Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران؛ رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به دستگیری عده‌ای از فعالان محیط زیست و مرگ دکتر سیدامامی در زندان، خواستار پاسخگویی صریح قوه قضاییه و پیگیری دولت در این رابطه شد.

محمدرضا تابش اظهار کرد: دستگیری عده‌ای از فعالان تلاشگر زیست محیطی و عدم اطلاع‌رسانی متجاوز از ۲۰ روز پیرامون این موضوع، شبهه برانگیز و مرگ استاد خوشنام جامعه شناسی دکتر سیدامامی در زندان، تاسف‌آور است و ابهامات در خصوص اتهامات وارده به دستگیرشدگان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قبیل اقدامات آنهم در مقطع حساسی که جامعه ملتهب است و معضلات زیست‌محیطی در کانون توجه افکارعمومی قرار دارد و بدخواهان این ملت مترصد بهانه هستند تا بر علیه کشورمان پرونده سازی کنند، به دور از تدبیر و بدسلیقگی محض است و هزینه‌های آن را ملتی باید بپردازند که علیرغم نارضایتی از برخی رویه‌ها و عملکردها، امروز با حضور شکوهمند خویش در راهپیمایی، دشمنان این ملت و ایران عزیز را در اجرای توطئه‌هایشان به تردید وا داشتند.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت: از قوه قضاییه خواستار پاسخگویی صریح هستم و از دولت محترم تقاضای پیگیری عاجل و قاطع دارم.

تابش اضافه کرد: در مجلس نیز ابعاد موضوع، حفظ حقوق بازداشت شدگان و چگونگی مرگ استاد شهیر جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج حاصله به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

وی یادآور شد: از دیشب هم پیگیری‌هایی انجام شده، اما نتایج قانع کننده‌ای حاصل نشده است. دستگیرشدگان سیاسی نبوده‌اند و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده نداشته‌اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان گفت: در دولت دکتر روحانی فضا برای فعالیت NGOها بازتر شده بود و در واقع این گروه‌های تخصصی بی‌مزد و منت حلقه‌های اتصال مردم و حاکمیت بودند که این قبیل اقدامات پرهزینه و بدون توجیه افکارعمومی،می‌تواند گروههای تخصصی را در لاک محافظه کاری فرو برد و جامعه و حکومت را از نظرات و نقدهای علمی و تخصصی آنها محروم سازد.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی گزارش قتل خانمی حدودا ۷۰ ساله در یکی از نقاط شهر نیشابور، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان نیشابور با دستورات تخصصی بازپرس ویژه قتل تحقیقات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند.   سرهنگ حسین احمدی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی، متهم به قتل ۲۸ ساله شناسایی و با اشراف اطلاعاتی پلیس دستگیر شد.   وی تصریح کرد: تحقیقات در خصوص علت و انگیره قتل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم