Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:44:53 GMT

آمادگی راهداران برای بارش های پیش‌رو

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۰۴۵۱

آمادگی راهداران برای بارش های پیش‌رو

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه « سامانه بارشی که فردا وارد کشور می‌شود تا پایان هفته جاری در کشور خواهد بود »گفت: ادرات کل استان‌ها برای انجام عملیات راهداری آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از وزارت راه و شهرسازی­؛ ­ داود کشاورزیان ‌­در مورد­­­پیش ‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از فردا ­۲۳ بهمن ماه به کشورگفت: این سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و بارش باران و برف را به همراه دارد که طبق گزارش سازمان هواشناسی این سامانه در روز سه‌شنبه تقویت شده و بخش‌های دیگر را هم دربر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها با دریافت گزارش سازمان هواشناسی خود را برای باز نگاه داشتن جاده‌های کشور و انجام عملیات راهداری زمستانی آماده کرده اند. به طوری که بر اساس پیش‌بینی‌ها این سامانه تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت ماشین‌آلات راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: تعداد بسیاری از ماشین‌آلات راهداری عمری بیش از ۲۵ سال دارند و نمی‌توان انتظار عملکرد یکسری ماشین‌آلات نو از آن‌ها داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «نوسازی ماشین‌آلات راهداری یک نیاز است» گفت: امیدواریم بعد از مشاهده بارندگی‌های اخیر، ‌ دولت توجه بیشتری نسبت به نوسازی ماشین‌آلات راهداری داشته باشد.

کشاورزیان ادامه داد: نگهداری جاری، زمستانی و اضطراری ۲۲۵ هزار کیلومتر از راه‌های کشور به عنوان یک سرمایه مهم ملی و شریانی اقتصادی، اجتماعی و تأمین تجهیزات راهداری و بروزرسانی این تجهیزات، نیاز به اهتمام و توجه ویژه‌ و تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ­با اشاره به اقدامات برنامه‌ریزی‌شده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای برقراری نظم در حین بارش‌های زمستانی گفت: در این مورد ­­می‌توان به آمادگی راهداران و حضور در محورها، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی و اطلاع‌رسانی از طریق تلفن گویای ۱۴۱، پایگاه اطلاع رسانی­www.۱۴۱.ir، اپلیکیشن ۱۴۱ به صورت صوتی مکتوب و پیام کوتاه، ­همچنین زیرنویس شبکه های مختلف سیما به ویژه شبکه خبر و سایر رسانه‌ها اشاره کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند