Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:28:39 GMT

فضای روشنفکری را به راه حل گرایی سوق دهیم

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۴۵۸۱

فضای روشنفکری را به راه حل گرایی سوق دهیم

یزد - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: فضای روشنفکری کشور باید به راه حل گرایی سوق داده شود و در این بین دانشگاه ها نقش مهمی دارند.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان، عصر یکشنبه در جمع کارکنان و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی یزد افزود: دانشگاه ها باید برای پویایی، نیروهای کار آفرین تربیت و از این طریق به رسالت خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر عزم جدی دولت بر حمایت از تولید، ادامه داد: دولت وظیفه ایجاد فضای کسب و کار دارد اما اگر کارآفرینان نباشند اقدامات دولت، هزینه بی حاصل است.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری همچنین بر ایجاد ارتباط بین پژوهش، سیاست گذاری و اجرا تاکید کرد و افزود: سیاستگذاری باید مبتنی بر تحقیق باشد و با حوزه اجرایی ارتباط برقرار کند.
نهاوندیان با بیان اینکه بسیاری از فعالیتها باید به صورت ریشه ای استخراج شود، گفت: اگر در گذشته فقط استانهای یزد و کرمان کمبود آب داشتند اکنون اکثر شهرهای کشور با این مشکل مواجه هستند و اگر 20 سال پیش به این موضوع توجه و درباره بهره وری از آب برنامه ریزی می شد کشورمان اکنون با این مشکل مواجه نبود.
وی ادامه داد: یکی از اولویتهای معاونت اقتصادی ریاست جمهوری همکاری با دانشگاه های مختلف در فعالیتهای آینده پژوهی است و توقع داریم در دانشگاههای یزد نیز به این مهم توجه جدی شود.
نهاوندیان تصریح کرد: باید حافظه تاریخی ملت و نسل آینده تقویت شود تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت یازدهم همه تلاش خود را برای ثبات اقتصادی و ثبات در بازار به کار گرفته، ادعای گران شدن ارز توسط دولت را بی اساس خواند.
وی افزود: مگر می شود دولتی که همه تلاش خود را برای کاهش تورم بکار گرفته و تورم 40 درصد را به زیر 10 درصد رساند، به دنبال بالابردن نرخ ارز باشد؟.
وی با تبیین برخی برنامه های دولت در حوزه اقتصاد خاطر نشان کرد: در طرح بازآفرینی شهری حدود 200 هزار شغل ایجاد می شود؛ باید بذر امید در جامعه پاشیده شود و آینده مثبت ترسیم کنیم.
رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست شمار دانشجویان این استان را 80 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جمعیت دانشجویی یزد به نسبت جمعیت به دانشجو در کشور دوم است.
محمدصالح اولیا افزود: مهاجرت نخبگان و ظرفیتهای خالی دانشگاه ها از جمله مشکلاتی است که باید برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
سیدابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم با یادآوری کم شدن شمار دانشجویان در کشور گفت: اگر قرار بر کاهش ظرفیت دانشگاه هاست، این تصمیم در خصوص دانشگاه های تهران اتخاذ شود.
در این نشست شماری از استادان دانشگاه و فعالان اقتصادی نیز به بیان دیدگاه های خود در حوزه اقتصاد پرداختند.
4532 / 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد

نوید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز رویداد شروع در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد یک روزه و در راستای اهداف مربوط به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد نیازهای فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مساله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیأت علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تأمین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

وی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

کد خبر 6098366

دیگر خبرها

  • چرخش تحول‌آفرین از مقاله‌گرایی غیرهدفمند به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور
  • حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی در دستورکار دولت است
  • چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ | حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد | دولت بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران تاکید دارد
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه