Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@13:35:59 GMT

نظر لاوروف درباره برنامه موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۴۱۷۰

نظر لاوروف درباره برنامه موشکی ایران

به گزارش جهان نيوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز درباره روابط پرتنش فعلی کشورش با ایالات متحده آمریکا و نظر روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران سخن گفت.
 
روابط آمریکا و روسیه، پس از انضمام شبه‌جزیره کریمه از خاک اوکراین به خاک روس‌ها و با جدی شدن حضور مسکو در معادلات خاورمیانه بخصوص جنگ سوریه، به سردی گراییده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
آخرین تیر به جسد نیمه‌جان این روابط، با موفقیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی شلیک شد؛ موفقیتی که گفته می‌شود حاصل پشتیبانی سایبری و اطلاعاتی روس‌ها از ترامپ و تبلیغ علیه رقیبش «هیلاری کلینتون» بوده است.
 
بنا به گزارش اینترفاکس، لاوروف در تشریح روابط فعلی، ابتدا به انتشار لیست ثروتمندان روسی نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و تهدید به تحریم این افراد اشاره کرد و گفت: «انتشار این لیست، کار مسخره‌ای بود.»
 
وزیر خارجه روسیه در ادامه به تلاش کشورش برای حل اختلافات موجود با آمریکا پرداخت و گفت که روس‌ها تاکنون در موارد متعددی، برای حل این اختلاف پیش‌گام شده‌اند ولی آمریکا به هیچ یک از این ابتکار عمل‌ها پاسخی نداده است.
 
در حالی که «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران از آمادگی ایران برای مذاکره در خصوص «مسائل دیگر» با آمریکایی‌ها در صورت توفیق برجام سخن گفته، طرف‌های غربی کماکان بر بی‌ثبات‌کننده بودن برنامه موشکی و حتی حضور مستشاران نظامی ایران در کنار سربازان ارتش‌های کشورهای درگیر با تروریسم بین‌الملل اصرار دارند.
 
لاوروف به این ادعای غربی‌ها پاسخ داد و گفت: «آنهایی که برنامه موشکی ایران را ثبات‌زدا می‌بینند، باید برای حرف خود استدلالی داشته باشند.»
 
وزیر خارجه روسیه در عوض به اقدامات ثبات‌زدای آمریکایی‌ها در شرق دور اشاره کرد و گفت که در صورت ادامه رفتار فعلی آمریکا، شانس زیادی برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره وجود نخواهد داشت.
 
هیئت‌های حاکمه کره شمالی و جنوبی که از سال 1953 همدیگر را «دشمن» می‌دیدند، در سایه سفر ورزشکاران کره شمالی به همسایه جنوبی برای شرکت در المپیک زمستانی، تا حدودی به هم نزدیک شده‌اند؛ خواهر رهبر جوان کره شمالی هم همراه ورزشکاران به کره جنوبی آمده و با استقبال گرم مقامات ارشد کشور میزبان مواجه شده است.
 
اما در همین حال، «مایک پنس» معاون اول ترامپ که در کره جنوبی به سر می‌برد، علناً از ژاپن و کره خواسته که برای فشار آوردن به کره شمالی به آمریکا کمک کنند.
 
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا نسبت به کمک های نظامی چین به روسیه ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ««آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور در سفر روز چهارشنبه خود به پکن، قصد دارد به مقامات چین درباره عواقب صادرات مواد با کاربردهای نظامی به روسیه هشدار دهد.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن قرار است طی یک سفر سه روزه در پکن و شانگهای اقامت کند. دیدار با وزیر امور خارجه چین نیز جز برنامه های اصلی سفر بلینکن خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در این سفر نگرانی عمیق خود را در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه تکرار خواهد کرد.

«جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم در سفر اوایل ماه جاری خود به چین هشدارهای مشابهی را بیان کرد.

این در حالی است که آمریکا بسته های کمک خارجی جدیدی برای اوکراین، تایوان و رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

کد خبر 6084710

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟