Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@15:08:28 GMT

قابل توجه میگرنی‌ها؛ مراقب قلبتان باشید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۷۱۹۱

در حالی که پیش از این ارتباط میگرن با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی تشخیص داده شده بود متخصصان در یک بررسی جدید به ارتباط این نوع از سردرد با دیگر انواع مشکلات قلبی - عروقی پی بردند.

افرادی با سابقه ابتلا به میگرن بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات قلبی شوند و بروز این بیماری‌ها همچون حمله قلبی، سکته مغزی و ضربان نامرتب قلب در آنان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون شواهد موجود حاکی از آن است که میگرن از فاکتورهای خطرزا در بیشتر بیماری‌های قلبی - عروقی در زنان و مردان است.

در این مطالعه متخصصان دانمارکی به بررسی اطلاعات ۵۱ هزار بیمار مبتلا به میگرن و ۵۱۰ هزار نفر دیگر که میگرن نداشتند پرداختند. در گروه مبتلایان به میگرن بیشتر بیماران زن بودند و بیماری‌شان برای اولین بار در سن ۳۵ سالگی تشخیص داده شد. در شروع آزمایشات هیچ یک از شرکت کنندگان دچار بیماری‌های قلبی - عروقی نبودند.

پس از گذشت ۱۹ سال، ۲۴۵۱ نفر از مبتلایان به میگرن حداقل به یکی از انواع بیماری‌های قلبی - عروقی دچار شدند. همچنین در طول انجام این مطالعه به ازای هر ۱۰۰۰ فرد مبتلا به میگرن ۲۵ نفر دچار حمله قلبی شده‌اند در حالی که این رقم در گروه دیگر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۷ مورد بوده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!