Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در پی انتشار سخنان رییس اتحادیه کانون وکلای دادگستری (اسکودا) درخصوص وسیع‌تر شدن تعریف ایثارگر و اضافه شدن مصادیق جدید به داوطلبان ایثارگر در آزمون وکالت سال ۹۶، درباره این تغییرات و چگونگی اعمال آن ابهاماتی برای برخی داوطلبان ایجاد شده است و اعتراضات وسیعی   را چه از طرف مسولان و چه از طرف داوطلبان در پی داشت، زیرا که بسیاری از داوطلبان با آن که تلاش های بسیاری برای رسیدن به موقعیت فعلی خود کرده اند و از سد ها و موانعی گوناگونی عبور کرده اند هر چقدر هم سعی کنند، اگر مشمول سهمیه نباشند، ممکن است موفق به اخذ پروانه وکالت نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ،اخیرا عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید بر استقلال کانون وکلا، گفت:‌ جذب تعداد وکیل بیش از نیاز جامعه منجربه کارچاق کنی دردستگاه قضایی می شود.

جلیل مالکی، عضو کانون وکلای مرکز و مدرس دانشگاه در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در این خصوص این مبحث و حاشیه های ایجاد شده در پی آن چنین گفت که در ادامه می خوانید: 

عضو کانون وکلای مرکز با بیان اینکه  اگر ما بی ضابطه پذیرش کارآموز و وکیل داشته باشیم  در حالی که افرادی که پذیرش می شوند از دانش و سواد کافی برخوردار نباشند و امکانات آموزشی هم وجود نداشته باشد، طبیعتا دچار مشکل جدی خواهیم شد گفت :  این افراد پس از اخذ پروانه وکالت به علت این که از دانش نظری کافی برخوردار نیستند به سمت و سوی تخلف از قوانین و مقررات و خدایی نکرده کارچاق کنی سوق داده می شوند. 

او با اشاره به این نکته که معمولا وکلایی که از پشتوانه  قوی علمی و تجربی برخوردارد هستند وارد فضای تخلف  نمی شوند ادامه  داد :  زیرا که حیثیت و وجهه آن ها به مراتب از منافع مالی حاصل از این قبیل کارها بیشتر است. معمولا افرادی که از دانش تجربی و نظری کافی برخوردار نیستند به این سمت می روند به همین دلیل در همه نظام های حقوقی توصیه می شود افرادی وارد دادگستری شوند که فی الواقع از پشتوانه علمی قوی برخوردار باشند و بعد از پذیرش نیز تحت تعالیم فشرده قرار بگیرند. تا بعد از طی  دوره کارآموزی متبحر شوند.»

شکی نیست که پذیرش بی ضابطه در هر حرفه ای زمینه ورود افرادی بدون پشتوانه کافی را فراهم می آورد و این افراد برای کسب درآمد و جایگاه مجبور تخلف از قوانین می شوند. زیرا که در مقابل بسیاری از هوش و علم کافی برخوردار نیستند تا با استفاده از آن به مقام و موقعیتی دست پیدا کنند. امید می رود این اعتراضات رسیدگی شود تا شاهد تخلفات وسیع و عواقب جبران ناپذیر آن درجامعه نباشیم زیرا که به حتم پذیرش بی رویه وکلای غیر حرفه ای آمار  کارچاق کنی را در قوه قضاییه بالا می برد.

 

 

خبرنگار: پانیذ میلانی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)

عصر ایران ــ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پراید در چاله‌ای افتاده و کودکی می‌گوید که فرونشست است.

گزارش را این‌جا ببینید

اصفهان به دلیل برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها در معرض فرونشست است و چاله‌ها و شکاف‌ها حالا به درون شهر و زیر پای مردم رسیده اما مسوولان همچنان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند جلوی برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها زیرزمینی را بگیرند. این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویری ترسناک از اصفهان که مسئولین نمی‌خواهند باورش کنند/ وقتی تصمیمات هیجانی مدیران در دو دهه، ۱۸ میلیون سال تلاش طبیعت را به باد می‌دهد (فیلم) کارشناس تکتونیک: تا سال ۱۴۰۹ اصفهان تبدیل به بیابان می شود / ۴۵ برابر نرخ جهانی در اصفهان فرونشست داریم

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود