Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- معاون امور باغباني وزير جهاد کشاورزي گفت: برجام زمينه برقراري و ارتباط با اتحاديه اروپا براي دست يابي به نهال و بذر اصلاح شده کشاورزي را براي فعالان اين بخش در کشور فراهم کرده است.

به گزارش ايرنا، محمدعلي طهماسبي روز يکشنبه درآئين افتتاح طرح آبياري تحت فشار در دشت پلنگ دشتي افزود:درحوزه دام و طيور نيز نيازمند به همکار ي بيشتربا اتحاديه اروپا هستيم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بااشاره به اينکه ساليانه بيش از 5 ميليون تن مرکبات درکشور توليد مي شود يادآورشد: دشت پلنگ شهرستان دشتي مي تواند به قطب اول توليد مرکبات به وي‍ژه ليمو ترش استان بوشهر و جنوب کشور تبديل شود.
وي افزود: اجراي طرح آبياري تحت فشار در 100 درصد مزارع کشاورزي و باغات اين دشت فرصت خوبي براي اجراي طرح هاي توليدي محصولات کشاورزي و مرکبات با توجه به شرايط اقليمي و آب و هوايي اين منطقه است.
طهماسبي گفت:در زمان حاضر برخي از حشره‌ها خسارت زيادي به باغات کشور وارد کرده است که ضرورت دارد کشاورزان در خريد و غرس نهال‌هاي خود دقت و نظارت بهتري داشته باشند.
معاون امور باغباني وزير جهاد کشاورزي اظهارداشت: بيماري جاروک چندين هزار هکتار از ليموترش‌هاي منطقه جنوب کشور را نابود کرده است.
وي تاکيد کرد: بيماري جاروک به‌ وسيله نوعي حشره کوچک از شيره درختان ليمو از درخت آلوده به درخت سالم منتقل مي‌کند .
طهماسبي اضافه کرد:بايد مديران و کارشناسان کشاورزي ازکاشت ارقام مرکباتي که در برابر بيماري جاروک حساس هستند جلوگيري کنند و از ارقام بومي مقاوم مانند پرشين لايم استفاده کنند و در احداث باغات جديد نيز از نهال‌هاي گواهي‌شده و عاري از بيماري با پايه‌هاي مقاوم اقدام کنند.
طهماسبي گفت:درايران بيش از 400 اقليم بزرگ و کوچک وجود دارد که ويتريني از تنوع اقليمي و زيستي است و اين امر سبب شده که توليد محصولات گلخانه‌اي درکشور توسعه يابد.
وي افزود: امروز يکي از مهمترين برنامه هاي اين وزارتخانه کاهش خام فروشي محصولات کشاورزي است.
وي تاکيد کرد: براي تحقق اين مهم در استان بوشهر نيز بايد کارخانه و صنايع تبديلي مرتبط با توليدات و محصولات کشاورزي استان ايجاد شود و دولت نيز از زنجير توليد حمايت مي‌کنند.
طهماسبي افزود: دولت براي توسعه صنايع و اشتغال زايي در روستاها و مناطق عشايري آماده پرداخت تسهيلات ارزان قيمت شش ‌درصدي است و مردم بايد از اين فرصت استفاده بيشتري کنند.
7206/ 6045**خبرنگار: علي اشکو ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود