Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@11:21:24 GMT

مدارس استان خوزستان فردا تعطیل است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۶۴۲۹

مدارس استان خوزستان فردا تعطیل است؟

به گزارش ایسکانیوز، استانداری خوزستان اعلام کرد: "فردا دوشنبه؛ کلیه ادارات، مدارس و دانشگاه ها طبق برنامه قبلی دایر بوده و تعطیل نیست."

900

مدارس ادارات خوزستان .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای مطهری! نوروز تعطیل‌بردار نیست نه به خاطر جنگ ۸ ساله نه غزه

    عصر ایران؛ مهرداد خدیر- «متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی موضوع غزه را فراموش کرده‌اند و در ایران هم که همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کرده‌اند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.»

    اینها را آقای علی مطهری گفته که در نوبت اخیر انتخابات تایید صلاحیت شده بود تا بلکه کمی نرخ مشارکت بالا برود چون با عقاید مشعشع فرهنگی او مشخص بود قادر به جلب و جذب آرای اقشار خاکستری جامعه نیست و بخت موفقیت نداشت و خود نیز اعلام کرده بود اصلاح طلب نیست.

   از ۱۰ منظر مدعای آقای مطهری را برمی رسم تا قلم بطلان بر آن بکشم:

۱. حملات اسراییل به غزه از نیمه مهر ۱۴۰۲شروع شد  یعنی قریب ۶ ماه قبل از عید و نوروز ۱۴۰۲ و این یعنی نوروز مزاحم هیچ اقدامی برای تقبیح و توقف آن نبوده است! اگر ایده و طرحی درباره غزه داشتید قبل از عید هم ۵ ماه و نیم وقت و فرصت داشتید والبته اگر خدای ناکرده ادامه یابد بعد از نوروز هم دارید و نوروز هرگز مانع و رادع شما نیست. این گوی و این میدان! مگر این که یگانه ایده شما تبدیل عید به عزا باشد! 

۲. فرموده‌اند: امسال اصلا نباید عید می‌داشتیم. همین جمله نشان می‌دهد ایشان درک دقیقی از نوروز ندارد و آن را تنها به مثابه «عید» در مقابل «عزا» تصور کرده در حالی که نوروز یک آیین/جشن هویتی است. چه، ایرانیان دیر زمانی است در پاس‌داشت آن اصرار دارند تا بگویند اگرچه نیاکان ما اسلام را پذیرفتند اما هویت فرهنگی خود را نباختند و استقلال و پیشینه و بیشینه فرهنگی خود را پاس می‌داریم. 

   تصور علی مطهری از نوروز اما به مثابه شادی کودکانه در برابر سوگ است و احتمالا ناشی از نگاه ایدیولوژیک و محدود بودن مطالعات فرهنگی او به خواندن آثار ایدیولوژیک و خاصه مرحوم پدرشان که البته ناشر انحصاری آن هم هستند ولی بهتر است با جلوه‌های دیگر فرهنگی این سرزمین و مهم ترین آنان همین نوروز هم آشنا شوند که در مقاله زیبا و درخشان استاد دکتر پرویز ناتل خانلری منعکس است که در همان سال تولد ایشان - ۱۳۳۶- در مجله سخن منتشر شد:

«مسلمان شدن ایرانیان به ظاهر پیوند ایشان را با گذشته دراز و پر‌افتخارشان برید. همه چیز در این کشور دیگرگون شد و به رنگ دین و آیین نو درآمد. هرچه نشانه و یادگار گذشته بود، در آتش سوخت و بر باد رفت. اما یاد روزگار پیشین مانند سمندر از میان آن خاکستر برخاست و در هوای ایران پرواز کرد.
 بیش از آنچه ایرانیان رنگ بیگانه گرفتند، بیگانگان ایرانی شدند. جامه‌ی ایرانی پوشیدند، آیین ایرانی پذیرفتند، جشن‌های ایران را برپا داشتند و پیش خدای ایران زانوی ادب بر زمین زدند.

 از بزرگانی مانند  فردوسی  بگذریم که گویی رستخیز روان ایران در یک ‌تن بود. دیگران که به ظاهر جوش و جنبشی نشان نمی‌دادند، همه در دل، زیر خاکستر بی‌اعتنایی اخگری از عشق ایران داشتند.

  نظامی مسلمان که ایران باستان را، آتش‌پرست و آیین ایشان را ناپسند می‌داند، آنجا که داستان عدالت هرمز ساسانی  را می‌سراید، بی‌اختیار حسرت و درد خود را نسبت به تاریخ گذشته ی ایران بیان می‌کند و می گوید:

 جهان ز آتش‌پرستی شد چنان گرم 
 که بادا زین مسلمانی تو را شرم»

۳. در گرماگرم بحث غزه و جنایات اسراییل همین دیروز در ورزشگاه آزادی جشن مولود نیمه رمضان برگزار شد. موضع ایشان چیست؟ برای امام حسن علیه‌السلام هم نباید به خاطر قربانیان مظلوم غزه جشن می‌گرفتند یا فقط نوروز مد نظرشان است؟


۴. این ادعا که کشورهای اسلامی موضوع غزه را فراموش کرده‌اند نیز نادرست است. چرا که درست در همان روز که این سخن را گفتند قطر در حال میانجی‌گری برای آتش‌بس بود.

۵. به خاطر داریم که نوروز ۶۴ و نوروز ۶۷ زیر بمباران و موشک باران صدام حسین بود. ایرانیان آن دو نوروز را هم تعطیل نکردند و رزمندگان ایرانی در جبهه های جنگ هم سفره هفت سین می گسترانیدند.



 آن قدر عید نوروز برای مردم ما مهم است که تلاش های مرحوم شیخ ابوالقاسم خزعلی برای جای‌گزینی عید غدیر به جای نوروز هرگز به جایی نرسید و خوش بختانه فرزندان هم پی گیر نیستند. آقای مطهری البته به دنبال جای‌گزینی نیست وتنها امسال را گفته ولی باب این امر را می گشاید اگرچه محکوم به شکست است.  

۶. چون اسراییل به غزه ظلم کرده ما از جشن هویتی خود دست بکشیم؟ به یاد آوریم که خانواده رهبر فقید انقلاب  در هر دو نوبت درگذشت حاج سید احمد خمینی درآستانه نوروز ۷۴ و همسر امام در نوروز ۸۹ مراسمی برگزار نکردند تا به عید آسیب نرسد و نوروز را پاس داشتند. حالا آقای مطهری می گوید نباید عید می‌داشتیم! نه برادر!‌ نوروز تعطیل بردار نیست. نه زیر موشک باران صدام حسین و نه جنایات اسراییل در غزه.

۷. در سنت ایرانی وقتی کسی سوگوار است در عید به دیدار او می‌روند و می‌گویند اولین عید اوست. یعنی عید را باز تعطیل نمی‌کنند. این را که دیگر باید ایشان بداند!

۸. مشکل علی مطهری این است که نمی‌تواند خود را از پیله‌های فرهنگی که گرد خود تنیده رها کند در حالی که فضای فرهنگی جامعه کاملا تغییر کرده و این در نوع پوشش زنان و دختران و ناله و شِکْوه های صادق کوشکی درباره رفتار مردم در رمضان امسال کاملا هویداست. بر کوشکی البته حرجی نیست ولی آقای مطهری که خود را «صدای ملت» می داند باید قدری بیشتر دقت کند و منتقد ملت نباشد.

۹. علی آقای مطهری خیال نکند مردم خیلی سرخوش‌اند. این همه سفر در واقع بیشتر جا به جایی در جاده هاست و گرنه با این قیمت ها مجال اقامت در هتل و رستوران رفتن از کثیری از ایرانیان سلب شده و به واقع شاد نیستند و ادای شادی را درمی‌آورند و با این نگاه منظور جناب مطهری تامین شده است!

۱۰. وقتی پیمان جبلی و وحید جلیلی هم کوتاه آمده اند و صدا و سیما تکانی خورده علی مطهری چه می‌گوید؟ اصلا تصور کنید عید ۱۴۰۳ عزا اعلام می شد و تلویزیون هم از صبح تا شب مرثیه پخش می کرد. مردم جامه سیاه می پوشیدند و در مقابل تلویزیون گریه و زاری می کردند یا سراغ کانال های دیگر می‌رفتند؟! با این نگاه ایده علی آقای مطهری با مصالح امنیتی هم سازگار نیست چون اگر به هوای عید تلویزیون داخلی را تماشا کنند لا به لا و در زیر نویس در جریان غزه قرار می گیرند ولی جم و شب خیز و ایران اینترنشنال که چنین نمی‌کنند.

   به مقاله دکتر ناتل خانلری بازگردیم که ۶۰ سال قبل از وزیر دانشمند کنونی آموش و پرورش، سکان‌دار فرهنگ فرزندان ایران بود:

«کدام ملت دیگر را می‌شناسیم که به گذشته خود، به تاریخ باستان خود، به آیین و آداب گذشته خود بیش از این پای‌بند و وفادار باشد؟ این جشن نوروز که دو سه هزار سال است با همه آداب و رسوم در این سرزمین باقی و برقرار است، مگر نشانی از ثبات و پایداری ایرانیان در نگه داشتن آیین ملی خود نیست؟

 نوروز یکی از نشانه‌های ملیت ماست. نوروز یکی از روزهای تجلی روح ایرانی است. نوروز برهان این دعوی است که ایران، با همه‌ی سال‌خوردگی، هنوز جوان و نیرومند است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم

دیگر خبرها

  • برنامه تعطیلی سینماهای کرمانشاه در شب های قدر
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • ورود موج بارشی جدید طی امروز و فردا در خوزستان
  • تغییر ساعت کاری ادارات بروجرد
  • آقای مطهری! نوروز تعطیل‌بردار نیست نه به خاطر جنگ ۸ ساله نه غزه
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • تغییرساعت کار ادارات کرمان از فردا