Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:08:24 GMT

فرمانده ارتش پاکستان با امیر قطر دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۳۰۰۲

فرمانده ارتش پاکستان با امیر قطر دیدار کرد

دوحه - ایرنا - ژنرال« قمر جاوید باجو» فرمانده ارتش پاکستان روز یکشنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دوحه پایتخت این کشور حوزه خلیج فارس، دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی قطر با اعلام این خبر، اضافه کرد: در این دیدار پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور بحث و تبادل نظر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دومین دیدار ژنرال پاکستانی از قطر در دستکم یک سال اخیر است.
پاکستان به عنوان کشوری که دچار بحران شدید انرژی است، در سال گذشته قرارداد بزرگی به ارزش بیش از 16 میلیارد دلار برای واردات گاز مایع از قطر به مدت 15 سال امضا کرد و در شرایط کنونی، واردات گاز مایع از قطر برای پاکستان از ارزش حیاتی برخوردار است.
حجم مبادلات تجاری دو کشور پیش از امضای قرارداد صادرات گاز مایع قطر به پاکستان، اندکی بیش از 300 میلیون دلار بود که پس از امضای این قرارداد، به حدود یک میلیارد دلار رسید.
علاوه بر این، بیش از 50 هزار نفر از اتباع پاکستان در حوزه های مختلف در قطر مشغول به کار هستند و حضور این تعداد شهروند پاکستان در قطر با وجود وسعت و جمعیت کم این کشور، به لحاظ ارزآوری برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است.
مقامات عالی سیاسی - نظامی پاکستان و قطر بطور منظم به کشورهای یکدیگر سفر می کنند و تماس ها در سطوح عالی ترین مقامات دو کشور بطور منظم صورت می گیرد.
وزارت دفاع قطر همچنین در تیر ماه گذشته از ورود نخستین گروه از هواپیماهای نظامی - آموزشی سبک «سوپر موشاک» ساخت پاکستان به دوحه خبر داد.
در همین راستا، نیروهای مسلح قطر مراسمی را حضور معاون فرمانده نیروی هوایی این کشور و هیات بلندپایه نیروی هوایی پاکستان برگزار کردند.
سفر فرمانده ارتش پاکستان به دوحه در حالی صورت می گیرد که رزمایش مشترک نیروهای دریایی پاکستان و عربستان سعودی با نام «نسیم البحر» از شنبه گذشته در این کشور آغاز شده است.
پاکستان پیش تر اعلام کرده بود که تیره شدن روابط قطر باهمسایگانش، تاثیری بر روابط اسلام آباد - دوحه نخواهد گذاشت.
عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، کلیه روابط خود را با دوحه قطع کردند و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی خود را با قطر بستند.
قطر همواره این اتهامات را رد کرده است .
خاورم**1508**1486**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستانی داون، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان در جریان عملیاتی دست کم ۱۰ تروریست را در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه کشتند.

سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که این رخ‌داد در تبادل آتش جداگانه در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه رخ داده است.

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در این باره خبر داد که ۶ تروریست در یک عملیات اطلاعاتی که توسط نیروهای امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی واقع در خیبرپختونخواه انجام شد، کشته و مخفیگاه آنها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم (CTD) بلوچستان پاکستان اعلام کرد که ۴ تروریست در این ایالت کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروهای امنیتی این عملیات را در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه انجام دادند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود تصریح کرد: عملیات پاکسازی در این منطقه در حال انجام است.

کد خبر 6097479

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی