Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:27:41 GMT

جشنی به وسعت ایران/ ورود انقلاب به چهلمین سال حیات

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۰۷۱۱

جشنی به وسعت ایران/ ورود انقلاب به چهلمین سال حیات

کرمانشاه- ایرنا- مراسم جشن سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که مردم استان کرمانشاه همپا با سایر هموطنان خود با حضور در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، ورود انقلاب به چهلمین سال حیات خود را گرامی داشتند تا جشنی به وسعت ایران اسلامی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با دمیدن آفتاب بیست و دومین روز از بهمن ماه 1396، چهره کرمانشاه تغییر کرد و مردم حال و هوای دیگری پیدا کرده بودند، مردمی که در سی و نهمین جشن تولد انقلابشان برای خلق حماسه ای دیگر لحظه شماری می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همان ابتدای صبح، می شد دسته های مختلف مردمی را دید که به سمت مسیرهای مشخصی در حال حرکت بوده و شور و شوق و امید از چهره هایشان موج می زد.
مردم کرمانشاه 22 بهمن امسال را روز تجدید بیعت با امام (ره)، رهبر و انقلاب قرار دادند و لبیک گویان به فرمایش های رهبری، جهانی را خیره و نظاره گر خود ساختند.
مردمی که در صحنه بودنشان برای دفاع از آرمان های اسلام، انقلاب، امام و رهبرشان در تاریخ زبانزد خاص و عام بوده، این بار نیز با گام هایی محکم و استوار و دلی لبریز از عشق و علاقه به نظام و انقلاب به میدان آمده تا برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار خود ورق بزنند.
هرچه به ساعت 9:30 دقیقه صبح نزدیک می شدیم خیابان ها و مسیرهای منتهی به راهپیمایی شلوغ تر می شد و جمعیتی عظیم در حال حرکت به سمت مسجد جامع مقصد راهپیمایان بودند تا در جشن انقلاب سهیم باشند.
اوج جمعیت را می شد در میدان آزادی رو به مسجد جامع مشاهده کرد، جایی که مردم از هر گروه و دسته ای خود را به این مکان رسانده بودند و با در دست داشتن تصاویر و عکس هایی از امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و پرچم های جمهوری اسلامی ایران، سرود پیروزی سر می دادند.
همچنین پلاکارد نوشته هایی نیز با مضامین ' لبیک یا خامنه ای ' ، ' سلام بر جمهوری اسلامی ' ، ' مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ' در دست راهپیمایان مشاهده می شد.
اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی و حمل پرچم جمهوری اسلامی توسط مردم از دیگر برنامه های جالب توجه مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه بود که حال و هوای خاصی به این مراسم داده بود.
حضور جامعه ورزشی کرمانشاه با لباس های ورزشی وعشایر با لباس ها و کلاه های محلی نیز از دیگر نکات جالب توجه راهپیمایی امروز بود که زینت خاصی به مراسم بخشیده بود.
در طول برگزاری مراسم بالگردهای جمعیت هلال احمر و هوانیروز کرمانشاه نیز با پرواز بر فراز آسمان کرمانشاه، مسیرهای راهپیمایی را گلباران کردند.
برپایی غرفه های متعدد در مسیر راهپیمایی، ایستگاه های صلواتی، درمانگاه های سیار، توزیع پرچم و پلاکارد و ... از دیگر حاشیه های راهپیمایی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه بود
حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، آیت الله علما امام جمعه و بازوند استاندار کرمانشاه، رنجبر فرماندار، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مدیران و مسئولان استانی نیز همپا با سایر مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه شرکت کردند.
امروز همه با یکدیگر مهربان بودند، نه کسی از شلوغی گلایه ای داشت و نه کسی عجله ای برای بازگشت، امروز چهار راه بسیج تبدیل به قلب تپنده کرمانشاه شد و هرچه هم جمعیت رو به فزونی می رفت امیدها در دل بیشتر زنده می شد.
در روز پیروزی انقلاب، حتی آنان که توان برخواستن هم نداشتند، نشسته بر روی ویلچر در این جشن بزرگ شرکت کردند تا آن ها نیز سهمی از شادمانی برده باشند.
آری؛ در 22 بهمن امسال کرمانشاه، شور و شعور باز هم در هم آمیخت و مردم وفادار و انقلابی دیار زاگرس نشینان، بار دیگر با مشت های گره کرده خود و فریادهایی که بر سر استکبار جهانی فرود آوردند، علاوه بر آنکه موجب استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بیش از پیش فراهم آوردند، دشمنان را نیز ناامیدتر از قبل کردند.
امروز، نه کرمانشاه بلکه تمامی این سرزمین اسلامی، میثاق نامه ولایت را با حضور حماسی خود امضا کردند و درسی فراموش ناشدنی به دشمنان و پاسخی دندان شکن به یاوه گویی های آنان دادند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

شورای ائتلاف معتقد است در نهایت این تشخیص مردم و رأی مردم است که نمایندگان ملت را در مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد کرد و آنچه ما بر آن اصرار داریم این است که رأی‌دهندگان با ملاحظه و مطالعه سوابق انقلابی و علمی و اجرایی نامزدهای شورا و مقایسه آن با دیگر نامزدها، به صالح‌ترین و مناسب‌ترین فرد رأی دهند.

بر این اساس کاندیداهای مورد حمایت و وثوق جبهه انقلاب مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

مطابق این خبر، فهرست ۱۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهر تهران برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز بدین شرح است:

کد خبر 6098211 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد