Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@04:15:37 GMT

آندومتریوز عامل 30 تا 50 درصدی نازایی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۹۱۹۰

جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه آندومتریوز عامل 30 تا 50 درصدی نازایی است،‌گفت: توجه نکردن به سبک زندگی صحیح و تغذیه ناسالم، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، الهام السادات هاشمیان نایینی در ارتباط با بیماری آندومتریوز اظهارداشت: درد لگنی و نازایی از نشانه‌های اندومتریوز به شمار رفته و بیشترین سن ابتلا به این بیماری 14 تا 49 سالگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براساس اطلاعات موجود، 5 تا 8 درصد زنان، در سنین باروری مبتلا به اندومتریوز هستند که این میزان حدود 2 میلیون نفر می‌شود.

جراح و متخصص زنان گفت: اندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع‌ترین محل بروز آندومتریوز است. در این بیماری بافت آندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.

وی گفت: اندومتریوز عامل 30 تا 50 درصد موارد نازایی در زنان است. این عارضه می‌تواند با کمک دارو، جراحی و یا ترکیبی از این دو روش تحت معالجه موثر قرار گیرد.

جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه روش ترکیبی مؤثرتر از روش‌های جراحی و یا دارویی به تنهایی است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، روش‌های جراحی حتی با کمک ربات‌های جراح و لاپاروسکوپی، تبعات و پیچیدگی‌هایی به دنبال دارند که با این روش ترکیبی می‌توان از آنها جلوگیری کرد.

وی گفت: عدم توجه به سبک زندگی صحیح و تغذیه سالم، آلودگی‌ها و عوامل ژنتیکی، منجر به افزایش ابتلا به اندومتریوز می‌شود.

هاشمیان نایینی گفت: سونوگرافی می‌تواند برای تشخیص، به خصوص زمانی که آندومتریوز تخمدان‌ها را درگیر کرده است، مؤثر باشد. اما تشخیص نهایی و قطعی با لاپاراسکوپی است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل قطع درختان جنگلی دستگیر شد

سرهنگ علی تجری گفت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر قطع و غارت درختان جنگل قرن آباد، به محض دریافت گزارش وقوع حادثه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ تجری افزود: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی و پلیسی انجام شده، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گرگان با اشاره به اقرار متهم به جرم، خاطرنشان کرد: پرونده پس از جمع بندی نهایی به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عامل صدای شنیده‌شده در گناوه انفجار در معدن سنگ بوده است
  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • ببینید | بازداشت عامل حمله امنیتی به سفارت ایران در پاریس
  • عامل قطع درختان جنگلی دستگیر شد
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری