Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: امکان چاپ برچسب اصالت تقلبی وجود نداشته و نصب آن بر تجهیزات پزشکی، تا حد بالایی قاچاق اینگونه کالا‌ها را کاهش می‌دهد.

حسین عظیم زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص سطوح نظارت بر قاچاق تجهیزات پزشکی گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی به دلیل محدودیت در نیروی انسانی و استمرار در بازرسی‌ها وظیفه نظارت بر قاچاق تجهیزات پزشکی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی محول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی با چک لیست‌های طراحی شده برای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

 افزود: امسال برای اولین بار برنامه نظارت‌ها در دو مرحله انجام شد. در ٦ ماهه اول سال بازرسی‌ها توسط دانشگاه‌ها به طور مستمر و در ٦ ماهه دوم بازرسی‌ها به صورت رندومی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمامی نظارت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه نظارت ارزیابی ثبت شده و در مراحل بعد توسط اداره کل تجهیزات پزشکی بررسی می‌شود. نظارت بر اساس چک لیست‌ها در این حد محدود نمی‌شود و به شکل رندومی از جانب اداره کل تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ١٠٠٠ًبازدید در سال جدید انجام شده که پیش از این ١٥٠ بازدید در استان‌ها انجام می‌شد. در حال حاضر ٦٥٠ نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار هستند که در روند نظارت در حوزه‌های مختلف همچون نظارت بر تولید، بازرسی، خدمات پس از فروش شرکت‌ها فعالیت دارند.
همچنین چک لیست‌های متعددی تعریف شده که در روند نظارت‌ها بررسی می‌شود.

عظیم زاده اذعان داشت: نصب برچسب اصالت بر تجهیزات پزشکی، ترفندی است که در کاهش قاچاق کالا تا حد بالایی تاثیر گذار است. در حالی که پروتکل نصب برچسب اصالت با سختی همراه بوده و امکان جعل و یا نصب برچسب تقلبی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: برای نصب برچسب اصالت کالا نیاز به مجوز ترخیص، ثبت در سامانه غذا و دارو و دریافت کد اصالت دارد بنابراین دریافت برچسب به راحتی امکان پذیر نبوده و قاچاقچیان نمی‌توانند در روند اخذ آن تقلب کنند.
لازم به ذکر است امکان چاپ برچسب اصالت محصول برای خاطیان وجودندارد و اصل و فرع این تاییدیه به راحتی قابل شناسایی است.

رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: باوجود نظارت‌های متداوم، قاچاق کالا وجود دارد و نمیتوان به طور کامل مانع فعالیت قاچاقچیان شد. این روند در تجهیزات پزشکی غیر بیمارستانی مانند تجهیزات آزمایشگاهی، لیزر و دندانپزشکی که شخصی تهیه می‌شود، بیش از دیگر کالا‌ها اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد