Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@23:08:46 GMT

رشد سپرده گیری بانک ملی از تورم پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۵۷۷۶

در حالی که متوسط نرخ تورم رسمی کشور از ابتدای امسال تا پایان دی ماه معادل 9.9 درصد بوده است، مجموع سپرده های ریالی و ارزی بانک ملی ایران طی این مدت به صورت قابل توجهی بیش از نرخ تورم رشد داشته است.
به گزارش صدای ایران مجموع سپرده های ریالی این بانک در 10 ماه ابتدای امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود 27 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توسعه روابط بانک ملی ایران با کارگزاری های خارجی، مانده سپرده های خارج از کشور در پایان دی ماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته از رشد 139 درصدی برخوردار بوده است.
از سویی اکنون بیش از 89 درصد مجموع سپرده های این بانک به صورت ریالی و باقی به صورت سپرده های ارزی است که از ترکیب سپرده های ریالی بیش از 94 درصد را سپرده های موثر، حدود سه درصد سپرده بانک ها و حدود دو درصد را سپرده های مدت دار و سایر سپرده های دیداری شامل می شوند.
همچنین ترکیب سپرده های ارزی بانک ملی ایران نشان می دهد که سهم قابل توجه این سپرده ها به ترتیب مربوط به سپرده های دیداری ارزی، سپرده های مدت دار ارزی و سپرده جاری ارزی است.


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند

بانک مرکزی اعلام کرد: از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درباره آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه امسال از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد ۴۱۱ هزار و ۶۰ نفر تا تاریخ یادشده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات موصوف مراجعه نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی که جهت اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۰۸ نفر (در حدود ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان) بنا به دلایل مندرج در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک مورد نیاز، نداشتن وثایق قابل قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و غیره، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مدنظر به تعداد ۶۲۴،۴۶۸ نفر و به مبلغ ۱،۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر 750821

دیگر خبرها

  • سرسام آماری؛ چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سرگیجه با آمار تورم