Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@15:11:35 GMT

میگرن را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۹۷۷۹

به گزارش پارس نیوز،

در حالیکه پیش از این ارتباط میگرن با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی تشخیص داده شده بود متخصصان در یک بررسی جدید به ارتباط این نوع از سردرد با دیگر انواع مشکلات قلبی - عروقی پی بردند.

افرادی با سابقه ابتلا به میگرن بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات قلبی شوند و بروز این بیماری‌ها همچون حمله قلبی، سکته مغزی و ضربان نامرتب قلب در آنان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون شواهد موجود حاکی از آن است که میگرن از فاکتورهای خطرزا در بیشتر بیماری‌های قلبی - عروقی در زنان و مردان است.

در این مطالعه متخصصان دانمارکی به بررسی اطلاعات 51 هزار بیمار مبتلا به میگرن و 510 هزار نفر دیگر که میگرن نداشتند پرداختند. در گروه مبتلایان به میگرن بیشتر بیماران زن بودند و بیماری‌شان برای اولین بار در سن 35 سالگی تشخیص داده شد. در شروع آزمایشات هیچ یک از شرکتکنندگان دچار بیماری‌های قلبی - عروقی نبودند.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، پس از گذشت 19 سال، 2451 نفر از مبتلایان به میگرن حداقل به یکی از انواع بیماری‌های قلبی - عروقی دچار شدند. همچنین در طول انجام این مطالعه به ازای هر 1000 فرد مبتلا به میگرن 25 نفر دچار حمله قلبی شده‌اند در حالی که این رقم در گروه دیگر به ازای هر 1000 نفر 17 مورد بوده است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن

خواه آخرین وعده غذایی خود را آخر شب بخورید و یا تا لحظه خواب در حال رفت و آمد به سمت یخچال باشید، این پرخوری های آخر شب ممکن است به چیزی بیش از سنگینی معده در طول زمان منجر شود. تحقیقات نشان می دهد که غذاخوردن قبل از خواب می تواند عوارض جانبی بی شماری بر همه چیز از جمله وزن و عملکرد شما در محل کار داشته باشد.

چربی کمتری می سوزانید

به گزارش نمناک، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، ممکن است بخواهید قبل از خواب میان وعده های سبک بخورید اما مطالعات در یک گروه 6 نفره بالای 50 سال نشان می دهد؛ کسانی که یک وعده غذایی قبل از خواب می خورند چربی کمتری در مقایسه با کسانی که وعده غذایی خود را چند ساعت زودتر می خوردند، می سوزانند، علارقم اینکه میزان مصرف کالری و فعالیت بدنی هر دو گروه برابر است.

دچار وزن اضافه میشوید

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید، شام خود را زودتر بخورید. افرادی که شام خود را به جای ساعت 6، ساعت 10 می خورند، به احتمال زیاد به مشکلات عدم تحمل گلوکز و کاهش اکسیداسیون چربی دچار می شوند. پرخوری قبل از خواب خطر چاقی و سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در شما بالا میرود

سندرم متابولیک باعث افزایش چربی دور شکم، فشار خون، قند خون، کلسترول، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته مغزی می شود.

مطالعه ای بر روی گروهی از بزرگسالان بین 40 تا 54 سال نشان داد زنانی که قبل از خواب شام می خورند، بیشتر دچار سندرم متابولیک می شوند. همچنین این آزمایش نشان داد که زنان و مردانی که قبل از خواب پرخوری می کنند سطح تری گلیسیرید و کلسترول آن ها بالاتر از حد طبیعی است.

دچار اختلال خواب خواهید شد

وعده های غذایی آخر شب و خستگی صبحگاهی بیش از آن چه که شما فکر کنید به یکدیگر پیوند خورده اند. مطالعه ای بر روی 52 نفر نشان داد افرادی که قبل از خواب پرخوری می کنند در مقایسه با کسانی که چند ساعت قبل از خواب شام خود را می خورند، بیشتر از اختلال خواب رنج می برند و کم تر می خوابند.

عملکرد شما ضعیف می شود

پر خوری قبل از خواب فقط روی وزن شما تاثیر نمی گذارد. افرادی که شب قبل از خواب غذای ناسالم می خورند، بیشتر دچار مشکلات جسمی از جمله سر درد و اسهال در روز بعد می شوند و در نتیجه عملکرد پایین تری در محل کار خود دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند