تقویت صلح و ثبات در منطقه یادآور شد: می‌دانیم راه‌حل منطقه، راه‌حل سیاسی است و باید با همکاری و تعاون کشورهای دیگر، بتوانیم این ثبات و امنیت را تقویت کنیم. 
وی همچنین به شکست توطئه اخیر آمریکا در ایران اسلامی پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی ایران دخالت کنند اما مردم ما به آنها جواب رد دادند و با وحدت ، اتحاد و ایستادگی‌خود ،توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کردند. 
وی ادامه داد: آمریکایی ها به شورای امنیت سازمان ملل رفتند و می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند اما خوشبختانه اعضای شورای امنیت به آمریکا پاسخ منفی دادند. 
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در مسأله برجام نیز آمریکایی‌ها تاکنون چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند اما تا امروز ناموفق بوده اند و اعلام می‌کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل ما هم به عهد خود پایبند باشد و مجددا تأکید می‌کنم اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، ضرر آن را خیلی زود خواهند دید. ملت ما ملتی است که راه موفقیت و پیروزی خود را ادامه می‌دهد. 
روحانی به توطئه آمریکایی‌ها علیه قدس، فلسطین و مردم منطقه اشاره کرد و گفت: آنها می خواستند بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها اعلام کنند اما جهان در برابر این توطئه ایستاد و نه تنها کشورهای اسلامی بلکه به جز چند کشور همه کشورها با این توطئه آمریکایی‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کردند. 
وی تاکید کرد : اکنون ما شاهد ثبات بیشتر منطقه، تضعیف بیشتر آمریکا و صهیونیسم و شور و نشاط بیشتر ملت ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم. 
**جذب میلیاردها دلار سرمایه خارجی مستقیم و پیشرفت های گسترده در حوزه نفت و گاز به معنای توانمندی اقتصاد کشور است رییس جمهوری در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه های داخلی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته پیشرفت‌های بسیار مهمی در زمینه اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشتیم. رشد اقتصادی کشور در سال گذشته بیش از دیگر کشورها و در سال جاری به حول و قوه الهی دارای رشد اقتصادی بیش از متوسط جهانی خواهیم بود. 
روحانی با یادآوری جذب گسترده سرمایه خارجی در یک سال گذشته ، اظهارداشت: ما بیش از همه سال‌های دیگر سرمایه خارجی را جذب کردیم و این که توانستیم 32 میلیارد دلار سرمایه خارجی را به عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم یا فاینانس جذب کنیم به معنای اعتبار و رشد ایران است. 
وی ادامه داد: جذب میلیاردها دلار سرمایه خارجی مستقیم و پیشرفت های گسترده در حوزه نفت و گاز بویژه در میدان های مشترک،به معنای توانمندی اقتصاد کشور است. 
وی تاکید کرد: اکنون ما شاهد ثبات بیشتر منطقه، تضعیف بیشتر آمریکا و صهیونیسم و شور و نشاط بیشتر ملت ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم. 
رییس قوه مجریه تاکید کرد: امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از قطر پیشی گرفتیم، در آغاز دولت یازدهم تولید گاز ایران از منطقه پارس جنوبی، 285 میلیون متر مکعب در روز بود که امروز در همین میدان مشترک 553 میلیون متر مکعب گاز تولید داریم. 
روحانی یادآور شد: تولید کشور در پارس جنوبی در چهار سال به حدود دو برابر افزایش یافته و بر قطر پیشی گرفته‌ایم و این موفقیت ملت ایران است.
وی همچنین اظهارداشت: در زمینه نفت، در میدان مشترک در غرب کارون با عراق در چند سال پیش در آغاز دولت یازدهم، روزانه 70 هزار بشکه نفت استخراج می‌کردیم اما امروز به جای 70 هزار بشکه 305 هزار بشکه در روز استخراج می‌کنیم که این به معنای حراست از سرمایه کشور است.
رییس جمهوری با بیان این که عزت و عظمت ایرانی در این مقولات است که به اثبات می‌رسد، افزود: ما در علم و فرهنگ پیشی گرفته ایم، شرایط کشور در حوزه بهداشت و درمان در وضعیت بسیار مناسبی است. هزینه های بهداشت و درمان را از 37 درصد به 6 درصد کاهش داده ایم و در زمینه‌های مختلف صنعتی ما امروز شاهد پیشرفت هستیم.
روحانی به افتتاح طرح تولید آهن اسفجی در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: ایران در تولید آهن اسفنجی، رتبه نخست را در سطح جهان دارد و این به معنای افتخار برای ملت ایران است. امروز ظرفیت تولید ما در بخش فولاد 32 میلیون تن است که یک قدرت بزرگ در فولاد هستیم، همانطور که یک قدرت بزرگ در پتروشیمی هستیم. 
وی با بیان این که 6 طرح بزرگ پتروشیمی و در پارس جنوبی نیز 5 فاز مهم را در یک سال گذشته افتتاح کردیم،افزود: این دستاوردها به معنای گام بزرگ اقتصادی کشور در مسیر توسعه است. ایران امروز هجدهمین اقتصاد در سطح جهان است. 
وی تاکید کرد: در بسیاری از محصولات به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و در برخی از محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیده ایم. ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و حتی صادر می‌کند، در گازوئیل به خودکفایی رسیده و حتی صادر می‌کنیم و ان شاء الله سال آینده در بنزین هم به خودکفایی خواهیم رسید.
رییس جمهوری همچنین به میزان تولید شکر در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: تولید شکر در کشور یک میلیون و 130 هزار تن بود که این رقم امسال به یک میلیون و 900 هزار تن رسیده و باعث شده تا به مرزخودکفایی در این حوزه نیز بسیار نزدیک شویم و وضعیت در عمده محصولات نیز همین گونه است. در صادرات غیرنفتی سال گذشته بر همه سال‌ها پیشی گرفتیم ، هرچند امسال واردات ما کمی بیش از صادرات ماست اما ان شاء الله به همان اندازه سال گذشته صادرات غیرنفتی خواهیم داشت.
روحانی با تاکید بر این که ایران اسلامی در فضای مجازی و زیرساخت های اینترنت، جزو پیشرفته‌ترین کشورها در منطقه است، گفت: در سال گذشته 200 هزار شغل در سایه اینترنت و پهنای باند و همچنین موبایل‌های نسل سوم و چهارم ایجاد شد و در سال آینده این مسیر و این پیشرفت را ادامه می‌دهیم. 
وی یادآور شد: دو هزار شرکت دانش بنیان در یکسال گذشته توانسته اند به جایگاه تولید برسند و در سال آینده این روند را ادامه خواهیم داد.
رییس جمهوری اتصال پنج استان کشور به شبکه ریلی در سال جاری را از دستاوردهای کشور در حوزه ارتباطی برشمرد و گفت: طی یکسال 467 کیلومتر بر خطوط ریلی و همچنین هزار واگن باری به ناوگان باری کشور افزوده شده است و کشور در همه حوزه های حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه است.
روحانی با بیان این که حق‌مان را در بازار نفت پس گرفتیم، افزود: ما همچنین موفق شدیم روند مهار تورم را ادامه دهیم ، در آموزش و پرورش و دانشگاه دارای کشوری هستیم با 17 میلیون نفر در سطح ابتدایی، متوسطه و دانشگاه، 13 میلیون نفر در مدارس، چهار میلیون نفر در دانشگاه‌های ما در حال تحصیل اند و این همه باعث شده تا ایران اسلامی از لحاظ رشد و توسعه انسانی جزو کشورهای سرآمد جهان باشد.
**هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند در سرنوشت ایران عزیز تأثیرگذار باشدرییس جمهوری با تاکید بر این که هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند در سرنوشت ایران عزیز تأثیرگذار باشد، گفت: امروز بر خلاف پیش از انقلاب اسلامی، هیچ قدرتی در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، مداخله ای در برنامه‌ریزی کشور ندارد و ملت ما با استقلال روی پای خود ایستاده است و در بحث حاکمیت ملی، مردم در همه زمینه‌ها پای صندوق آراء هستند.
روحانی با یادآوری این که ملت ایران در دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری، 10 دوره مجلس شورای اسلامی، پنج دوره مجلس خبرگان رهبری، پنج دوره شوراهای شهر و همه پرسی‌های دیگر و قانون اساسی شرکت کرده اند، افزود: مردم ایران با انتخابات، با صندوق رأی و با حاکمیت ملی مسیر خود را پیموده‌اند و خواهند پیمود.
وی همچنین اظهارداشت: ما ملتی هستیم که در طول 39 سال از کشورمان به خوبی دفاع کرده ایم در یک روز 19 هزار متجاوز را در خرمشهر اسیر کردیم، در یک روز در والفجر 8 توانستیم موفقیت‌های بزرگی را به دست آوریم و از کارون عبور کنیم،در یک روز توانستیم با 140 فروند هواپیما مراکز دشمن را در عراق بمباران کنیم. 
رییس جمهوری ادامه داد: ما درکمتر از دو ماه از 22 بهمن سال 64 تا 15 فروردین سال 65 ، 73 فروند هواپیمای عراقی را سرنگون کردیم. ما ملت بزرگ و مقاومی هستیم. ارتش، سپاه و بسیج، مردم، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ما همان‌هایی هستند که امروز هم از مرز و سرزمین‌مان دفاع می‌کنند.
روحانی به حضور گسترده تروریست ها و اقدامات وحشیانه آنها در برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: همین تروریست ها در قدم‌های اول خود که خواستند وارد مرزهای ایران اسلامی شوند با نیروهای امنیتی و سپاه مواجه شده و یا اسیر و یا کشته شدند و این به معنای پیشرفت دفاعی کشور است.
ادامه دارد...
برچسب ها: روحانی ، انقلاب اسلامی ، دهه فجر ، 22 بهمن

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند

روزنامه اطلاعات نوشت: گمان نکنیم که حال جامعه ما بی آرمان یا غربزده یا بی‌توجه به ارزش‌ها شده است و مثلا حاضر است به هر قیمتی به هر رابطه‌ای از سر عافیت طلبی تن دهد.   اتفاقاً جامعه ایرانی و مرد و زن ایرانی همواره بر سر دفاع از آرمان و آب و خاک و استقلال و عزت خود حاضر به تحمل هزینه‌های آن هم بوده و هست.   لیکن یک سخن و یک مطالبه به حق دارد و آن هم باور به صداقت، عدالت و تقسیم عادلانه. زحمات و مشقات آن توسط نظام حکمرانی و مهمتر از همه اتخاذ بهترین تدبیر برای اداره کشور در شرایط دشوار است نه اینکه از این جنگ و تخاصم با بی‌تدبیری فرصتی بسازیم برای عده‌ای محدود و معدود که هر چه آتش این ورطه شعله ورتر، بهره و نصیب آنان هم بیشتر...   اگر قرار است ما با دولت و حاکمیت آشتی و همراهی کنیم بسیاری می‌گویند با عشق یکطرفه که نمی‌شود. او هم باید ما را ببیند و از درد و رنج ما بکاهد.   مثلاً هر روز کم و کسری‌های خود را با تورم از جیب توده‌های ضعیف ملت بیرون نکشد. اجازه ندهد فاصله‌های طبقاتی هر روز بیش از گذشته آزارمان دهد. در برابر فساد حساس باشد و قاطع عمل کند جلوی رانت و ویژه‌خواری را بگیرد. با تصمیمات نسنجیده و نمایشی و پوپولیستی پرهزینه و بی‌فایده بودجه مملکت را به هدر ندهد. دخل و خرجش را تنظیم کند که مجبور به چاپ پول و کاستن از ارزش پول ملی و افزایش تورم نشود. خودی و غیرخودی نکند. وقتی فسادی رونمایی می‌شود به افکار عمومی اراده خود را در مقابله با آن نشان دهد. وقتی شعار شفافیت سر می‌دهد در حد شعار و نمایش نماند.    مثلاً به عنوان مشت نمونه خروار وجدان عمومی را در رابطه با همین فساد چای دبش قانع کند یا وقتی بحث باغ ازگل عمومی می‌شود حتی با علم به اینکه امام جمعه نیّت سویی نداشته و تنها مرتکب غفلت شده است برای اقامه نماز از ایشان دعوت نکند که بخشی از جامعه حتی دینی آن را حرکتی از سر لجاج بدانند (اگر چه نگارنده هم معتقد است غفلت بوده که البته آن هم قصور کمی نیست)    یا در شرایطی که بیش از همه به حمایت سرمایه اجتماعی در شرایط جنگی نیازمندیم، اصرار بر افزایش گشت‌های خیابانی عفاف و حجاب نداشته باشیم و وقتی می‌دانیم ارز چند نرخی چه فساد و رانت عظیمی به بار آورده و می‌آورد، همچنان این سفره مفت خوارگی را پهن و گسترده نگذاریم، نظام مالیاتی را از این وضع خنده و شوخی در آوریم و در برابر دوبرابر شدن بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و افزایش حجم نقدینگی چشمانمان را نبندیم و وقتی می‌بینیم سیاست‌های تشویقی پرهزینه ما درباره ازدواج و فرزندآوری نتیجه عکس داده است از سر بی‌تدبیری یا لج و عناد و روکم کنی بودجه‌ها و هزینه‌های قابل توجه آن را بیشتر نکنیم و... کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وقتی همدلی رئالی ها بر تاکتیک های پپ گواردیولا پیروز شد / ویدیو فان
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • با ارز ۲۸۵۰۰ چه می‌کنید؟ /فقط خودمان بودیم! / ایران؛ بازدارندگی منطقی
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • پاسخ ایران به ماجراجویی بعدی صهیونیست‌ها سخت‌تر از عملیات «وعده صادق» است
  • رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و نوسازی مسکن در کشور
  • روایتی دست اول از عمل جراحی پروستات رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟
  • آینده درخشان کشور درگرو نقش‌آفرینی جوانان است