Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@18:10:32 GMT

سرورهای المپیک زمستانی هک شد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۰۸۳۴

سرورهای المپیک زمستانی هک شد

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سازمان‌دهندگان و برگزارکنندگان مسابقات المپیک زمستانی امسال که در پیونگ‌چانگ کره جنوبی برگزار می‌شود، حین برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در روز شنبه از حمله سایبری هکرها به سرورهایشان خبر دادند. کارشناسان در حال بررسی چگونگی نفوذ و عامل یا عاملین پشت این حملات هستند.

 

برگزارکنندگان می‌گویند که تلویزیون‌های هوشمند متصل به اینترنت موجود در ستاد مرکزی مطبوعات به یک‌باره از کار افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این حملات موجب از کار افتادن برخی سرورهای مورد هدف و حتی سایت رسمی المپیک زمستانی برای مدتی کوتاه شد. البته این کمیته مدعی است که این حملات تنها سیستم‌های غیر کلیدی را هدف گرفته و امنیت شرکت‌کنندگان در این مسابقات به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیته برگزاری مسابقات المپیک زمستانی اعلام کرد که تا این لحظه اطلاعات چندانی از جزئیات چگونگی این حملات در دست نیست و به محض کسب اطلاعات بیشتر، کمیته آن‌ها را با عموم به اشتراک می گذارد.

علاوه بر این حملات، یک سری حملات سایبری دیگری نیز کامپیوترهای مرتبط با کمیته را در روزهای پیش از شروع این مسابقات هدف قرار داد که کارشناسان می‌گویند حدود 300 کامپیوتر مورد هدف قرار گرفت.

نیویورک تایمز در مطلبی عنوان کرده است: ظاهراً منشأ حملات سایبری به سرورهای المپیک زمستانی از سوی یک کشور و نه یک فرد حقیقی بوده است. البته احتمالاً تا ماه‌ها نباید انتظار داشته باشیم که دقیقاً عامل یا عاملین این حملات شناسایی شوند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ در حملات سایبری اخیر که چند سند از رایانه‌های کمیته المپیک زمستانی به سرقت رفت، به نظر می رسد هکرهای روسی پشت این جریان باشند. البته کره‌ شمالی هم جزء مظنونین این حمله‌ها به حساب می آید.

مدیر یک شرکت امنیت سایبری می‌گوید که در این مسابقات کشورها و سازمان‌های زیادی شرکت کرده اند و هر کدام از آنها سیستم‌ها و تشکیلات زیرساختی خاص خود را به کار می برند. این تجهیزات هدف بسیار خوبی برای حملات سایبری محسوب می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟

با حکمی که کمیته انضباطی اتحادیه جهانی درخصوص کشتی جنجالی چامیزو - بایراموف اعلام کرده، یکی از برترین داوران ژوری UWW المپیک را از دست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته اتحادیه جهانی رأی خود را درخصوص مبارزه نیمه‌نهایی 74 کیلوگرم کشتی آزاد گزینشی اروپایی اعلام کرد. با تأیید اشتباهات محرز داوری این مسابقه، هر چند نتیجه به سود چامیزو تغییری نکرد اما داوران این مسابقه همراه با ژوری نقره‌داغ شدند که سنگین‌ترین حکم در کنار داور اوکراینی، برای ابراهیم چی‌چی اوغلو داور سرشناس و باتجربه ترکیه صادر شد.

سایر نفرات از جمله بوعزیز و قاضی و رئیس تشک هم با محرومیت مواجه شدند اما تعلیق چی‌چی اوغلو، المپیک را از او خواهد گرفت؛ آن هم در حالی که او همراه با بوعزیز و کیسی آمریکایی، از جمله 6 عضو اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند.

اکنون سؤال این است چرا چنین حکم سنگینی برای چی‌چی اوغلو صادر شد؟ اعتقاد بر این است که تغییر داور این مبارزه، گمانِ بدی را برای اتحادیه جهانی ایجاد کرده که گروه داوری قصد تغییر نتیجه به سود کشتی‎گیر میزبان را داشتند.

این در حالی است که داوران از طریق سیستم به صورت رندومی برای یک مسابقه انتخاب می‎‌شوند اما گاهی هم ملیت بودن داور با کشتی‌گیر یا هر عامل دیگری منجر به دادن اطلاعات جدید به سیستم برای تغییر داور می‌شود که احتمالاً چنین اتفاقی نیز در باکو رخ داده اما برای کمیته انضباطی مسجل نشده تغییر داور مسابقه، صرفاً به دلیل شرایط طبیعی بوده و غرضی در این خصوص مطرح نبوده است.

این موضوع همچنان بهت داوران را به همراه داشته و برای‌شان باورپذیر نیست که داور خوب و با سابقه‌ای درخشان با چنین تنبیه بزرگی مواجه شود. آیا آنتونیو رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی می‌تواند در ماه‌های پیش رو کمیته انضباطی را مجاب کند که درخصوص کشتی چامیزو و بایراموف تخلفی صورت نگرفته و یک اشتباه غیرعمد منجر به تغییر نتیجه شده است؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک