Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@08:54:20 GMT

با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۱۷۱۵

با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم

استفاده از آب‌سردکن‌های محل کار من و هر جای دیگری، روزانه صدها لیوان پلاستیکی یک‌بار مصرف را راهی طبیعت می‌کنند. لیوان‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در اتاق‌های متعدد محل کارم هم وجود دارند؛ هرچند روز اول همه را برچیدم و به جایشان دو لیوان شیشه‌ای قرار گرفت.

 
دستمال کاعذی بسیاری در سرویس‌های بهداشتی محل کار من مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطل زباله را که باز می‌کنید، فقط دستمال کاغذی‌های مچاله‌شده را می‌بینید که برای خشک کردن دست و صورت کارکنان استفاده شده‌اند. 
 

تولید لیوان‌های پلاستیکی و دستمال‌ کاغذی، آب بسیار نیاز دارد و دور ریختن آن‌ها نیز آلوده‌کننده محیط‌ زیست است. تصور می‌کنم می‌شود برای مقابله با این آلودگی و مصرف آب کارهای زیادی کرد، از جمله اکنون که به روزهای آغاز سال نو نزدیک می‌شویم و بازار عیدی دادن مردم به یکدیگر و مدیران به کارکنان داغ است، می‌شود کارهایی کرد.        


مدیران می‌توانند به کارکنان دستگاه‌ها یک بسته هدیه محیط ‌زیستی بدهند شامل یک عدد لیوان سرامیکی زیبا (ترجیحاً ساخت سفال‌سازی‌های خودمان در لالجین و بقیه سفال‌سازی‌های کشور) و یک عدد حوله کوچک برای خشک کردن دست و صورت (آن هم ترجیحاً تولید نساجی‌های خودمان یا حتی حوله‌های بافت صنایع دستی)؛ بعد هم لیوان‌های پلاستیکی را از دستگاه‌های آب‌سردکن جمع کنند. 
 

این بسته محیط ‌زیست‌گرا را می‌توان در همایش‌ها نیز به حضار داد، بچه‌های مدرسه‌ای هم می‌توانند یک بسته آن‌را دریافت کنند، و در کنار سررسیدهای مخصوص سال نو یا به جای آن، به دوستان هدیه داد. کارکنان می‌توانند با لیوان‌های سفالی خودشان در جلسات حاضر شوند و آب را در آن‌ها بنوشند و سازمان‌ها لیوان‌های یک‌بار مصرف را از سر میز جلسات اداری بردارند.      


می‌پرسید پس میهمانان سازمان چه کنند؟ تعداد محدودی لیوان‌های کاغذی چندبار مصرف که در دنیا نیز استفاده می‌شود و برای استفاده مکرر قابلیت تا شدن دارند، قابل جایگزینی هستند. 
شاید پیش خود فکر کنید نشدنی است. اما من همکاری دارم که می‌گوید سی سال است از همین حوله‌های کوچک به جای دستمال کاغذی‌ها و از لیوان سفالی‌اش به جای لیوان‌های پلاستیکی استفاده کرده است. باور کنیم شدنی است: هر کارمند یک حوله کوچک، هر کارمند یک لیوان سفالی و هر دو ساخت ایران. این بی‌گمان موفقیتی کوچک را خواهد ساخت، اما ما می‌توانیم ملت موفقیت‌های کوچک کوچکی باشیم که روی هم بزرگ می‌شوند و ما را بزرگ می‌کنند. اگر توانستیم با یک لیوان و حوله ساده به ایران کمک کنیم، کارهای بزرگ‌تر را هم انجام خواهیم داد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون

ایسنا/گیلان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون رایگان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مدت بیش از ۷۴۶ هزار رأس دام سبک تحت پوشش واکسیناسیون این بیماری قرار گیرند.

صفورا منصف امروز ۷ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون رایگان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در گیلان، اظهار کرد: این طرح از ابتدای فروردین امسال آغاز شد و تا انتهای خرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به تعداد دام‌هایی تحت پوشش این طرح، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت بیش از ۷۴۶ هزار رأس دام سبک تحت پوشش واکسیناسیون این بیماری قرار گیرند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گیلان درباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا به اختصار PPR یک بیماری ویروسی بسیار واگیر گوسفند و بز بوده و باعث بروز تلفات و خسارات اقتصادی فراوان در جمعیت دامی حساس می‌شود.

منصف، علائمی این بیماری را شامل ترشحات چشمی و بینی، زخم در دهان، علائم تنفسی و اسهال برشمرد و تصریح کرد: این بیماری اولین بار در کشور آفریقایی ساحل عاج گزارش و توصیف شده است؛ این بیماری در آفریقا، هند خاورمیانه و ایران اتفاق می‌افتد و به این بیماری طاعون بزی هم می‌گویند.

وی از دامداران خواست به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخش عمده دام سبک استان، همکاری لازم را با اکیپ واکسیناسیون داشته باشند و حتماً قبل از کوچ کردن، نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ترفندی حیرت‌انگیز برای درست کردن شمعی که تا ابد روشن می‌ماند!
  • ایده‌ای درخشان برای اتصال راحت بطری به لوله PVC پلاستیکی (فیلم)
  • چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • کوچک بودن فضای مرکز توانبخشی ابن الرضا (ع) قم 
  • شیر برنج بدون خامه بهترین گزینه برای کسانی که رژیم دارند