Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - فوتبال ایران در مجموع 12 نماینده را در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا داشته است اما عنوان قهرمانی این رقابتها هیچگاه به تیم های ایرانی نرسید.

به گزارش وب سایت نود، استقلال تهران، پرسپولیس، ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی چهار نماینده فوتبال ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هستند؛ علاوه بر این، هشت تیم دیگر شامل سپاهان اصفهان، صبا، فولاد خوزستان، سایپا، مس کرمان، پاس تهران، استقلال خوزستان و نفت تهران، سابقه حضور در این رقابتها را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از تیم های ایرانی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند، یا به دسته پائین تر سقوط آزاد داشتند و یا در این فصل در تلاش و تقلا برای فرار از سقوط به دسته یک هستند. در ادامه مروری بر شرایط و وضعیت فعلی نمایندگان ایران در تمامی ادوار لیگ قهرمانان آسیا خواهیم داشت.

پرسپولیس؛ ثبات، موفقیت و تداوم

سرخپوشان تهرانی در حال حاضر بهترین تیم لیگ برتر شناخته می شوند؛ شاگردان برانکو را حتی می توان جز دو یا سه تیم برتر غرب آسیا قلمداد کرد. برانکو با توجه به ثباتی که در پرسپولیس دارد، به خوبی برنامه های خود را در این تیم پیاده کرده و به موفقیت های متعدد و گوناگونی دست یافته و این روند همچنان در این تیم وجود دارد.

مدعیان جام حذفی و کسب سهمیه

استقلال، فولاد خوزستان، سایپا، ذوب آهن، نفت تهران و تراکتورسازی طی دو سه فصل اخیر، به ویژه پس از تحول و پیشرفت چشمگیر پرسپولیس، همواره برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در جام حذفی تلاش کردند. استقلال روزهای پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت و حتی نتایج خوبی که در برخی مقاطع این دو سه فصل به دست آورد، برای رقابت با رقیب دیرینه کفایت نمی کرد. سایپا، تراکتورسازی، نفت تهران و فولاد خوزستان در این چند سال تیم های خوبی روانه مسابقات کردند، اما نه در اندازه های قهرمانی در لیگ برتر. البته فولاد خوزستان در لیگ برتر سیزدهم قهرمان شد، اما قبل و پس از آن عملکرد قابل ذکری در لیگ نداشت؛ سرخپوشان اهوازی در این فصل نسبت به بودجه ای که برای تیم هزینه کردند، نتایج بسیار خوبی به دست آوردند. تراکتورسازی و نفت تهران در لیگ برتر چهاردهم فرصت طلایی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند، اما زور آنها به هم نرسید تا سپاهان در کنار زاینده رود جشن قهرمانی برپا کند.

قهرمانانی که برای فرار از سقوط می جنگند

سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان در دوره های چهاردهم و پانزدهم به شکلی خاطره انگیز قهرمان شدند؛ اما این روزها حال و روز این قهرمانان اصلاً خوب نیست. حتی اگر نتایج بسیار ضعیف استقلال خوزستان را به عدم ثبات، در اختیار نداشتن منابع مالی و .... نسبت دهیم، اما عملکرد پرافتخارترین تیم لیگ برتر که سابقه بیشترین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد، به هیچ وجه قابل قبول و باور کردنی نیست. تیمی که در دومین دوره لیگ برتر، در همین هفته بیست و سوم جشن قهرمانی به پا کرد، حالا جز تیم های قعرنشین است و فقط 4 پیروزی در این فصل کسب کرده است. سپاهان شاید به دسته پایین تر سقوط نکند، اما همین وضعیت و جایگاه در جدول رده بندی را می توان برای این تیم فاجعه خواند.

سقوط و دور شدن از سطح اول فوتبال کشور

مس کرمان، صبا و پاس تهران سرنوشت مشابهی داشتند؛ سقوط به دسته پائین تر و دور شدن از سطح اول رقابت های باشگاهی فوتبال ایران. البته در بین آنها پاس تهران سرنوشت بدتری داشت و به وضعیتی رسید که می توان آن را نابودی این تیم ریشه دار و قدیمی توصیف کرد. مس کرمان و صبا هم پس از دو سه فصل تلاش و تقلا برای بقا در لیگ برتر، سرانجام راهی دسته پایین تر شدند.

 

2081

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویرا: مسی یا رونالدو؟ مسی؛ رونالدوی اصلی، رونالدوی برزیلی است!

اوسمار ویرا اعتقاد دارد رونالدوی اصلی، رونالدوی برزیلی است.

طرفداری | اوسمار ویرا می گوید مسی را به کریستیانو رونالدو ترجیح می دهد.

در بخشی از برنامه شب گذشته فوتبال برتر، صحبت از سوالات تک جوابی شد. اوسمار ویرا وقتی با سوالی درباره رونالدو و مسی مواجه شد، تصور کرد منظور محمدحسین میثاقی رونالدوی برزیلی است ولی بعد که فهمید CR7 را می گوید، پاسخ جالبی داد.

مسی یا رونالدو؟

مسی. من فکر کردم درباره رونالدو نازاریو یا رونالدینیو صحبت می‌کنید. رونالدوی اصلی آنها هستند.

لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا؟

سخت است. لیگ ایران زندگی ماست و در آن زندگی می‌کنیم و لیگ قهرمانان آسیا آرزوی همه است.

قهرمانی لیگ یا برد دربی؟

قهرمانی لیگ.

گواردیولا یا کلوپ؟

کلوپ.

تیکی تاکا یا دفاع- ضدحمله؟

میکس.

بازیکن جوان یا باتجربه؟

بازیکن خوب.

آزادی یا ماراکانا؟

ماراکانا.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط
  • کرسپو و کیول: از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود
  • خلاصه بازی الهلال 2-1 العین (لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۳/۲۴)
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • اوسمار ویرا: مسی یا رونالدو؟ مسی؛ رونالدوی اصلی، رونالدوی برزیلی است!